Biszkopt orzechowy (obiecany Kasi)

1. Data: 2000-03-15 12:20:05

Temat: Biszkopt orzechowy (obiecany Kasi)
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

5 zoltek
5 lyzek cieplej wody
175 g cukru
5 bialek
szczypta soli
150g maki tortowej
2 lyzeczki proszku do piecz.
100 g mielonych orzechow wloskich

zoltka utrzec z woda i cukrem, bialka ubic z sola na sztywno, polaczyc,
dodac przesiana make z proszkiem i orzechy, delikatnie wymieszac, piec 35-40
min w 170C
przepis na tortowniece 26 cm

--
Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-15 15:59:50

Temat: Re: Biszkopt orzechowy (obiecany Kasi)
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@a...pl> schreef in berichtnieuws
VdLz4.4254$K...@n...tpnet.pl...
> [...]
> 5 bialek
> szczypta soli
> 150g maki tortowej
> 2 lyzeczki proszku do piecz.
> 100 g mielonych orzechow wloskich
>
> zoltka utrzec z woda i cukrem, bialka ubic z sola na sztywno, polaczyc,
> dodac przesiana make z proszkiem i orzechy, delikatnie wymieszac, piec
35-40
> min w 170C
> przepis na tortowniece 26 cm
>

> --
> Przemyslaw Koziarski
>
> A czy ja tez moge skorzystac z tego przepisiku? Czy tez wszystkie prawa
zastrzezone?
Danka

1. Data: 2000-03-15 22:52:20

Temat: Odp: Biszkopt orzechowy (obiecany Kasi)
Od: "Kasia L." <U...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka <j...@z...nl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:38cfb3a0$0$2...@n...zeelandnet.nl...
> zastrzezone?
> Danka

A ja tego przepisu u siebie nie widze!. Gdybys nie napisala o nim, to bym
nic nie wiedziala i myslala,ze Przemek zapomnial. Juz nie mam sily do tego
serwera, polowy postow mi nie pokazuje.
A teraz bedzie do Przemka: bardzo, bardzo Ci dziekuje i to nie tylko ja ale
i moja kolezanka z pracy, ktorej przepis bardzo sie spodobal. Mam tylko
jedno pytanie zwiazane z masa orzechowa- w jakiej ilosci wody nalezy
rozpuscic zelatyne?

Kasia L.

1. Data: 2000-03-16 00:35:54

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i moja kolezanka z pracy, ktorej przepis bardzo sie spodobal. Mam tylko
> jedno pytanie zwiazane z masa orzechowa- w jakiej ilosci wody nalezy

Dawniej pisalem przez news.icm.edu.pl ale oni teraz nie przyjmuja postow z
ppp telekomunikacji dlatego przeszedlem na news.tpnet.pl i jest jak jest.
Moze niedlugo bede mial stale lacze to wroce na icm.
Co do zelatyny to jej nie rozpuszczasz lecz moczysz w wodzie ;)
Polecam uzywanie zelatyny w listakch (Dr.Oetker od kilku miesiecy ma to w
ofercie). Masz gwarancje zawsze dokladnego dozowania, a naprawde na wadze
ciezko zwazyc 2-3 g. Mialem kilka wag elektronicznych i zawsze sie gubily
przy takich malenstwach podobnie jak gubia sie przy powolnym dosypywaniu.
Taki listek moczysz w dowolnej ilosci ZIMNEJ wody a potem rozpuszczasz w
mikrofalowce badz rondelku. Jest to tez korzystne przy tych "galaretkach" na
wierzch bo taka zelatyna nie pije wody i przez to nie wzieksza objetosci
niepotrzebnie.
Jak jednak bedziesz uzywac zelatyne w proszku to nalezy ja zalac mozliwie
mala iloscia zimnej wody i zostawic do napecznienia. potem rozpuszczamy.
Jednak mamy wieksza objetosc przez wypita wode. Czasami to moze przeszkadzac

pozdrawiam

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-16 18:27:18

Od: "Kasia L." <U...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja najpierw pisalam przez news.tpnet.pl a potem (pelna nadziei:))
przenioslam sie na
news.cyf-kr.edu.pl. Bylam naiwnna bo niestety tu jest tak samo. Zelatyne w
listkach spotkalam w wielu przepisach ale nigdy w sklepie, ale jesli
Dr.Oetker ma ja w swojej ofercie to rozejze sie uwazniej. Po swietach
nnapisze Ci jak mi poszlo:)

Kasia L.

1. Data: 2000-03-18 00:28:51

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@a...pl> schreef in berichtnieuws
K%Vz4.2375$O...@n...tpnet.pl...

Jezu! Jakie to wyszlo pyszne! Od razu zeszla 1/4 blachy - przy 2 osobach....

Dzieki i wiecej takich przepisow!!!

Danka

1. Data: 2000-03-18 19:08:26

Od: "Michal R. Hoffmann" <m...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski wrote:
> [...]
> dodac przesiana make z proszkiem i orzechy, delikatnie wymieszac, piec 35-40

ooo, popatrz, to roznie sie od tego, ktory ja podawalem, jako jedna z
warstw tortu orzechowo-kokosowego :) Tam placek orzechowy robilo sie tak:

(przepraszam za polskie literki, ale tak to mam juz na komputerze...)

