Bronchiolitis obliterans - bliższe informacje

1. Data: 2003-12-03 22:25:23

Temat: Bronchiolitis obliterans - bliższe informacje
Od: "brunon" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

U znajomej (27 l) zdiagnozowano ww. chorobę (zarostowe zapalenie oskrzelików
płucnych). Leczenie farmakologiczne nie przynosi rezultatów. Została
skierowana do ośrodka Kardiologicznego w Katowicach jako potencjalna
kandydatka do przeszczepu płuc. Czy ktoś z szanownych grupowiczów miał już
taki przypadek (podobno 1 : 100 000), i może podać informacje pomocne w
szukaniu drogi do wyleczenia lub zahamowania postępów tej choroby. Jakie
ośrodki zagraniczne wykonują takie zabiegi, jaka jest szansa znalezienia
dawcy itp.

Pozdrawiam
=============
Brunon

2. Data: 2003-12-04 20:07:13

Od: "pestifer" <p...@U...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "brunon" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> szukaniu drogi do wyleczenia lub zahamowania postępów tej choroby. Jakie
> ośrodki zagraniczne wykonują takie zabiegi, jaka jest szansa znalezienia

niestety nie za duzo wiadomo o takich chorobach, leczeniem jest rzeczywiscie
przeszczep pluc
najblizej chyba jest do wiednia, oczywiscie fundusz za to nie zaplaci

3. Data: 2003-12-06 20:14:36

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 3 Dec 2003, brunon wrote:

> [...]
> skierowana do ośrodka Kardiologicznego w Katowicach jako potencjalna
> kandydatka do przeszczepu płuc. Czy ktoś z szanownych grupowiczów miał już

Chodzi o Bronchiolitis Obliterans with Organizing Pneumonia (BOOP)?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-12-07 18:25:14

Od: "brunon" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...

> Chodzi o Bronchiolitis Obliterans with Organizing Pneumonia (BOOP)?

Na ostatnim wypisie ze szpitala (3.12) jest tylko po polsku "Zarosotowe
zapalenie oskrzelików". W czerwcu po badaniach histopatplogicznych BOOP
wykluczono, rozpoznanie opisano: Pneumonia interstitialis et peribronchitis
chronica activa focalis.

Pozdr.
============
Brunon.

5. Data: 2003-12-07 20:42:27

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 7 Dec 2003, brunon wrote:

> zapalenie oskrzelików". W czerwcu po badaniach histopatplogicznych BOOP
> wykluczono, rozpoznanie opisano: Pneumonia interstitialis et peribronchitis
> chronica activa focalis.

chodzi o grupe chorob nalezacych do idiopathic fibrosing interstitial
pneumonia (wg nowej nomnklatury) a wg. tradycyjnej nazywanej jako
idiopatyczne wloknienie srodmiazszowe pluc. Termin BOOP (zarostowe
zapalenie
oskrzelikow z organizujacym sie zapaleniem pluc - bronchiolitis obliterans
with organizing pneumonia) dotyczy raczej najlagodniejszej postaci, ktora
z rzadka doprowadza do stanu wymagajacego przeszczep pluca - wiec na
podstawie Twojego opisu trzeba wywnioskowac, ze jest to ktoras z odmian
szybko postepujaca np. AIP (acute intestitial pneumonitis) lub
zluszczajace zapalnie pluc (w grupie respiratory bronchiolitis-associated
lung disease).

Ale mniejsza o dokladna histopatologiczna klasyfikacje. U pacjentow,
ktorzy nie odpowiedzieli na leczeni sterydami lub leczenie sterydami
i cytostatykami i u ktorych wystepuje nadcisninie plucne jako efekt
wloknienia pluc jedyna mozliwa szansa jest faktyczni przeszczep
pluc z sercem. Wobec tego decyzja lekarzy o skierowaniu do takiego
osrodka jest sluszna. W Polsce wg. mojej wiedzy takie zabiegi
robion sa faktycznie tylko na Slasku (chyba, ze ruszyly juz takze
w Krakowie).

Slusznie zostalo powiedziane, ze jednym z wiodacych osrodkow
europejskich z dosc duzym dowiadczeniem jest Wieden

P.

6. Data: 2003-12-08 07:06:13

Od: "brunon" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
> [...]