Zarażenie się u dentysty

1. Data: 2012-02-11 08:43:25

Temat: Zarażenie się u dentysty
Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to jest w praktyce z zarażeniem się u dentysty?
Czymkolwiek. Przenoszonym drogą krwi, śliny. Tym z czym dentysta ma
styczność podczas zabiegu.
W jaki sposób techniczny/praktyczny, ma nie dojść do zarażenia następnego
pacjenta przez poprzedniego?
Czy są jakieś procedury? I nie są przestrzegane? Tylko rękawiczki
jednorazowe i sterylizowane narzędzia są tym zabezpieczeniem?

Robert

2. Data: 2012-02-11 12:40:03

Temat: Re: Zarażenie się u dentysty
Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Robert Wańkowski" <r...@w...pl> wrote in message
> [...]
> Czy są jakieś procedury? I nie są przestrzegane? Tylko rękawiczki
> jednorazowe i sterylizowane narzędzia są tym zabezpieczeniem?

sterylizacja sie to nazywa.

i.

3. Data: 2012-02-11 12:57:37

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a"

> sterylizacja sie to nazywa.

No przecież to napisałem.
Czyli zarażenie się jest bardzo prawdopodobne.
Jeżeli wcześniej jakiś nosiciel miał zabieg.
Bo co mi po jałowych narzędziach, jak wcześniej lekarz gmerał w gębie. :-)

Robert

4. Data: 2012-02-11 13:39:04

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Lut, 13:57, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
> [...]
> Jeżeli wcześniej jakiś nosiciel miał zabieg.
> Bo co mi po jałowych narzędziach, jak wcześniej lekarz gmerał w gębie. :-)

Mało tego - możesz się zarazić łapiąc za skażoną klamkę w drzwiach do
gabinetu :->

Ania

5. Data: 2012-02-11 16:45:15

Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>W jaki sposób techniczny/praktyczny, ma nie dojść do zarażenia następnego
>pacjenta przez poprzedniego?

w teorii poprzez uzycie materialow jednorazowych i stosowanie odpowiednio
srodkow dezynfekujacych

>Czy są jakieś procedury?

powinny byc (procedure tworzy sie dla konkretnego gabinetu w oparciu o
prawo, wytyczne, wiedze)

>I nie są przestrzegane?

czesto nie sa - czlowiek to najslabsze ogniwo

> Tylko rękawiczki jednorazowe i sterylizowane narzędzia są tym
> zabezpieczeniem?

czemu "tylko"?
chodzi o to zeby bylo to stosowane...a bywa roznie

plumke

6. Data: 2012-02-11 16:45:53

Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>sterylizacja sie to nazywa.

mozesz jasniej?

plumke

7. Data: 2012-02-11 16:49:17

Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Mało tego - możesz się zarazić łapiąc za skażoną klamkę w drzwiach do
>gabinetu :->

to nie tylko nie jest smieszne ale w brew pozorom mocno prawdopodobne
a dodatkowo jest cala masa miejsc gdzie zbiera sie material biologiczny
pacjentow a w praktyce nigdy nie sa dekontaminowane (np naped wiertla)

plumke

8. Data: 2012-02-11 16:55:06

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Plumke.pl"

> czemu "tylko"?
> chodzi o to zeby bylo to stosowane...a bywa roznie

No... ja pytałem a nie stwierdzam. :-)

Aż mnie świerzbi, aby zadzwonić do sanepidu i zapytać.
Jak to powinno wyglądać?
Dentysta gmera w gębie, potem tymi rękami (w rękawiczkach) chwyta te
narzędzia.
Typu wiertarka, wydmuchiwacze, otwiera szuflady, miesza mikstury, poprawia
lampę.
Wchodzi następny klient i... procedura ta sama. Mam w gębie resztki
poprzedniego klienta...

Robert

9. Data: 2012-02-11 17:05:56

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha"

> możesz się zarazić łapiąc za skażoną klamkę

Pewnie ironizujesz. Oślinienie klamki czy okrwawienie jest o wiele mniej
prawdopodobne niż rękawiczek lekarza. Ale ok.

Taka operacja w szpitalu wygląda chyba jednak inaczej. Wydzieliny z pacjenta
nie pozostają na sali. A u dentysty tak.

Robert

P.S.
Przepraszam, że poszło na maila.

10. Data: 2012-02-11 17:14:35

Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Taka operacja w szpitalu wygląda chyba jednak inaczej. Wydzieliny z
>pacjenta
>nie pozostają na sali. A u dentysty tak.

ustawa o odpadach medycznych oraz stosowne rozporzadzenia nie roznicuja
gabinetow lekarskich i wszystkie miejsca swiadczenia uslug zdrowotnych
podlegaja tym samym rygorom rowniez dom pacjenta jesli tam jest dokonywane
swiadczenie

plumke

Biodro
trochę medycznego horroru