Całkiem ciekawe teksty mają...

1. Data: 2009-11-12 22:26:46

Temat: Całkiem ciekawe teksty mają...
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

...tu:
http://www.powiekszaniepenisa.pl/seksualnosc/spolecz
na-historia-penisa.html

"W naszych czasach nikt nie zmienił podejścia do genitaliów ogólnie i
penisa w szczególności bardziej niż Freud. Pisał o tym, jak penis wpływa na
rozwój psychiki, dynamiki w rodzinie, oczekiwań społecznych, ról płci,
nastroju, sztuki, religii i wielu innych. Nikt nie może odmówić penisowi
centralnej roli w teorii i - przypuszczalnie - w wyobraźni Freuda.
Prawdopodobnie ojciec psychoanalizy miał rację: penis ma wpływ na wszystko.

Podstawy teorii Freuda stanowią koncepcje zazdrości penisa i lęku przed
kastracją, ale struktury tej teorii dotyczą nieświadomej aktywności umysłu
skupionej wokół męskiego popędu. Freud twierdził, że libido, zarówno męskie
jak i kobiece, jest falliczne, dzięki czemu oswoił temat penisa i pochwy
dla publicznej dyskusji. Idee Freuda odkryły i rozwiały wstyd i tajemnice
stuleci represji chrześcijaństwa nad zagadnieniami ciała i seksualności.
Autor nie przejmował się ludźmi, którzy określali jego podejście mianem
kontrowersyjnego czy obraźliwe, ale opór wobec jego pracy był stanowczy i
głośny. Ludzie nie chcieli wierzyć jego teoriom, odrzucali jego tezy i
postrzegali go jako osobę podejrzaną. Żadna z wielu teorii Freuda nie była
tak rewolucyjna jak sugestia, że umysł i ciało muszą przejść przez trzy
fazy rozwoju: oralną, analną, kompleks Edypa (zazdrość syna o ojca, który
posiada matkę, w której syn jest głęboko zakochany). Tym, co sprawiło, że
sugestie Freuda zostały uznane przez wielu za niesmaczne i nie do
przyjęcia, było stwierdzenie, że najważniejszym organem kształtującym
charakter jednostki - zarówno mężczyzny jak i kobiety - jest penis.
W efekcie Freud stwierdził, że jedyną rzeczą dzielącą mężczyzn i kobiety
jest posiadanie lub nie posiadanie penisa. Miał tutaj na myśli obecność
penisa lub zazdrość wobec tych, którzy go posiadają, żywioną przez tych,
którzy go nie mają. Upatrywał tutaj źródła zazdrości o penisa wśród
dziewczynek i kobiet (dziś możemy dodać do tego grona zniewieściałych
mężczyzn) wobec prawdziwych mężczyzn. Freud utrzymywał, że zazdrość o
penisa jest emocjonalnie tak prawdziwa, jak sam penis. W przypadku
chłopców, rozwój emocjonalny skutkuje lękiem przed kastracją - strachem, że
ojciec odbierze chłopcu penisa w zemście za to, że ten chce posiąść matkę.
Freud upierał się przy stwierdzeniu, że psychologiczna realność kastracji i
lęku przed utratą penisa (albo nie posiadaniem go) dotyczy wszystkich:
chłopców i dziewczynki, mężczyzn i kobiety.

Teorie na temat kastracji rozwijały się wraz z czasem. W ,,Teorii marzeń
sennych" Freud pisze o chłopcu, który miał koszmary senne, powodujące lęki.
Śnił o sztyletach i nożach, którą Freud brał za konsekwencję groźby ze
strony ojca na temat odcięcia penisa syna jeśli będzie się nadal
masturbował (obawy chłopca wydają według mnie się całkowicie normalną
reakcją). Ten epizod jest odbiciem własnej historii Freuda, w której
sugerowano, że pokojówka rodziny nauczyła go masturbacji, a następnie
został przyłapany i ukarany przez ojca. Freud wiele lat później opisywał
pokojówkę jako swoją instruktorkę w sprawach seksu.
Być może trudno w to obecnie uwierzyć, ale mówienie o odcinaniu penisa
chłopca było prawdopodobnie powszechną reakcją w XIX-wiecznej Europie, gdy
rodzice przyłapywali syna na masturbacji. Freud zgodnie z prawdą twierdził,
że podczas gdy dzieci odczuwają przyjemność z masturbacji, rodzice żywią
głęboki lęk przed seksualnością dziecka i mogą straszyć dziecko odcięciem
penisa. Groźba ta jest w stanie sterroryzować dziecko i mieć ogromny,
głęboki i długotrwały wpływ na jego psychikę. Lęk przed kastracją jest w
stanie wywołać największy z możliwych efektów psychologicznych, jakim jest
kompleks Edypa. Polega on na lęku chłopca przed kastracją z ręki ojca,
który grozi kastracją synowi w odwecie za pożądanie skierowane do matki.
Ten kompleks zgodnie z teorią Freuda jest podstawą wszelkich neuroz.
Wyjaśnienie Freuda na temat tego, jak ten kompleks się rozwija, jest
głównie psychologiczne, ale też po części biologiczne, a nawet mitologiczne
(w kwestiach, w których dotyka serca historii społecznej ludzkiego
gatunku). Tak samo jak w jego czasach, również w czasach dzisiejszych
teorie te były bardzo kontrowersyjne. Freud twierdził, że lęk przed
kastracją i neurotyczne konsekwencje tego lęku stanowią podstawy ludzkiej
osobowości, co oznacza, że kluczowym czynnikiem w formowaniu się ludzkiej
tożsamości jest penis.

