CIASTO JABLKOWE - INACZEJ

1. Data: 2004-07-25 11:45:10

Temat: CIASTO JABLKOWE - INACZEJ
Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie te tradycyjne jableczniki itp ciasta jablkowe juz mi sie przejadly :
( moze zna ktos jakis ciekawy przepis na jakies smakowite ciasto z jablkami a
najlepiej jak mozna by zrobic to z innymi dodatkami moze z jakas masa
itp ?..chodza mi po glowie rozne pomysly ale trudno mi tak do konca "dobrac"
odp.skladniki

1. Data: 2004-07-25 18:19:03

Temat: Re: CIASTO JABLKOWE - INACZEJ
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

f...@o...pl wrote:

> [...]
> itp ?..chodza mi po glowie rozne pomysly ale trudno mi tak do konca "dobrac"

A probowalas takie ciasto na patelni? Jablka kroi sie w talarki, na zeliwnej
patelni karmelizuje sie cukier, na ten goracy karmel uklada sie 2-3 warstwy
jablek, na to wylewa sie ciasto i wklada do goracego piekarnika, az zlote. Podaje
sie odwracajac do gory nogami, najlepiej na goraco i z lodami.

Moge wyszukac przepis, jak Cie to interesuje.

Magdalena Bassett

1. Data: 2004-07-25 19:16:21

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<f...@o...pl> wrote in message
> [...]
> najlepiej jak mozna by zrobic to z innymi dodatkami moze z jakas masa
> itp ?..chodza mi po glowie rozne pomysly ale trudno mi tak do konca

Około dużych 10 jabłek
pół kubka cukru najlepiej brązowego
cynamon łyżeczka
mąka kubek
pół kostki masła 100 gr masła
przyprawa do strucli (polecam Kotany) cała
lody waniliowe
pół szklanki wody

Jabłka obrać i pokroić na 1/8.
Z mąki cukru masła i cynamonu zrobić kruszonkę.
Jabłka wrzucić do naczynia żaroodpornego posypując przyprawą (ona ma
cukier), jeśli nie ma tej przyprawy to dodać z dwie łyżki cukru.
Naczynie z tymi jabłkami wrzucić do piecyka na 20 minut (180 stopni). Potem
polać wodą (pół szklanki) i posypać kruszonką. Piec do miekkości jabłek
(koło 50 minut). Podawać gorące z lodami :).

Kruszonki można zrobić więcej. Ja robię na ogół z podwójnej porcji. Można
wcześniej jabłka poddusić w małej ilości wody w garnku. I wtedy nie trzeba
piec ich bez kruszonki itd. Ja robię wg wersji dla leniwych :).
Smacznego!

1. Data: 2004-07-26 06:39:09

Od: "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> [...]
Podaje
> sie odwracajac do gory nogami, najlepiej na goraco i z lodami.
>
> Moge wyszukac przepis, jak Cie to interesuje.

hmm... pascal coś takiego robił?:))

1. Data: 2004-07-26 09:51:15

Od: f...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Podaje
> sie odwracajac do gory nogami, najlepiej na goraco i z lodami.
>
> Moge wyszukac przepis, jak Cie to interesuje.

Ciekawe musi byc to ciasto ...prosilabym o dokladny przepis nie slyszalam
jeszze o ciescie z patelni
z pozdrowieniami F.

1. Data: 2004-07-26 11:01:13

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości

> [...]

Tarta tatin to była czy cus takiego...
ale nie z lodami...:)))

w kazdym razie proszę pieknie :)0

Marek

1. Data: 2004-07-26 11:17:11

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> najlepiej jak mozna by zrobic to z innymi dodatkami moze z jakas masa
> itp ?..chodza mi po glowie rozne pomysly ale trudno mi tak do konca

Bardzo smaczne jest takie ciasto jabłkowe:

1. trzeba upiec na duzej blaszce cienki biszkopt (taki z 2 jajek wystarczy)
2. Ok. litra musu jabłkowego (można kupic gotowy albo rozgotować kilka
jabłek) połączyć z rozpuszczonymi w małej ilości gorącej wody - ok. 400 ml -
dwiema jasnymi galaretkami (cytrynowa jest dobra).
3. jak masa jablkowo-galaretkowa zacznie tężec wyłożyc ja na biszkopt,
4. na to rozłożyc 0,5 l ubitej śmietany kremówki (do ubitej smietany dodać
ze 2-3 lyzeczki rozpuszczonej w malej ilosci wody żelatyny - zeby nie
podpłynęła wodą),
5. Calośc mozna ozdobnie udekorowac polewą czekoladową

Nie podaję dokładnych proporcji, bo robie to ciasto "na oko", ale w tym
przypadku aptekarskie wagi są zbędne;-)

polecam i życzę smacznego
Basia

1. Data: 2004-07-26 11:19:57

Temat: Re: CIASTO JABLKOWE - INACZEJ: apple crumble :-)
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

<f...@o...pl> pisze:

> [...]
> przejadly : ( moze zna ktos jakis ciekawy przepis na jakies
> smakowite ciasto z jablkami a najlepiej jak mozna by zrobic to z

To ja Ci podam przepis na zapiekane jablka (tzw. crumble, czyli
kruszonka), chociaz doskonale zdaje sobie sprawe, ze nie jest to
ciasto w rozumieniu doslownym ... ale po pierwsze w roli glownej
wystąpia jablka, po drugie na cieplo (więc np z galką rozplywających
się lodow będą wyśmienite), po trzecie z migdalami, po czwarte
niesamowicie szybkie i proste.

