Brytyjczycy są kiepskimi kucharzami

11. Data: 2006-06-19 17:00:22

Temat: Re: Brytyjczycy są kiepskimi kucharzami
Od: "yuras" <p...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:e769d2$h3k$1@news.onet.pl...
> błędzie? A mięso i warzywa obrabiam na tej samej desce. Wynik zatruć - 0.
> Nie idiociejmy.

Jesli warzywa do salatek i spozywania na surowo to gratuluje ,po kotleciku i
kaszaneczce mizeria ,cos piknego.
juras

12. Data: 2006-06-19 17:05:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yuras" <p...@o...eu> wrote in message

> [...]
> wiadomości news:e769d2$h3k$1@news.onet.pl...
>
> Jesli warzywa do salatek i spozywania na surowo to gratuluje ,po kotleciku

Ty, ujnionista, a dlaczego kotlecik i kaszanka unijna truje lub zaraża?

13. Data: 2006-06-19 17:23:20

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

yuras schrieb:
> [...]
>
> Jesli warzywa do salatek i spozywania na surowo to gratuluje ,po kotleciku i

warzywka do sałateczek i do mizeryjki, oczywiście.

A jak komuś smakuje, to czemu nie. Jak w domu robisz i nie kroisz akurat
drobiu i czegoś do sałatki to nic się nie stanie. Przez te 5 minut aż
tak się te bakterie nie przemnożą. A nikt o zdrowym rozsądku nie będzie
kroił kaszanki i ogórka na mizerię na tej samej desce bez jej umycia w
międzyczasie. Ale szkodliwe to nie będzie.

Waldek

14. Data: 2006-06-19 17:59:15

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yuras" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:e769d2$h3k$1@news.onet.pl...
>
> Jesli warzywa do salatek i spozywania na surowo to gratuluje ,po kotleciku
> i kaszaneczce mizeria ,cos piknego.

Warzywka do mięska.

A przed mizeria czy czym takim MYJĘ deskę. Ale używam tej samej.

DJD

15. Data: 2006-06-19 18:00:43

Od: "aga" <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar napisał(a):

> [...]
> kroił kaszanki i ogórka na mizerię na tej samej desce bez jej umycia w
> międzyczasie. Ale szkodliwe to nie będzie.

Witam. W calej tej dyskusji nalezy odroznic prywatna kuchnie od
publicznego
zywienia.
Zasady publicznego zywienia zawarte sa w normach HACCAP, ktore u nas
rowniez juz obowiazuja. Sa tak szczegolowe, ze dla osoby z boku moga
sie nawet
wydawac przesadne. Ale maja swoje uzasadnienie.
Jak zaboli brzuch gospodarza i jego rodzine, to pol biedy. Ale jak
publiczne
miejsce zafunduje salmonelle grupie niewinnych osob, to juz jest inna
sytuacja prawna.
Pozdrawiam - aga

16. Data: 2006-06-19 20:28:33

Od: "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dominik Jan Domin <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:e76ogn$9m1$...@n...onet.pl...
> Użytkownik "yuras" <p...@o...eu> napisał w wiadomości

> Warzywka do mięska.
>
> A przed mizeria czy czym takim MYJĘ deskę. Ale używam tej samej.

To ja może coś od siebie...
W "jadłodajniach" osobne do mięsa i warzyw to standard.
Osobne i to ma sens. W domu - osobnych się nie używa (może to błąd,
bo "żołądkowcy" cierpią szukając innych źródeł cierpienia)

W domu stosuję deski z "hartowanego szkła".
Nie takich drogich jak TVmarkretach - najtańszych bo się łatwo nie
rozbijają,
a _łatwo_ _je_ _umyć_ !!!
I myję po _każdym_ użyciu.

Wada szklanych - Noże się tępią 5x szybciej, ale można sobie poradzić.
Drewniane deski - osobno do mięsa i warzyw - wg mnie mają sens
w specyficznych sytuacjach. Zbiorowe żywienie
(wymóg) i nieświadomi. Albo uzywający do najdroższych noży w konkretnym
celu.
.

