Celibat, czyli iluzja aseksualnych aniołów

1. Data: 2015-10-11 22:39:46

Temat: Celibat, czyli iluzja aseksualnych aniołów
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wróciłem na plebanię z parafii, gdzie głosiłem rekolekcje. Pod plebanią radiowóz,
skopane drzwi mieszkania jednego z księży. Po chwili dowiedziałem się, że jakiś czas
temu rodzina pewnej dziewczyny przyjechała wymierzyć sprawiedliwość wikaremu. Ten
zabarykadował się i wezwał policję. Krewcy krewni odjechali, ale obiecali powrócić w
najbliższą niedzielę. Zadzwoniłem do księdza kanclerza w kurii. Ten ksiądz musi
natychmiast opuścić tę parafię - powiedziałem. - A co ja mam z nim zrobić?- zapytał
ksiądz kanclerz - to już czwarty przypadek w ostatnich tygodniach"

"Księdza w Legionowie aresztowano za uwiedzenie niepełnoletniej i zapłacenie jej za
dokonanie aborcji. Księdza z Tylawy sądzono za molestowanie dzieci. W pewnej parafii
kobiety nagabywane przez księdza zgłosiły sprawę do kurii. W odpowiedzi usłyszały, że
ksiądz został już stosownie pouczony i żeby nie wracały do tej sprawy, bo to jest
woda na młyn wrogów Kościoła".

"Celibat to dyscyplina, która narodziła się w czasach średniowiecza. Jego przeciwnicy
podnoszą, że jest wbrew naturze, szkodliwy dla równowagi psychofizycznej i
dojrzałości osobowości ludzkiej. I to też pokazują badania."

"Ujawnione przez Richarda Sipe'a badania przeprowadzone na zlecenie Episkopatu USA
wskazują, że tylko połowa kleru w chwili przeprowadzenia badania zachowuje
abstynencję seksualną. Badania zbiorcze (także innych autorów) ujawniają, że gdy
rozpatruje się okres całego życia, to tylko 2 proc. księży osiąga trwałą i doskonałą
czystość w takim sensie, jak ją pojmuje katolicka teologia moralna. 80 proc. księzy
ma sporadyczne romanse lub bardziej trwałe związki w ciągu całego życia kapłańskiego,
w tym do 40% przechodzi trwalsze lub epizodyczne kontakty homoseksualne, a 18 proc.
mocuje się z celibatem, posiłkując się pornografią lub środkami odurzającymi. Co
więcej, to właśnie na tą 20% grupę przypada miażdząca większość przypadków
pedofilii."

http://www.polskatimes.pl/artykul/621807,celibat-czy
li-iluzja-aseksualnych-aniolow,id,t.html