Biuletyn DPS Forum 24B - 28.03.2002

1. Data: 2002-03-28 17:53:59

Temat: Biuletyn DPS Forum 24B - 28.03.2002
Od: "DPS Forum" <f...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

BIULETYN DPS FORUM
wydanie 24B : 28.03.2002
adres strony : www.dps.pl
e-mail: f...@d...pl
Informacje o nowościach DPS FORUM:
Przede wszystkim życzymy wszystkim spokojnych, wolnych od pracy, tradycyjnie
spędzanych Świąt Wielkanocnych ! Niech Wam niczego nie zabraknie...

----

SPOTKANIA W KAWIARENCE
Przypominamy, że stałą porą spotkań w naszej wirtualnej kawiarence jest
środa, od 13.00 do 14.00. Zapraszamy do poznania się nawzajem, wymiany
poglądów na dowolny temat. Czasami zajrzy tam również redakcja DPS Forum.
Wejście ze strony: www.dps.pl ) lub bezpośrednio : www.dps.pl/chat/chat.php
Temat nie jest narzucony z góry. Po prostu wejdź i pogadaj...

----

PRZEKAŻ DALEJ
Przekaż swoim znajomym informację o naszej stronie i jej możliwościach.
Przypominamy, że to tak naprawdę Wasza strona. Już teraz znajdziecie na niej
odpowiedzi na wiele interesujących pytań. Od Was zależy, czy tych odpowiedzi
będzie więcej. Dziękujemy uczestnikom grupy dyskusyjnej pl.soc.inwalidzi za
wspieranie nas i wszelkie - nawet krytyczne - uwagi. Przypominamy, że
oczekujemy na materiały również od osób niepełnosprawnych (informacje o
Waszych imprezach, fotki, komentarze itd.)...

----

Do przeczytania u nas...
Co za bujdy piszecie o seksie. Nie jest to żaden tabu. Ale trzeba go
powiązać z płodnością. Moja znajoma niepełnosprawna intelektualnie chce mieć
dziecko. Nie chodzi jej o seks- może trochę. Czekam na oferty pomocy
materialnej dla niej i dziecka.
----

Do przeczytania u nas... (zachowano pisownię oryginalną)
A korzystanie z kont mieszkańców jest naprawdę powszechne i uzasadnia się
potrzebami placówki. Kontrole sa dośc częste, ale jakimś dziwnym trafem
omijaja sprawy drastyczne. Albo się to chce widziec, albo nie...

Po przeczytaniu artykułu w "Trybunie" mam wrażenie,że dziennikarze biorą
udział w swoistym wyścigu "na sensacje". Najpierw Łódź,teraz DPS.Z mojej
10-letniej praktyki wynika, że opisana sytuacja (jeśli jest możliwa), albo
jest mocno przesadzona, albo opisana na" specjalne zamówienie' kogoś, kto ma
konkretny cel( np. walka o władzę,zemsta lub inne brudne sprawy). Tylko
dlaczego plącze się w te brudy mieszkańców?!

----

Do przeczytania u nas... (zachowano pisownię oryginalną)
Czy słuszne są moja drobne spostrzeżenia, że wszystkie stołeczki - nawet te
najmniejsze - są wzajemnie obsadzane przez krewnych i znajomych królika ?
Powysyłem mnóstwo moich ofert do wszelkich instytucji pomocowych - jedyne na
co natrafiłem, to mur milczenia, czyli - całkowity brak odpowiedzi. Mam w
sobie dużo zapału do pracy i gotów jestem się tej pracy poświęcić - może
sami kiedyś usiłowaliście dostać pracę w takiej instytucji (dps, ops, gops,
mops pcpr) i znacie jakiś sposób na to aby zainteresowano się moją ofertą ?
Wszelkie sugestie bardzo mile widziane. W mieście gdzie studiowałem ośrodki
nawet jeśli nie mają funduszy na dodatkowego pracownika, to przynajmniej
interesują się osobą która chciałaby u nich pracować i np. proponują chociaż
wolontariat żeby sprawdzić potencjalne możliwości i umiejętności kandydata -
tu w Bydgoszczy jest zupełnie inaczej.
----

Do przeczytania u nas... (zachowano pisownię oryginalną)
..powiaty przyjmują budżety na rok 2002, i co? , ano jak było do
przewidzenia tną , na przykład Powiat Krakowski Ziemski po 10%
rocznego(nędznego) budżetu DPS-ów. Tragedia i czarna rozpacz..... ale trzeba
zaoszczędzić na wybory samorządowe, wszystko inne jest zerem,.. i kto mówił
że nie przyjdzie Lepper.