Mr.Slavistę uprasza się o nieodpowiadanie. Nieciekawym (KF),
a w kwestii kuchni nie potrafi MrSlavista ustawić garnka na kuchni.
Nie potrafi. Gugiel to nie jest antidotum na braki czegokolwiek,
ale MrSlavistę obnaży :-)
Więc może Panie czułe na takie braki merytoryczne przejdą z nim na priva?
Bo coraz mniej się chce czytać tę grupę jako _kuklinarną_
?

Mam nadzieję, że choć jedna Pani "gonić się" będzie na priva?
Nie wszystkich to interesuje, jak i zalety MrSlavisty.
Nie obnażajcie swoich preferencji!

Zdrówka - Wojtek H.

17. Data: 2006-06-19 20:32:03

Od: "turecky " <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

m. <m...@W...pl> napisał(a):

> [...]
> nie 4 (mięso, warzywa i owoce, przetworzone mięso, inne mrożonki (np.
> pierogi, kopytka). I pewnie cała masa innego sprzętu, o którym nie mam
> zielonego pojęcia że musi być oddzielny, bo jestem jak brytyjczycy
> niehigieniczna. Muszę tylko męża uświadomić na jakie niebezpieczeństwo się
> naraża. I zmobilizować do zmiany. Wyprowadzimy się do rodziców, a jedzenie i
> lodówki wówczas się zmieszczą.
> A i samochody min. 2 - jeden do warzyw, drugi do mięsa. Dzieci
> (przyszłościowo myślę) pojadą komunikacją miejską.

Zapomniałaś o rybach - świeże ryby też muszą byc w osobnych lodówkach!

18. Data: 2006-06-19 21:19:26

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

m. napisał(a):

> Wyobraziłam sobie te wielki polskie mieszkanka - w każdym po 3 lodówki
> (mięso, warzywa, jajka - osobno).

Wystarcza 2, jajek nie trzeba trzymac w lodowce ;)

> Do tego po przynajmniej 2 deski do
> krojenia no i oczywiście po 2 zestawy noży.

No z tym raczej nie powinno byc problemu, ale jeszcze oddzielne
komplety naczyn i powoli zblizamy sie kuchni koszernej ;)

> m. (zatruskawkowana -niehigienicznym zapewne- koktajlem z truskawek, lodów
> śmietankowych i likieru bananowego)

Jesli lody bez surowych jaj, to wszystko w porzadku :)

th

19. Data: 2006-06-19 21:27:50

Od: "m." <m...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

20. Data: 2006-06-19 21:34:52

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 19 Jun 2006 22:27:50 +0100, "m." <m...@W...pl>
wrote:

> [...]
>pierogi, kopytka). I pewnie ca?a masa innego sprz?tu, o którym nie mam
>zielonego poj?cia ?e musi by? oddzielny, bo jestem jak brytyjczycy
>niehigieniczna. Musz? tylko m??a u?wiadomi? na jakie niebezpiecze?stwo si?
>nara?a. I zmobilizowa? do zmiany. Wyprowadzimy si? do rodziców, a jedzenie i
>lodówki wówczas si? zmieszcz?.
>A i samochody min. 2 - jeden do warzyw, drugi do mi?sa. Dzieci
>(przysz?o?ciowo my?l?) pojad? komunikacj? miejsk?.
>

>m. (zatruskawkowana -niehigienicznym zapewne- koktajlem z truskawek, lodów

Wizualizuje. Dodaj jeszcze 34 scierki, plus nastepne 76 w
pralce...

pierz, co ma desek chyba z 5, a scieki zmienia codziennie, bo
wlasciwie wszystko wyciera w scierke

p.s. tez jadlam niehigieniczne truskawki
K.T. - starannie opakowana

Krem z białych warzyw z oliwą truflową
GDYBYM...
Oregano