Boży kwiat

1. Data: 2003-07-11 14:00:00

Temat: Boży kwiat
Od: "Henryk Kornacki" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupilismy bylinke o nazwie "boży kwiat". Narazie rosnie kiepsko. Nie wiem
jak ona wyglada w calej okazałosci i jakie ma wymagania. Jeśli ktoś może mi
pomóc to bardzo proszę.

2. Data: 2003-07-11 14:28:19

Temat: Re: Boży kwiat
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Henryk Kornacki" <h...@N...gazeta.pl> wrote in message
> Kupilismy bylinke o nazwie "boży kwiat". Narazie rosnie kiepsko. Nie wiem
> jak ona wyglada w calej okazałosci i jakie ma wymagania. Jeśli ktoś może mi
> pomóc to bardzo proszę.

Jesli czytujesz po angielsku, wrzuc w Google "Dodecatheon meadia"
(po polsku Google reaguja na "bożykwiat" jako jedno slowo, ale zdaje sie,
ze informacji po polsku jest niewiele).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2003-07-11 14:43:21

Temat: Odp: Boży kwiat
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Henryk Kornacki <h...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bemft0$mbm$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> jak ona wyglada w calej okazałosci i jakie ma wymagania. Jeśli ktoś może

I będzie kiepsko rosła, a dokładnie lada chwila zniknie. Bożykwiaty wchodzą
teraz w stan spoczynku.
--
Pozdrawiam, Kaśka

4. Data: 2003-07-14 14:34:57

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Henryk Kornacki" <h...@N...gazeta.pl> napisał
> Kupilismy bylinke o nazwie "boży kwiat". Narazie rosnie kiepsko. Nie wiem
> jak ona wyglada w calej okazałosci i jakie ma wymagania. Jeśli ktoś może mi
> pomóc to bardzo proszę.

Mam różowy, biały - długo i czerwony (od niedawna). Nie ma wielkich wymagań.
Półcień, próchnicza gleba. dość późno wychodzi wiosną, a latem po wysypaniu
nasion zasycha i wegetuje pod ziemią. Rozrasta się w kępach. Bardzo wdzięczna
i niezbyt popularna roślinka.
Majka

5. Data: 2003-07-14 17:31:05

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Majka <m...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:beuf6g$sa6$...@n...news.tpi.pl...

> [...]

wysypaniu
> nasion zasycha i wegetuje pod ziemią. Rozrasta się w kępach. Bardzo

A czerwony i biały mają nasionka, że tak się nieśmiało zapytam ? :-)
--
Pozdrawiam, Kaśka

6. Data: 2003-07-14 19:23:52

Od: "Henryk Kornacki" <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

M.

> [...]
> Półcień, próchnicza gleba. dość późno wychodzi wiosną, a latem po wysypaniu
> nasion zasycha i wegetuje pod ziemią. Rozrasta się w kępach. Bardzo

Bardzo dziękuję za informacje.Mamy jedną roślinkę i nie wiemy jakiego jest
koloru ponieważ nie było informacji jak kupowaliśmy. Moja Żona przeraziła
się, że on wogóle ginie i nie wiedziała jak mu pomóc.Okazuje się że to już na
niego czas.
Henryk

7. Data: 2003-07-14 22:35:47

Od: p...@m...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jesli czytujesz po angielsku, wrzuc w Google "Dodecatheon meadia"
> (po polsku Google reaguja na "bożykwiat" jako jedno slowo, ale zdaje sie,

Zerknij tutaj http://republika.pl/ogrodnictwo/kwiaty/k04010.htm . Może to Ci
wystarczy.
Paweł Woynowski
http://www.mikrojezioro.met.pl

8. Data: 2003-07-15 13:19:45

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał

> A czerwony i biały mają nasionka, że tak się nieśmiało zapytam ? :-)

Czerwony na pewno nie, bo w czerwcu kupiłam małą sadzonkę w doniczce bez
kwiatów, ale z kolorową etykietą i nazwą, 'Red Wings' , zdaje się. Biały tak,
ale już obcięłam i wywaliłam pędy z nasionami. Szkoda, że nie dogadałyśmy się
wcześniej, bo wykopałabym Ci kępkę i przywiozła na spotkania. Jadąc do
Bogusława, zostawiłam Zosi jedną taką i potem pisała, że kwitła u niej.
Zapamiętaj, że mam i przypomnij się na wiosnę, to dostaniesz, chyba, że
chciałabyś teraz zasychające, to podaj adres.

Majka

ZŁOTOKAP UMIERA! - pomocy
spam.
Dalie