----

Do przeczytania u nas... (zachowano pisownię oryginalną)
wiem i mam dowody ze w jednym z warszawskich tzw.DPSow,zwalniani sa
pracownicy,ktorzy nie godza sie na koterie i uklady... w jednym z takich
domow za szara(pozal sie boze) eminencje uwaza sie jeden z portierow...
dzieki tej osobie,i na podstawie jego szykan i poszlak zwolniono do marca
2002,ok 6 osob...osoba ta jest nie do ruszenia,poniewaz ma dobre uklady z
ksiegowoscia,a ta z dyrekcja.. dodam tylko ze JEST ON PORTIEREM(sic!) DODAM
TYLKO ZE DOM TEN ZNAJDUJE SIE NA OCHOCIE,W POBLIZU LOTNISKA OKECIE

----
Do przeczytania u nas... (zachowano pisownię oryginalną)

Strona DPS Forum skierowana jest do pracowników i mieszkańców placówek
opiekuńczych - przede wszystkim domów pomocy społecznej. Kierujemy ją jednak
również do osób niepełnosprawnych, pracowników i pasjonatów pomocy
społecznej, specjalistów - psychologów, lekarzy, socjologów. Zresztą, każdy
gość jest u nas mile widziany.

----

Zwyczajne, dziwne, intrygujące.... czyli nasze ANKIETY

Tak głosowaliście...
Pytanie : Jak oceniasz działanie Olimpiad Specjalnych Polska ?
nie mam żadnych zastrzeżeń 26.7%
robią wiele dobrego, choć nie bez błędów 26.7%
same układy, fikcyjne wydatki i pseudo-działacze 6.7%
nie mam zdania 33.3%
a co to są Olimpiady Specjalne ? 6.7%

Pytanie : Czy uważasz, że w placówkach opiekuńczych mogły mieć miejsce
zdarzenia podobne do odkrytych w łódzkim pogotowiu ratunkowym ?
To wykluczone 17.4%
To bardzo mało prawdopodobne 21.7%
Myślę, że wszędzie jest podobnie 28.3%
Sądzę, że tak 26.1%
Tak, i mogę to udowodnić 6.5%
Nie wiem 0.0%

Pytanie : Jaki jest Twój stosunek do twórczości niepełnosprawnych
przedstawianej przez placówki opiekuńcze na festiwalach i przeglądach ?
prace mieszkańców powinny być całkowicie samodzielne 25.0%
instruktor ma tylko przygotować wcześniej mieszkańca 36.1%
w pracach mogą pomagać instruktorzy, ale trzeba to zaznaczyć 16.7%
w pracach mogą pomagać instruktorzy 22.2%
prace mogą wykonywać instruktorzy z małą pomocą mieszkańców 0.0%
prace mogą samodzielnie wykonywać instruktorzy 0.0%

----

Poza tym:
Gdzie i kiedy można bezpłatnie obejrzeć koncert Elektrycznych Gitar ?
Co odkryli dziennikarze "Trybuny" ?
Wymiana poglądów na temat życia seksualnego niepełnosprawnych
Konferencja w Toruniu już we wrześniu
Jubileusz w Poznaniu - zapisy do 18 kwietnia !
Abilimpiada w Koninie
pękaty dział z wiadomościami z kraju i ze świata...
ogłoszenia szukających pracy, ogłoszenia producentów, ogłoszenia towarzyskie
(zajrzyj do TABLICY OGŁOSZEŃ)
i mnóstwo innych materiałów....

----

Uwaga! Z listy wysyłkowej usuwamy adresy notorycznie odrzucane przez serwer
!
Uwaga! Biuletyn ukazuje się nieregularnie, średnio raz na miesiąc.
Stronę DPS Forum sponsoruje firma ARISCO sp. z o.o. - producent
oprogramowania komputerowego dla domów pomocy społecznej (adres
www.arisco.com.pl )