Białoboka Arboretum leśne

1. Data: 2000-05-15 21:05:41

Temat: Białoboka Arboretum leśne
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dowiedziałem się dziś, że otwarte jest już arboretum leśne im profesora
Stefana Białoboka w Ślizowie Stradunia Dolna powstałe na bazie utworzonej w
1990 roku szkółki leśnej . Statut arboretum posiada od 1995 roku.
Jest tam 1400 taksonów dendroflory, 1700 klonów drzew doborowych.
Powierzchnia 250 ha, Zagospodarowana część to około 60 ha.
Szkółka to 2,4 ha. Jest Alpinarium, kolekcja różaneczników ( 300 taksonów).
Tu informacja dla kolegi Słomczyńskiego azalie jeszcze tam kwitną .
Szczegółowe informacje nadleśnictwo Syców ul. Kolejowa 14 tel. 062/7852127
czy też 062/7851325

Arboretum mieści się na trasie Warszawa - Wrocław za Sycowem 5 km w kierunku
na Wrocław przed Stradoma zjazd w las 3 km nie utwardzona drogą .
Okazało się, że leśnicy tworzyli takie zakątki ( niedostępne dla profanów )
a ja sądziłem , że po wojnie w kraju utworzono tylko jedno arboretum ( od
podstaw ) w Łądku Zdroju.
W tym nowym arboretum są stawy, możliwość wynajęcia miejsc do grilowania,
leśne ścieszki edukacyjne itd.
Uszanowanie
Jacek

2. Data: 2000-05-16 00:13:50

Temat: Re: Białoboka Arboretum leśne
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>W tym nowym arboretum są stawy, możliwość wynajęcia miejsc do grilowania,

A czy gdzieś w pobliżu są miejsca noclegowe?

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

3. Data: 2000-05-17 20:10:36

Temat: Odp: Białoboka Arboretum leśne
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8fq3r2$38o$...@a...webcorp.com.pl...

> A czy gdzieś w pobliżu są miejsca noclegowe?

Piotrze
Nie wiem .
Jeszcze tam nie byłem to tylko zwiastun, który przekazał kolega znający
moje odchylenie dendrologiczne.
Ale dziś byłem w Lipnie w leśnej kolekcji dendrologicznej powstałej już w 17
wieku.
Największy tulipnowiec w kraju kwitnie przepięknie.( Patrz książeczka
najstarsze drzewa w Polsce - Cezary Pacyniak) .
A młode tulipanowce wyrastaja z odrostów korzeniowych.
Różaneczniki o wysokosci 4m i 5 m kwitną jak oszalałe . Komary też tną
proporcjonalnie.
Azalie pachną - naturalne odnowienia , grujecznika japońskiego objąc może
tylko kilka osób, natomiast jałowiec wirginijski podobno jest najstarszy w
Polsce i największy.
Jest tez cyprysik nutkajski odmiana sina ( Ch. nootkanisis cv glauca) , No i
acer platonides cv palmatifidum - odmiana o powycinanych liściach .
Wszystkie okazy duże i chyba tylko dlatego nikt ich jeszcze nie wykopał.
Zrobiliśmy audycje radiową.
Niestety ogród , czy też ta kolekcja wymaga nakładów. Widać wyraźnie jak
wykopywane są pierysy japońskie. (Wejść może każdy i wywieść co chce).
Te pozostałe mają wysokość ponad 3 m i juz przekwitły.

Uszanowanie
Jacek

4. Data: 2000-05-18 09:25:07

Temat: Lipno, było: Białoboka Arboretum leśne
Od: Ewa Zimkowska <E...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niestety ogród , czy też ta kolekcja wymaga nakładów. Widać wyraźnie jak
> wykopywane są pierysy japońskie. (Wejść może każdy i wywieść co chce).

Witam grupowiczów!
Czy można się dowiedzieć gdzie jest to Lipno - obiecuję, że nic nie
wykopię

--
Ewa Zimkowska

5. Data: 2000-05-18 15:53:46

Temat: Odp: Lipno, było: Białoboka Arboretum leśne
Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Zimkowska <E...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@t...com.pl...

> Witam grupowiczów!
> Czy można się dowiedzieć gdzie jest to Lipno - obiecuję, że nic nie
> wykopię

Mam nadzieję ze ta deklaracja jest szczera.
Lipno woj Opolskie koło Niemodlina ( 3 km)
Uszanowanie
Jacek

6. Data: 2000-05-21 21:11:58

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba jednak, nie, jak Jacek opisał łatwiej ukraść i czmychnąć! Straszne.
Tragedia!
Na czym opiera się Świadomość? Narodowa również.?!
pozdr Jerzy

fontanna
RE: kosiarka - zrób to sam
umierająca grusza + powitanie - długie :)
Pytanie o dzbanecznika Napenthes Alata.
w/s ukrycia siatki ogrodzeniowej