rtęć z termometra, co z tym zrobić?

1. Data: 2004-03-26 18:27:45

Temat: rtęć z termometra, co z tym zrobić?
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po stłuczeniu rtęć z termometra rozprysła się tak po całym pomieszczeniu,
że nie sposób pozbierać. Czy to może być niebezpieczne dla użytkowników,
tzn. chodzi mi o realne zagrożenie (dziecko, pies)? Może znacie sposób, jak
to unieszkodliwić, czy zwykły odkurzacz nie narobi więcej szkody, niż
pożytku?

pozdrawiam,
A.

2. Data: 2004-03-26 18:40:14

Temat: Re: rtęć z termometra, co z tym zrobić?
Od: "TommyGun" <t...@n...kom> szukaj wiadomości tego autora

POD ZADNYM POZOREM NIE TRAKTUJ ODKURZACZEM!
A zagrozenie jest i to realne...
http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&th=228262146239c
366&seekm=3355.00003690.3da54b19%40newsgate.onet.pl&
frame=off

3. Data: 2004-03-26 18:45:06

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TommyGun" <t...@n...kom> napisał w wiadomości
> POD ZADNYM POZOREM NIE TRAKTUJ ODKURZACZEM!

..no tak, łatwo powiedzieć. Ale tych kuleczek NIGDZIE nie widać! I co mam z
tym zrobić, zostawić, zeby sama wyparowała? :(

A.

4. Data: 2004-03-26 18:56:03

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
e=UTF-8&th=228262146239c
> 366&seekm=3355.00003690.3da54b19%40newsgate.onet.pl&

http://42.pl/gg/3355.00003690.3da54b19%40newsgate.on
et.pl

5. Data: 2004-03-26 18:57:55

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak jak pisalo w podanym linku. Dokladnie przetrzec sciera nasaczona
10-20%
> tiosiarczanu.

...domyślam się, że to coś, co można dostać w sklepie chemicznym (czyli
jutro)?

A.

6. Data: 2004-03-26 18:59:43

Od: "TommyGun" <t...@n...kom> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2004-03-26 19:04:59

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości news:c41uci$cvr$1@topaz.icpnet.pl...
> Użytkownik "TommyGun" <t...@n...kom> napisał w wiadomości

> [...]

..przeglądam własnie ten i inne podane linki, coraz większe zamieszanie to
powoduje. Okazuje sie, że temat rozlanej rtęci był już nieraz poruszany,
tylko głównie na "chemii", ale opinie są skrajne. Okazuje się, że to miejsce
po stłuczeniu termometru już b y ł o odkurzone. Teraz wietrzę intensywnie i
zastanawiam się, czy ne lepiej się wyprowadzić?! :((

A.

8. Data: 2004-03-27 10:34:14

Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W przypadku rozbicia termometru, widoczne kuleczki rtęci najlepiej pozbierać
(wciągnąć) strzykawką do słoika napełnionego do połowy wodą. Zakręcić i
wyrzucić do kosza na śmieci. Nigdy nie wciągac rtęci odkurzaczem, ponieważ
rtęć osadza się na rurze odkurzacza i następnie jest wydmuchiwana po
pomieszczeniu w postaci szkodliwszej niż rozsypanej z termometru.
Gdy już została wciagnięta odkurzaczem, proponuję worek z odkurzacza
natychmiast wyrzucić.

Marta

"Jeśli chcesz dobrze zrozumieć drugiego człowieka,
to wejdź w jego skórę i pobądź w niej przez kilka dni."

(GG: 3571564)

9. Data: 2004-03-27 13:14:13

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> pomieszczeniu w postaci szkodliwszej niż rozsypanej z termometru.
> Gdy już została wciagnięta odkurzaczem, proponuję worek z odkurzacza

Niestety, rtęć została już odkurzona, zanim przyszłam. Usunęłam stary worek.
Jednak dzisiaj w świetle dnia okazało się, że na tej odkurzonej części
podłogi jest jeszcze bardzo dużo malutkich kuleczek, szczególnie wzdłuż
fugi. Odkurzacz wcale ich nie zebrał! No więc ja zebrałam je precyzyjnie i
wyrzuciłam. Dzięki wszystkim za pomoc.

Agata

P.S. A następny termometr będzie z pewnością elektroniczny! ;)

10. Data: 2004-03-27 13:21:16

Od: "=sve@na=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

"Marta" <m...@g...pl> skrev i meddelandet
> W przypadku rozbicia termometru, widoczne kuleczki rtęci najlepiej
pozbierać
> (wciągnąć) strzykawką do słoika napełnionego do połowy wodą. Zakręcić i
> wyrzucić do kosza na śmieci.

I co dalej? Najglupsza rada, jaka mozna bylo dac. Zdajesz sobie sprawe, co
dalej stanie sie z tym sloikim na wysypisku smieci? I dokad powedruje rtec?

> [...]
> pomieszczeniu w postaci szkodliwszej niż rozsypanej z termometru.
> Gdy już została wciagnięta odkurzaczem, proponuję worek z odkurzacza

Jak wyzej.

A potem sie dziwimy, ze Polakow uwaza sie za niechlujow i niszczycieli
srodowiska. Ja sie wcale nie dziwie.

Ania

problem natury palaco-piwnej
czy gwarancja od stomatol. obejmuje odłamanie zęba?
alkohol
bolace lydki
Re: mukowiscydoza