Przepis zgapiony z Delii Smith's "How to Cook" Cześć Druga (taki
poradnik dla domowych bóstw kuchennych, co nieraz uratowal mnie przed
pomstą idealnej skądinąd Teściowej ;-))

Skladniki:

1kg jablek (w oryginale Bramley lub Cox, a ja probowalam innych i
też byly dobre)
25 g cukru nierafinowanego (chociaz zwykly tez bylby dobry)
1 lyzeczka cynamonu (jak ktos lubi)
1/4 lyzeczki goździkow (jak ktos lubi)

Kruszonka:
110 g migdalów
75 g schlodzonego masla pokrojonego w kostke
175 g mąki
2 lyżeczki cynamonu (jak ktos lubi)
110 g cukru

Foremke (19cm x 28cm x 5cm lub okrągla o średnicy 24cm)
natluścić. Piekarnik rozgrzać do 200st C.

Jablka obrać ze skóry i pokroic w kostkę. Wymieszać z cukrem i
przyprawami. Przelożyc do foremki.

Migdaly utluc - w zależności od upodobania: moga byc nawet calkiem
mielone, ale ja wole, jak sobie sama też później pochrupię :-).
Skladniki polączyć w jedno ciasto, a potem zetrzeć na tarce jarzynowej
o dużych oczkach (można też wszytkie skladniki wrzucic do malaksera,
zeby otrzymac pokruszona kruszonke ;-)) i starannie przykryć nimi
jablka. Uklepać :-) - tu tajemnica autorki: im bardziej kruszonka jest
zwarta, tym bardziej będzie chrupiąca :-))

Calość zapiekać 35-40 minut. Podawac na cieplo z galką lodow lub z
czapą bitej smietany lub polane budyniem.

Pozdrawiam,
eM skruszona namiętnie :-)

1. Data: 2004-07-26 11:52:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

Crumble

>Przepis zgapiony z Delii Smith's "How to Cook" Cze?? Druga (taki
>poradnik dla domowych bóstw kuchennych, co nieraz uratowal mnie przed
>pomst? idealnej sk?din?d Te?ciowej ;-))
>

>Jablka obra? ze skóry i pokroic w kostk?. Wymiesza? z cukrem i
>przyprawami. Przelo?yc do foremki.
>

>Pozdrawiam,
>eM skruszona nami?tnie :-)

no wiec ja mieszam te jablka z odrobina maki kartoflanej, bo jak
jablka za soczyste, albo ich bardzo duzo to moze byc zbyt plynne.

pierz

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-07-26 20:15:19

Temat: Re: CIASTO JABLKOWE na patelni
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Placek jablkowy do gory nogami
(ciasto pieczone w patelni zeliwnej)

4 duze jablka
sok z 1 cytryny i z 1 pomaranczy
3/4 szklanki cukru (180 gr)
110 gr masla
1 szklanka maki (160 gr)
3/4 lyzeczki proszku do pieczenia
2 jajka

Rozgrzac piec do 180°C
Jablka (nie obrane) pokroic w grube plastry, odrzucic gniazda nasienne. W
ciezkiej patelni skarmelizowac 1/4 szklanki cukru i rozprowadzic widelcem po
calym dnie. Ulozyc na tym plasterki jablek, zazebiajac o siebie i zalac sokiem
z cytryny i pomaranczy. Dusic na malym ogniu az polowa soku odparuje, czyli
bedzie gesty syrop na dnie, okolo 2 minuty. Zdjac patelnie z ognia. W mikserze
ubic pozostaly cukrier z maslem, dodac jajka, make i proszek i ubijac 2 minuty,
az puszyste. Rozprowadzic rowno po jablkach. Wstawic patelnie na najwyzsza
polke w piekarniku i piec az zlote, okolo pol godziny, sprawdzic patyczkiem,
czy ciasto upieczone. Wyjac i zostawic na 1-2 minuty, nastepnie zakryc patelnie
talerzem i odwrocic ciasto na talerz. Powinno wyjsc bez problemu. Podawac
cieple, mozna z bita smietana lub lodami.
Magdalena Bassett.

Sok z wiśni, jak przechować???
Czarna porzeczka
lody tradycyjne