Calkiem OT ! Hafsa prosi o pomoc

1. Data: 2003-09-04 08:26:33

Temat: Calkiem OT ! Hafsa prosi o pomoc
Od: "Hafsa" <m...@p...postem> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich-to nie bedzie o diecie ,ale o komputerze-wiem,ze sa jakies
grupy dyskusyjne na ten temat, ale ja nie wiem co poczac-ok juz pisze.Od
wczoraj na moja komercyjna skrzynke zaczelo przychodzic mnostwo mail,
srednio co 7 minut jeden z zalacznikami-niektore adresy sa mi znane z
grupy.....Pisalam do admin skrzynki na razie bez reakcji.Aha w mailach sa
zalaczniki z rozszrzeniami exe lub pif lub inne nie sprawdzalam i nie
otwieralam.Co tu zrobic?
Prosze o pomoc, tym razem jak wyleczyc moj komputer.
Hafsa, szczerze zmartwiona.

--
Moj adres: h...@g...pl

'Odważny jest ten, kto kontroluje się w gniewie.'

2. Data: 2003-09-04 08:34:58

Temat: Re: Calkiem OT ! Hafsa prosi o pomoc
Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bj6su9$s9b$1@inews.gazeta.pl,
Hafsa <m...@p...postem> typed:
> [...]
> inne nie sprawdzalam i nie otwieralam.Co tu zrobic?
> Prosze o pomoc, tym razem jak wyleczyc moj komputer.

http://wirusy.onet.pl - sciagnac, odpalic, przeskanowac. Wszystkie listy z
zalacznikami usunac, jesli czujesz, ze przyjdzie ich wiecej, to poki co
mozesz sprawdzac poczte via www (np. przez http://konto.pl) Na przyszlosc
zainstaluj sobie na stale jakis program sprawdzajacy przychodzaca poczte
(polecam NortonAntyVirus).

Pozdrawiam,
Karola

3. Data: 2003-09-04 08:40:47

Od: "bella" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otwieralam.Co tu zrobic?
> Prosze o pomoc, tym razem jak wyleczyc moj komputer.

sprawdzaj kazdy zalacznik nawet od odob ktore znasz.
.exe i .pif od razu do kosza
sprawdzaj nie rowna sie otwieraj! sprawdzaj we wlasciwosciach listu
Jesli otworzylas to masz wirusa
http://www.mks.com.pl
i zainstaluj skaner on-line

Ktos ma wirusa i rozsyla do wszystkich kogo ma w swojej skrzynce.
Stad znane ci adresy
Wirus sam wybiera sobie kogo wpisac jako adresata a kogo jako odbiorce stad
mozesz otrzymac listy ze to ty rozsylasz..
no coz..
zainstaluj skaner, sprawdz dyski jak ci nic nie wykryje to nie otwieraj
zadnych listow tylko podejrzane od razu do kosza i finito.

Widze ze uzywasz outlooka
zrob tak:
widok/uklad
i odznacz "pokaz okienko podgladu" (nie ma byc ptaszka w bialym okienku)
To da ci pewnosc ze wirus sie nie otworzy a ty mozesz maila sprawdzic we
wlasciwosciach/szczegolach/zrodle wiadomosci
i tak jak pisalam jak .exe luub .pif od razu do kosza jak cos innego to
zawsze mozesz zapytac nadawce co wyslal :)

powodzenia
b.

4. Data: 2003-09-04 08:44:00

Od: "Beata P." <b...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <m...@p...postem> napisał w wiadomości
> [...]
> grupy.....Pisalam do admin skrzynki na razie bez reakcji.Aha w mailach sa
> zalaczniki z rozszrzeniami exe lub pif lub inne nie sprawdzalam i nie

dobrze robisz, nie otwieraj, pewnie grasuje wirus
lekarstwo na poczatek, utworz regule wiadomosci, ktora wszystkie maile z
zalacznikami kasuje lub przenosi do jakiegos folderu
1) wejrz do narzedzia/reguly wiadomosci/poczta
2)wybierz nowa, w gornym okienku znajdz opcje "kiedy wiadomossc posiada
zalacznik i ja zaznacz
3) w dolnym okienku wybierz co chcesz zrobic, czy usunac? nie radzilabym bo
moze trafic sie wazny list z zalacznikiem i skasuje go razem, ja
utworzylabym w folderach lokalnych folder podejrzane i kazala regule
przenosic tam wszystkie te wiadomosci
4)ok i zastosuj

jak cos niejasne to pisz
Beata

5. Data: 2003-09-04 09:54:03

Od: "Hafsa" <m...@p...postem> szukaj wiadomości tego autora

Przeskanowalam- w mks_wir.Mam wirusa trojana.Nie moge tego usunac.Moj
pomysl-sformatowac dysk.Czy moge zrobic cos innego jeszcze?
Dzieki za rady!
Hafsa

