CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!

51. Data: 2014-11-28 20:47:53

Temat: Re: CAŁA PRAWDA o żarówkach energooszczędnych!
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:m5aj4k$4ur$1@node2.news.atman.pl...
Zapomniałem byłem wkleić:-)

http://enterius.pl/wsparcie-techniczne/wplyw-oswietl
enia-led-na-zdrowie/

--

Chiron

---
Avast.

52. Data: 2014-11-28 20:53:32

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
news:cdr9ioF95i8U1@mid.uni-berlin.de...
> [...]
&v=SsbaZSmBgNY

> Zupełnie nie całkiem. Monochromatyczny to jednokolorowy. Biały nie jest
> kolorem, tylko ich mieszanką. Podaje się temperaturę spektralną, znaczy
> temperaturę ciała doskonale czarnego promieniującego takie właśnie
> spektrum.

Generalnie wszędzie gdzie piszą o szkodliwości LED pojawia się argument o
świeceniu przez nie głównie w zakresie niebieski- fiolet. Stąd napisałem, że
niemal monochromatyczne. Inny częsty argument przeciw- to migotanie (nawet
niewidoczne, ale męczące wzrok).
No i z tą oszczędnością też dość problematycznie. No bo o ile obecnie ktoś
na taką żarówkę wyda pieniądze- to ma ją długo i zużywa mało energii.
Problem zaczyna się przy utylizacji. Ten, kto ją wyrzuca- zanieczyszcza
środowisko. Prawdziwa utylizacja (gdyby ktoś wyrzucił ją do pojemnika z
elektrozłomem) tez jest kosztowna. To są koszty, które użytkownik także
ponosi- ale ich nie widzi

--

Chiron

---
Avast.

53. Data: 2014-11-28 21:27:28

Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:

> [...]
> środowisko. Prawdziwa utylizacja (gdyby ktoś wyrzucił ją do pojemnika z
> elektrozłomem) tez jest kosztowna. To są koszty, które użytkownik także

te koszty zostały poniesione przy zakupie. Więc dla uzytkownika nie ma
dodatkowcyh kosztów.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

54. Data: 2014-11-28 21:52:28

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> te koszty zostały poniesione przy zakupie. Więc dla uzytkownika nie ma
> dodatkowcyh kosztów.

Wiem, o czym piszesz. To taki idealny układ: klient w żarówce płaci kwotę,
która POWINNA zostać zużyta na recykling po zużyciu. Czy uważasz, że te
pieniądze są przeznaczane na utylizację? W jakim procencie? No- gdyby
rzeczywiście ten sprzęt był w 100% utylizowany- to ok. Jednak on tworzy
coraz większe zanieczyszczenia naszego środowiska. A tak naprawdę- nie
istnieje jakaś skuteczna i w miarę tania metoda utylizacji. To, co się robi-
to półśrodki. I tak w skali globalnej jesteśmy coraz bardziej zasypywani
przez elektrośmieci, które mocą nakazu urzędniczego wyparły praktycznie w
100% ekologiczne żarówki wolframowe. Ba! Nawet trudno określić, czy
rzeczywiście np w sezonie grzewczym (w Polsce to ok.7- 8 miesięcy) one
zużywają więcej energii niż np LEDy- bo przecież i tak trzeba ogrzać
pomieszczenie, prawda?

--

Chiron

---
Avast.

55. Data: 2014-11-28 22:05:12

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" napisał w wiadomości grup

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
>Zapomniałem byłem wkleić:-)
>
>http://enterius.pl/wsparcie-techniczne/wplyw-oswiet
lenia-led-na-zdrowie/

tylko czemu tam nie ma ani jednego konkretu? bo cala teoria by sie zesrala?
http://img.photobucket.com/albums/v71/UnknownVT/CPF/
sunIncandLEDCFL_lightbulb-wars-00-0911-xln-42221615p
.jpg

56. Data: 2014-11-28 23:33:40

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2014 20:41:57 +0100, Chiron napisał(a):

> Użytkownik "Fragi" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

&v=SsbaZSmBgNY

> Napiszesz, co takiego szkodliwego Twoje oczy muszą oglądać ?
> :-)))

Nie muszą oglądać, ponieważ nie tylko to jest dla nich szkodliwe (chociaż
gapienie się w monitor komputera przez kilkanaście godzin dziennie
najzdrowsze dla oczu nie jest :). Ale nie to miałam na myśli. Jako osoba
chyba zdrowa zapewne nie wiesz, jak szkodliwe działanie na wzrok mają pewne
leki. Jednak ratują życie, wiec korzyści z ich stosowania przewyższają
ryzyko.

> Jakie zdrowotne?

W skrócie - zminimalizowane promieniowanie UV, które w przpadku pewnych
chorób jest _ogromnym_ zagrożeniem. Dla życia. Daltego też korzyści
wynikające ze stosowanie żarówek led w przypadku pewnych chorób
przewyższają ich ewentualne szkodliwe działanie na wzrok.

M.

57. Data: 2014-11-28 23:39:22

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 28 Nov 2014 23:33:40 +0100, Fragi napisał(a):

> [...]
> ryzyko.

> W skrócie - zminimalizowane promieniowanie UV, które w przpadku pewnych

Promieniowanie oczywiście jest zagrożeniem, nie jego zminimalizowanie. Nie
jasno się wyraziłam.

> Dla życia. Daltego też korzyści
> wynikające ze stosowanie żarówek led w przypadku pewnych chorób
> przewyższają ich ewentualne szkodliwe działanie na wzrok.

jw

M.

Myślicie?
Modzieżówka Pisu atakuje