Biały barszcz, żur i zalewajka - różnice

1. Data: 2012-10-19 19:07:51

Temat: Biały barszcz, żur i zalewajka - różnice
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

Czy możecie mi wyjaśnić na czym polega różnica pomiędzy barszczem
białym, żurem i zalewajką?

Mnie się zalewajka kojarzy z dużą ilością śmietany, ale być może się mylę?

Pozdrawiam,
MW

2. Data: 2012-10-19 19:26:02

Temat: Re: Biały barszcz, żur i zalewajka - różnice
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-19 21:07, wolim pisze:
> Czy możecie mi wyjaśnić na czym polega różnica pomiędzy barszczem
> białym, żurem i zalewajką?

Mnie się wydaje, że rodzajem mąki - żur jest z żytniej, a barszcz biały
z pszennej. Zalewajka to nie wiem.

Ewa

3. Data: 2012-10-19 19:31:34

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-19 21:07, wolim pisze:
> Czy możecie mi wyjaśnić na czym polega różnica pomiędzy barszczem
> białym, żurem i zalewajką?
>
> Mnie się zalewajka kojarzy z dużą ilością śmietany, ale być może się mylę?

Barszcz biały ma bazę na zakwasie z maki pszennej, żur z żytniej, a
zalewajka to kartoflanka z żurkiem :)

--
Paulinka

4. Data: 2012-10-19 21:27:03

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-19 21:31, obywatel Paulinka uprzejmie donosi:

> Barszcz biały ma bazę na zakwasie z maki pszennej, żur z żytniej, a
> zalewajka to kartoflanka z żurkiem :)

No z tym ostatnim to nie tak do końca. Moja kartoflanka lubi kminek albo
koperek zielony, a tego bym do zalewajki nie dała. Ale że to kartofle
zaciągnięte żurem - fakt. Można wciepnąć grzybka też.
Poza tym żurek lubi przesmażoną na brązowo cebulkę, jaką kiełbasinę,
majeranek i pieprz. Zaś barszcz biały to na wodzie po gotowaniu wędzonki
najchętniej, z chrzanem, kapką śmietany i jajem na twardo.
Ale czy to jest jakiś ogólnonarodowy podział, to nie wiem. Tak mam, bo
tak z domu wyniosłam.

qr.a

Co jeść?
Czy to kwasnica