Całkowity brak włosów u kobiety.

1. Data: 2004-03-26 20:27:53

Temat: Całkowity brak włosów u kobiety.
Od: "Dominika " <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Moja nieżyjąca już babcia byla dotknieta pewną przypadłością. Otoż wogole nie
miała włosów. W wieku ok 20 lat wypadły jej włosy i do końca życia nie
odrosły. Przez całe życie chodziła w peruce. Nie miała równiez brwi i
prawdopodbvnie także włosów łonowych i pod pachami (tego akurat do końca nie
wiem).
Warto dodać, że pomimo tego poyrafila ułożyć sobie życie. Miała świetnego
męża, kilkoro dzieci, pracę. I raczej nie miala kompleksów.
Nigdy zresztą na temat wlosów z nią nie rozmawiałam. Szczerze mowiąc nikt w
rodzinie nie potrafi powiedzieć nic konkretnego na ten temat(babica zmarla 5
lat temu). Czy to byla jakaś choroba czy nie. Po prostu wypadły i już.

Ja narazie nie mam problemów z włosami. Odpukać !!! Choć dbam o nie
przesadnie. Troszeczke szukalam w internecie i spotkalam sie z okresleniem
alopecia totalis. I praktycznie tyle wiem.
Szczetrze mowiac nie mam pojecia czy choroba bywa dziedziczna. Czy w jakims
stopniu moge byc zagrozona? Ja lub moje potomstwo.
I czy ta choroba bywa uleczalna?
Czy moja babcia zaniedbała ją i się pogodziła z utratą włosów czy też miała
szanse na ich odzyskanie?

Acha, mam 17 lat.

Pozdrawiam
Dominika

2. Data: 2004-03-26 20:51:57

Temat: Re: Całkowity brak włosów u kobiety.
Od: ptr <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dominika napisał:
> [...]
> I czy ta choroba bywa uleczalna?
> Czy moja babcia zaniedbała ją i się pogodziła z utratą włosów czy też miała

Witaj,
Allopecia totalis i łysienie ogólnie może być uwarunkowane genetycznie.
Nie zanczy to jednak, że jej powstanie jest uzależnione od jednego
konkretnego genu. Mogłaś odziedziczyć najwyżej predyspozycję. To, co
stalo się Twojej babci mogło być spowodowane jakąś szczegłólną sytuacją,
lekiem, porodem lub ciążą, zaburzeniami hormonalnymi - trudno dociec.
Wniosek - absolutnie nie jesteś skazana na wyłysienie.
Nie bój się i nie martw. Dbaj o dobre odżywianie, uprawiaj sporty,
unikaj stresów (łatwo powiedzieć...). Nie powinnaś mieć podobnego problemu.
Nie istnieje ani nie instniala skuteczna metoda leczenia tego typu
przypadłości. Prowadzone są próby leczenia dużymi dawakami leków
hamujących naturalne siły odpornościowe - podejrzewa sie bowiem, że to
sam organizm w pewnych, ściśle określonych warunkach zaczyna niszczyć
swoje włosy. Rezultaty nie sa zachęcające a powikłania tej terapii
zauważalne i poważne.
Pozdrawiam,
ptr
PS. nie martw się

3. Data: 2004-03-27 11:27:00

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Witam!
> Moja nieżyjąca już babcia byla dotknieta pewną przypadłością. Otoż wogole

Od czasu do czasu na kanale Discovery emitują bardzo ciekawy film o genach.
Pokazują tam młodą dziewczynę, która całkowicie straciła włosy. Teraz jest
"łysą" modelką i czuje się szczęśliwa. Pokazują też plemię, chyba z
Pakistanu, gdzie wszyscy są łysi. Jest to wynikiem "defektu" genetycznego.
Ten zmutowany na drodze "ewolucji" gen powoduje, że są oni odporni na jakąś
groźną chorobę. Niestety wszystkich szczegółów nie pamiętam ;-).
Najważniejsze jest to, że z łysą głową da się żyć ;-).

Pozdrawiam, andrzej

--
http://www.glowacki.art.pl

pomoc potrzebna - wyjaśnienie
rtęć z termometra, co z tym zrobić?
problem natury palaco-piwnej
czy gwarancja od stomatol. obejmuje odłamanie zęba?
alkohol