Biodro

1. Data: 2012-02-10 00:34:29

Temat: Biodro
Od: Piotr <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam prawie 26 lat. Przy chodzeniu odczuwam dziwne uczucie w biodrze.
Może nie jest to ból (może maluteńki), ale jakoś tak jakby
przeszkadza/uwiera mnie biodro... Tylko lewe. :(

Strasznie się tym martwie. Widzę sporo ludzi kulejących itd.
Co to może być? Czy jest to możliwe do "naprawienia"? Czy iść z tym do
ortopedy czy do kogoś innego?

Mam jeszcze takie pytanko. Czy w moim wieku możliwe jest jeszcze poprawa
postawy? Chodzi mi głównie o odstające łopatki i chyba trochę skolioza
prawostronna... Czy istnieją jakieś zajęcia dla dorosłych w dużych
miastach? (Wrocław) Czy można sobie pójść do ortopedy i od razu poprosić
by sprawdził co jest nie tak w postawie?
Ewentualnie może jakieś ćwiczenia w domu? Tylko skąd je wziąć?

Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2012-02-10 02:22:11

Temat: Re: Biodro
Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-10 01:34, Piotr pisze:

> [...]
> postawy? Chodzi mi głównie o odstające łopatki i chyba trochę skolioza
> prawostronna... Czy istnieją jakieś zajęcia dla dorosłych w dużych

Istnieją. Ja znalazłam dla dziecka panią z ul. Rydygiera (nie pamiętam
nazwiska teraz), która silnie zasugerowała po komputerowym badaniu
9-miesięczną terapię za 160 PLN/m-c. Są grupy wiekowe - dorosłych też
przyjmują. Sama komputerowa diagnoza jest (tam przynajmniej) darmowa i
dostępna niemal od ręki.

> Czy można sobie pójść do ortopedy i od razu poprosić
> by sprawdził co jest nie tak w postawie?

Pewnie tak, o ile nie na NFZ. Bo na NFZ się czeka i dostaje (podobno)
skierowanie tylko na krótkotrwałą korekcję.
Są też poradnie wad postawy.

> Ewentualnie może jakieś ćwiczenia w domu? Tylko skąd je wziąć?

Dziecko niedługo ma się udać na kolejne badanie. Jak się czegoś dowiem,
to zapodam (było wspomniane o zestawie ćwiczeń do domu).

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

3. Data: 2012-02-15 19:49:09

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Strasznie się tym martwie. Widzę sporo ludzi kulejących itd.
> Co to może być? Czy jest to możliwe do "naprawienia"? Czy iść z tym do
Nie masz pewności czy to od kości/mięśni,
jeśli idziesz o medyka to może coś wymyśli.

> Mam jeszcze takie pytanko. Czy w moim wieku możliwe jest jeszcze poprawa
> postawy?
Tak.

>Czy istnieją jakieś zajęcia dla dorosłych w dużych miastach?
Zajmie ci to czas. Wygodniej ćwiczyć w domu,
ale jeśli to ma być powud by wymknąć się z domu, to całkiem niezły.

> Ewentualnie może jakieś ćwiczenia w domu? Tylko skąd je wziąć?
Idziesz do rodzinnego i prosisz o ulotkę z ćwiczeniami, jak dobże trafisz to
ci da.
Możesz też poprosić o wskazanie ćwiczeń bardziej i mniej zalecanyh w twoim
pszypadku.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

trochę medycznego horroru
blizna
Majtki.