Bojler dwupłaszczowy CWU i pytanko

1. Data: 2006-10-31 23:31:12

Temat: Bojler dwupłaszczowy CWU i pytanko
Od: "Szczery" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Więc tak. mam sobie domek a raczej rodzice. w domku jest piec CO
około 25kw.
do tego jest podłączony bojler 120l z wężownica "U" pojedynczą
poziomy.
no i ten bojler wziął się i rozszczelnił kapeczkę.
jest stary miał prawo już niestety.
więc wymiana by się przydała. i teraz tak. padło na płaszczowy bo
piec w okresie letnim nawet jak minimalnie napalić w nim to za dużo
mocy dawał i łatwo zagotować było. taka wężownica to około 4 -
6kw wydajności ma jak się dowiedziałem.
a płaszczowy to nawet i 20 wyciąga. ale Bawar ma tam jakiś 120l z
płaszczem o wydajności 18kw chyba.
suuuper.
ale boje się jednego. czy będę potrzebował instalować pompkę
teraz do tego??
czy to wymagane jest przy takim bojlerze??
do tej pory obywało się bez tego (kawał czasu a może i dłużej).

czy ktoś jest mi w takim stanie odpowiedzieć na to pytanko. czy
biawary z płaszczem wodnym wymagają pompki??

bo według tego co tu napisano taki akurat konkretny bojler wymaga
http://allegro.pl/item137153793_bojler_poziomy_z_pla
szczem_wodnym_lovk_120_l.html

dzięki za szubka pomoc.
Muszę cos wymyślić możliwie szybko... w garach wodę grzać musze
:(

biawar dość tani jest i to dlatego o niego konkretnie pytam.

Dzięki i pozdrawiam. Michał.

a jeszcze galmet ma tanie bojlery ale nie wiem gdzie w PAbianicach
dystrybutora na szybko szukac
http://www.faladom.pl/index.php?site=product&id=4109

2. Data: 2006-11-01 10:59:28

Temat: Re: Bojler dwupłaszczowy CWU i pytanko
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora

Szczery napisał(a):
> a płaszczowy to nawet i 20 wyciąga. ale Bawar ma tam jakiś 120l z
> płaszczem o wydajności 18kw chyba.
> ale boje się jednego. czy będę potrzebował instalować pompkę
> teraz do tego??
Teoretycznie jak dzialalo bez pompki przedtem, to i teraz bedzie
dzialac. Ale ja bym pompke dodal, mimo wszystko, po stronie "zimnej". Ja
mam kociol gazowy z pompa i po przelaczeniu na grzanie CWU (baniak
2plaszczowy 120l) mam wode goraca w kilkanascie minut, w dodatku
wydajnosc tego jest taka, ze po wypuszczeniu calej nagrzanej wody dziala
jak podgrzewacz przeplywowy (co prawda juz nie do 70stC ale spokojnie do
kompieli wystarcza, chyba jakies 40-45stC.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2006-11-01 19:22:34

Od: "Szczery" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ślicznie dziękuje. miejsce ma pompkę jest więc przy okazji
przerabiania instalacji na taki bojler się ją dorzuci gdzieś w
obieg... :)

a osobiście co byście wybrali biawara czy galmet??

4. Data: 2006-11-03 12:54:01

Od: "marekjan" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczery" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
s.com...
Ślicznie dziękuje. miejsce ma pompkę jest więc przy okazji
przerabiania instalacji na taki bojler się ją dorzuci gdzieś w
obieg... :)

a osobiście co byście wybrali biawara czy galmet??

Polecałbym Galmetu. Wystarczy 100l.
Do tego mała pompka cyrkulacyjna i zawory zwrotne
(aby latem nie ogrzewać grzejników).
Jeszcze lepiej Galmetu z własną grzałką, latem można
korzystać bez rozpalania w piecu.

5. Data: 2006-11-07 18:58:12

Od: "Szczery" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecałbym Galmetu. Wystarczy 100l.

taki własnie zakupiłem :)
dzięki.
pojawił sie nowy problemik.
nowy topik o tym rozpoczołem.

problem?? pytanko. pompka co na powrocie?

okap a srednica wylotu
Spuszczanie wody z grzejników zima
Jaki okap wyspowy?
wyłącznik światła sterowany pilotem ale bez ściemniacza ?
stacja pogodowa