Bluszcz

1. Data: 2003-04-24 15:54:51

Temat: Bluszcz
Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Kolejne pytanie. :-) Mieszkanie na 10. piętrze, najwyższym.
Balkon o szerokości ok. 3.5m. Nad nim żelbetonowy daszek. Na
części szerokości cheilibyśmy posadzić jakąś roślinkę w rodzaju
bluszczu, żeby zasłoniła część balkonu [teraz mieszkam na 1.
piętrze i mam winorośl, ale jej w doniczce nie posadzę :(].

Jaką roślinkę i jak można posadzić w doniczkach, ale żeby jej
doniczka wystarczyła za glebę? I żeby roślinka wyrosła tak, że
zasłoni część balkonu?

I jak do żelbetonu przymocować sznurki, po których piełaby się
roślinka?

--
Pozdrowieństwa,
Scally

1. Data: 2003-04-24 18:35:33

Temat: Re: Bluszcz
Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Thu, 24 Apr 2003 17:54:51 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <s...@N...wp.pl> i powiedziała:

> części szerokości cheilibyśmy posadzić jakąś roślinkę w rodzaju
> bluszczu, żeby zasłoniła część balkonu [teraz mieszkam na 1.
> piętrze i mam winorośl, ale jej w doniczce nie posadzę :(].

Czemu? Może nie w jednej doniczce, ale np. w trzech wąskich,
dość głębokich korytkach przy ścianie?

> Jaką roślinkę i jak można posadzić w doniczkach, ale żeby jej
> doniczka wystarczyła za glebę? I żeby roślinka wyrosła tak, że
> zasłoni część balkonu?

U nas blok obrasta coś typu winobluszczu - pnie się po ścianach
bez podpórek i owija wokół barierek.

> I jak do żelbetonu przymocować sznurki, po których piełaby się
> roślinka?

Postawić drewnianą kratkę przy ścianie (jakoś fikuśnie
zmajstrowaną, żeby nie szpeciła?).

Zuzanka

*:.
... za ten tekst masz moje uwielbienie po wieki wiekow...
Jacek Kijewski

1. Data: 2003-04-24 19:14:23

Od: Scalamanca <s...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Krzyżaniak pisze w news:slrnbagbjl.2sl.zuzanka@fargo.cgs.pl

> Czemu? Może nie w jednej doniczce, ale np. w trzech wąskich,
> dość głębokich korytkach przy ścianie?

Bo ma strasznie duże korzenie. :( Poza tym nie będzie stać przy
ścianie. Chcemy, żeby stała przy barierce i zasłaniała część
balkonu (osłaniała przed słońcem) - tak jak teraz moja winorośl.
Po ścianie i tak nie miałaby się gdzie pąć, bo przecież jest
żelbeton nad balkonem. :(

> U nas blok obrasta coś typu winobluszczu - pnie się po ścianach
> bez podpórek i owija wokół barierek.

A gdzie to ma korzenie i czy dorasta do 10. piętra? :-)

--
Pozdrowieństwa,
Scally
http://www.modus-vivendi.w.pl
http://www.proinfo.pl/ustron2003/

wynajme lub kupie sklep/warszawa
Współpraca
Ceny - kafelkowanie i panele drewniane?
Kaloryfery -grzeją i chłodzą jak klimatyzatory?
tabletki 3 in 1 zamiast proszku, soli, nabłyszczacza, dobrze ?