6. Data: 2003-09-04 10:05:50

Od: "bella" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeskanowalam- w mks_wir.Mam wirusa trojana.Nie moge tego usunac.Moj
> pomysl-sformatowac dysk.Czy moge zrobic cos innego jeszcze?
> Dzieki za rady!

bo wirus sie zinstalowal mimo ze nei otwieralas zalacznikow

jak nie bedziesz miala okienka podgladu to ci to nie grozi

albo dobry program ktory go usunie albo format
niestety

b.

7. Data: 2003-09-04 10:56:13

Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeskanowalam- w mks_wir.Mam wirusa trojana.Nie moge tego usunac.Moj
> pomysl-sformatowac dysk.Czy moge zrobic cos innego jeszcze?
> Dzieki za rady!
> Hafsa

To jeszcze zależy, jakiego masz wirusa.
Poza tym - będziesz umiała sama po formacie zainstalować system na nowo,
wszystkie programy i urządzenia?

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Kobieta, która ma jednego kochanka jest aniołem,
która ma dwóch jest potworem, która ma trzech jest kobietą. (Wiktor Hugo )

8. Data: 2003-09-04 17:47:49

Od: Vroobelek <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stało się to Thu, 4 Sep 2003 12:05:50 +0200, gdy "bella"
<b...@a...pl> napisał:

>bo wirus sie zinstalowal mimo ze nei otwieralas zalacznikow
>
>jak nie bedziesz miala okienka podgladu to ci to nie grozi
>
>albo dobry program ktory go usunie albo format
>niestety

Na usuwanie nie mogę wiele pomóc, możesz spróbować programów
antywirusowych, ale jeśli masz trojana, ten może w ogóle nie pozwolić na
użycie takiego programu.

Gdy już doprowadzisz system do porządku, radzę szczerze i mocno: nie
używaj Outlooka. To program:
- niebezpieczny (wirusy)
- niezgodny ze standardami sieciowymi (źle cytuje, zmusza do
odpowiadania nad cytatem itd.)
- no i (ku wielkiemu zdziwieniu wielu osób), jeden z cięższych w
obsłudze.

Możesz spróbować Kuriera Poczty z pakietu Mozilla - www.mozillapl.org

Jest darmowy, po polsku, obsługuje wszystkie najnowsze technologie, jest
wygodny w użyciu i bezpieczny. Grupy dyskusyjne też można nim
przeglądać.

pozdrowienia
Vroobelek

ps. osobiście używam TheBat do poczty i Forte Agent do grup
dyskusyjnych, ale w pracy zainstalowałem Mozillę i jestem dotąd
zachwycony :)

9. Data: 2003-09-04 18:01:42

Od: "Hafsa" <m...@p...postem> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vroobelek" <V...@y...iq.NOWYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jest darmowy, po polsku, obsługuje wszystkie najnowsze technologie, jest
> wygodny w użyciu i bezpieczny. Grupy dyskusyjne też można nim
Testuje go od 2 dni,ale nie moge sobie poradzic z niekotrymi kontami np z
gazeta.pl nie dziala smtp, wiec nic nie moge wyslac.No i nie rozporacowalam
jeszcze trybu off line.
Z komputerem juz jest ok.Zyje i jest uzdrowiony.Nauczka dla mnie na
przyszlosc.Maile tez juz nie przychodza w takich ilosciach, raczej
przycchodza tylko te oczekiwane....
Dziekuje wszystkim za pomoc.Jestescie nieodzowni.Hafsa

10. Data: 2003-09-05 09:28:54

Od: "erynia" <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

hafsa
dmuchajac na zimne zrob sobie jeszcze aktualizacje przeciw wirusowi Blaster
Worm, znajdziesz upgrade na domowej stronie Microsoftu. Piekny jest ten
wirus rozprzestrzenia sie przez siec i w konsekwencji zjada Windowsa.

wierna wielbicielka Hafsy

erynia

Britney Spears na diecie
Migdalki w MM