Placek orzechowy:

Składniki:
- 8 żółtek
- 6 białek
- 1 szklanka cukru
- orzechy mielone
- opcjonalnie bułka tarta (bez niej jest delikatniejszy)

Białka ubić na sztywno, dodać cukier, znów ubić, powoli
dodając żółtka ubić po raz trzeci. Następnie zmniejszyć
obroty miksera do minimalnych i powoli dodać orzechy i
bułkę tartą (po dodaniu orzechów masa zrobi się rzadsza,
to normalne). Masę wylać na przygotowaną uprzednio formę.
Piec ok. 30 min. w temp. ok. 200 stopni C.
Z plackiem jak z normalnym biszkoptem - nie studzić
gwałtownie. Gdy ostygnie (w piekarniku), należy go wyjąć
i przekroić na dwie części. Będzie to placek górny i dolny.

pozdrawiam,
--
misiek

*** IRC: nbrasil ICQ UIN: 3620591 | Michal R. Hoffmann ***
*** <mailto:misiek@knm.org.pl> | PO Box 41 ***
*** http://www.kki.net.pl/mis | 71-119 Szczecin 35 ***
*** -= member of: KNM, ZUKiH, HCKU =- | POLAND ***
----------- Money sometimes oils the wheel of justice -------------

1. Data: 2000-03-20 00:04:37

Od: "E.Vita" <e...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal R. Hoffmann" wrote:
[...]
> Placek orzechowy:
>
> Składniki:
> - 8 żółtek
> - 6 białek
> - 1 szklanka cukru
> - orzechy mielone
> - opcjonalnie bułka tarta (bez niej jest delikatniejszy)
[...]
A ile tych orzechow i tartej bulki?
ewa

1. Data: 2000-03-20 10:08:23

Od: "Przemyslaw" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia L. <U...@o...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8auaqo$114$...@i...cyf-kr.edu.pl...
> [...]
> listkach spotkalam w wielu przepisach ale nigdy w sklepie, ale jesli
> Dr.Oetker ma ja w swojej ofercie to rozejze sie uwazniej. Po swietach

Jest na pewno nawet z polskimi napisami, w supermarketach powinna byc. Albo
moze masz w okolica jakis tzw. sklepik kolonialny i maja niemiecka z
przemytu ;))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-20 17:58:56

Od: "Michal R. Hoffmann" <m...@k...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

"E.Vita" wrote:
> "Michal R. Hoffmann" wrote:
> [...]
> [...]
> A ile tych orzechow i tartej bulki?
> ewa

Arrgh!!! przepraszam najmocniej! Wycialem to z calosci przepisu i nie
zwrocilem uwagi na to, iz pelen sklad jest podany tylko na poczatku. Aby
"odpokutowac", sle przepis w calosci (choc juz kiedys go tu chyba
slalem...) Przy okazji, krem na poczatku jest straszliwie rzadki, nie
wiem, czy tak ma byc, czy ja czegos nie umiem. Ale jak postoi w lodowce,
to gestnieje :) Natomiast jesc tort nalezy dopiero nastepnego dnia, aby
zdazyl "przejsc". I tego spirytusu naprawde sie nie czuje w kremie :))) A
dzieki temu nie wydaje sie taki tlusty... OK, czas na przepis:

-------------------

Składniki:

- 17 jaj
- 30 dag orzechów włoskich mielonych
- 0.5 kg masła
- 20 dag wiórków kokosowych
- duży kieliszek spirytusu (polecam 'setkę')
- sok z 1 cytryny
- 3 szklanki cukru
- 5 dag bułki tartej (opcjonalnie)
- 2 czekolady gorzkie (polecam Wedla)

1. Placek orzechowy:

[...]

2. Placek kokosowy:

Składniki:
- 8 białek
- 1 szklanka cukru
- połowa soku z cytryny
- wiórki kokosowe

Białka ubić, dodać cukier, ubić ponownie. Dodać sok z
cytryny, ubić, następnie zmniejszyć obroty miksera do
min. i dodać kokos. Masę wylać na uprzednio przygotowaną
formę. Piec ok. 20 min. w temp. ok. 180 stopni C.
Będzie to placek środkowy.

3. Masa (kremy):

Pozostałe jajka ubić z cukrem na parze. Jest to proces
czasochłonny. Po ich ubiciu, odstawić do ostygnięcia.
w drugim naczyniu rozetrzeć masło ze spirytusem. Gdy masa
jajeczna wystygnie, połączyć je ze sobą. Następnie
podzielić na dwie części, odpowiednio: 1/3 i 2/3. do
mniejszej z nich dodać resztę soku z cytryny; będzie to
krem pomiędzy warstwą górną a środkową. Do większej z
nich należy dodać czekoladę (czekoladę uprzednio należy
roztopić na wolnym ogniu z 4 łyżkami wody i jedną łyżeczką
masła). Krem czekoladowy stosować pomiędzy warstwą dolną a
środkową oraz na wierzchu.

pozdrawiam,
--
[...]

Czy probowaliście kiedyś zrobic makaron z łososiem ?
Kuchnia Węgierska
Odp: Prośba o przepis
Re: Golonka z grilla -Odpowiedz
Co sie dzieje ???