Dla małych chłopców jest naturalne, jak stwierdził Freud, przeświadczenie o
tym, że każdy ma penisa takiego, jak oni. Podczas gdy odkrywa, że jego
siostra czy matka są ,,wykastrowane", może przyjąć, że zrobił to ojciec, a
to staje się straszliwym dowodem amputacji penisa. Naturalnie, chłopiec
chce zatrzymać penisa - musi być jak ojciec - więc staje się niechętny
wobec ojca i wyczuwa jego emocjonalną, jeśli nie fizyczną, więź z matką.
Nie wolno mu pożądać seksualnie partnerki swojego ojca, ani też nie może
zaryzykować bycia niekochanym przez nią, aby ze złości nie zdradziła go i
nie oddała ojcu, który mógłby go wykastrować. Wiemy, że dzieci mogą być
narcystyczne, ale to wydaje się zbyt daleko idące stwierdzenie - pomysł, że
jądro ludzkiej osobowości oparte jest na strachu przed utratą penisa i
wszystkim, co on symbolizuje. "
--

Ikselka.

2. Data: 2009-11-13 04:06:20

Temat: Re: Całkiem ciekawe teksty mają...
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Lis, 23:26, XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> jądro ludzkiej osobowości oparte jest na strachu przed utratą penisa i

Sen jest spelnieniem zyczenia - tak brzmi podstawowa prawda wygloszona
przez Freuda ...
W odpowiedzi na supozycje mistrza psychoanalizy powiem ze kazdemu w/g
potrzeb.
Komus snia sie fiuty, komus innemu vaginy.

J-23 itede

3. Data: 2009-11-13 04:12:55

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"J-23" <k...@g...pl> wrote in message
m.googlegroups.com...

[...]

Sny o potędze. He...he... W wieku "produkcyjnym" nie musiałem śnić o...
Chciałem to brałem - dawane chętnie, tym chętniej im częściej...

4. Data: 2009-11-13 16:03:18

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Nov 2009 05:12:55 +0100, Prawusek napisał(a):

> Sny o potędze. He...he... W wieku "produkcyjnym" nie musiałem śnić o...
> Chciałem to brałem - dawane chętnie, tym chętniej im częściej...

Niestety w TEJ dziedzinie najwiecej jest takich, co ją "dają" i takich, co
ją "biorą"... To i potem same problemy, kto komu co dał, a kto ile wziął...
no a już kiedy nie ma czego dać, albo nie ma kto brać... Jedna wielka... De
U Pe A.
:->
--

Ikselka.

5. Data: 2009-11-13 17:16:01

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
wziął...
> no a już kiedy nie ma czego dać, albo nie ma kto brać... Jedna wielka...

Wtedy, jeżeli Kostucha nie uwinie się wcześniej, pozostaje ciąganie smyczka
i szarpanie drutów.

6. Data: 2009-11-13 17:18:39

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Nov 2009 18:16:01 +0100, Prawusek napisał(a):

> [...]
> De

> Wtedy, jeżeli Kostucha nie uwinie się wcześniej, pozostaje ciąganie smyczka

Cza mieć zainteresowania, wtedy starość we dwoje nie jest nudna.
--

Ikselka.

7. Data: 2009-11-13 17:32:20

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Cza mieć zainteresowania, wtedy starość we dwoje nie jest nudna.
> --
>
> Ikselka.

Hm, nie ma ludzi bez zainteresowań, tylko nie zawsze jest możliwość
realizacji.

8. Data: 2009-11-13 18:42:35

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Nov 2009 18:32:20 +0100, Prawusek napisał(a):

> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> o...

> co
> wielka...

> smyczka

> Hm, nie ma ludzi bez zainteresowań, tylko nie zawsze jest możliwość
> realizacji.

Zainteresowania nie realizowane umierają. Trzeba sobie znaleźć, co jest
możliwe do realizowania - człowiek inteligentny zawsze znajdzie :-)
--

Ikselka.

9. Data: 2009-11-13 20:34:49

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Zainteresowania nie realizowane umierają. Trzeba sobie znaleźć, co jest
> możliwe do realizowania - człowiek inteligentny zawsze znajdzie :-)
> --
>
> Ikselka.

Zawsze może kręcić palcami kółka...

10. Data: 2009-11-13 21:54:05

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 13 Nov 2009 21:34:49 +0100, Prawusek napisał(a):

> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> takich,

> Zawsze może kręcić palcami kółka...

na czole.
--

Ikselka.

filozofia =/= filozofia ?
Czy obawy są uzasadnione czy to tylko nerwica
don't ever give up!!!
don't ever give up!!!
PORADA