Bułeczka :-/

1. Data: 2013-05-23 00:33:31

Temat: Bułeczka :-/
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trudno dziś kupić dobre pieczywo, to wiadome. CZYLI także żeby kupić dobrą
bułkę do namoczenia na kotlety mielone czy do pasztetu, to wręcz graniczy z
cudem.
Otóż robiłam mielone i namoczyłam jedną kajzerkę, niestety taką jakie dziś
robią, czyli nadmuchaną jak wata, nie ważącą prawie nic.
I co?
Zrobił się z tego potworny żelo-glut. Wody wycisnąć z tego ani rusz, bo
glut w całości wyłazi między palcami.
Pytanie w zwiazku z wagą samej bułki i konsystencją powstałego z niej
gluta: ile tak naprawdę (procentowo) jest prawdziwej mąki w takim glucie, a
ile tzw substancji wiążących wodę (oprócz soli, oczywiście) - chyba lepiej
nie wiedzieć...

--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

2. Data: 2013-05-23 02:23:56

Temat: Re: Bułeczka :-/
Od: Stachu Chebel <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Maj, 00:33, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> ile tzw substancji wiążących wodę (oprócz soli, oczywiście) - chyba lepiej

A Diabły wiedzą kaj jest przyczyna?! Podejrzewam, że wciepałaś do wody
zbyt świeżą bułę. Jeżeli się mylę, to piekarz powinien zostać szefem
na Bezwodniku w Azotach!!

3. Data: 2013-05-23 10:56:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 22 May 2013 17:23:56 -0700 (PDT), Stachu Chebel napisał(a):

> A Diabły wiedzą kaj jest przyczyna?! Podejrzewam, że wciepałaś do wody
> zbyt świeżą bułę. Jeżeli się mylę, to piekarz powinien zostać szefem
> na Bezwodniku w Azotach!!

Bułka była czerstwa raczej, woda zimna (bo w ciepłej to wiadomo, co się
robi)... Najczęciej więc używam do namaczania na kotlety.
Kiedyś swieżość bułki nie miała znaczenia zresztą, korzystałam wielokrotnie
i ze świeżych bułek. No ale żeby z bułki zrobił się glutowaty ciągnący
budyń... to się zdarza dopiero w TEJ epoce. I nie była to "rozmoczona
buła", tylko glut. Wiesz co to jest glut? - uściślę: jest to
półprzezroczyste coś o konsystencji tzw kipy. Brrr.
--

Polska Kuchnia
Czy mozna ciasto pierogowe przechowac?
Ugotowani na twardo:)