Carl Jung i jego archetyp Animy

1. Data: 2015-10-11 20:15:24

Temat: Carl Jung i jego archetyp Animy
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozmaite postacie kobiece reprezentują obraz Animy i zostawiają ślady na
psychice. Kobiety te oraz doświadczenia z nimi związane kształtują
sposób, w jaki mężczyzna odnosi się do ukrytej kobiety wewnątrz siebie,
zostawiają one ślad nie na samym archetypie, ale na jego obrazie i
odbiorze przez danego mężczyznę.

Jeżeli jego doświadczenia z kobietami są generalnie pozytywne, będzie mu
łatwiej odnosić się, a docelowo zintegrować Animę.

Jeżeli jednak skojarzenia i doświadczenia z kobietami zwłaszcza w
najmłodszych latach są negatywne, wówczas Anima będzie postrzegana
negatywnie, a integracja będzie o wiele trudniejszym procesem.

Stopień problemów napotkanych w relacjach z tymi kobietami przekłada się
bezpośrednio na stopień problemów ze zintegrowaniem Animy.

https://biegnaczwilkami.wordpress.com/2014/10/10/car
l-jung-i-jego-archetyp-animy/

2. Data: 2015-10-11 20:49:47

Temat: Re: Carl Jung i jego archetyp Animy
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.10.2015 o 20:15, zdumiony pisze:
> https://biegnaczwilkami.wordpress.com/2014/10/10/car
l-jung-i-jego-archetyp-animy/

Niewiniątko,Sierota,Męczennik,Wędrowiec,Wojownik,Cza
rodziej

http://www.wiedzaozyciu.eu/viewtopic.php?t=541

3. Data: 2015-10-17 10:00:03

Od: "Chiron" <...@2...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Stopień problemów napotkanych w relacjach z tymi kobietami przekłada się
> bezpośrednio na stopień problemów ze zintegrowaniem Animy.

Nie sposób o tym dyskutować bez zrozumienia, czym jest Anima (co ten artykuł
przybliża) i Animus- o czym on milczy

http://www.dajmony.info/strona/?page_id=11

Naprawdę interesuje Cię Jung- z późniejszego, "buddyjskiego" okresu? Kiedyś
się nim pasjonowałem. Co by nie powiedzieć- jednak z całej tej trójki
uczniów Freuda on zdołał się wyrwać z obłąkańczego marksizmu- freudyzmu

--

Chiron

4. Data: 2015-10-17 10:03:14

Od: "Chiron" <...@2...com> szukaj wiadomości tego autora

l-jung-i-jego-archetyp-animy/

> Niewiniątko,Sierota,Męczennik,Wędrowiec,Wojownik,Cza
rodziej

> http://www.wiedzaozyciu.eu/viewtopic.php?t=541

Trudno się nie zgodzić. To IMO jednak tylko taka forma uproszczona. Z
astrologicznego punktu widzenia- 12 zmiana przynosi 12 postaci
archetypowych. Każda może być jeszcze w blasku lub cieniu dywinacji
(najczęściej jest to mieszane)

Polecam "Homo- Zodiacus" L.Weres

--

Chiron

5. Data: 2015-10-17 10:03:42

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.10.2015 o 10:00, Chiron pisze:
> [...]
> Kiedyś się nim pasjonowałem. Co by nie powiedzieć- jednak z całej tej
> trójki uczniów Freuda on zdołał się wyrwać z obłąkańczego marksizmu-

To Jung nawiązywał do buddyzmu?

6. Data: 2015-10-17 10:15:16

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.10.2015 o 10:03, Chiron pisze:
> [...]
> astrologicznego punktu widzenia- 12 zmiana przynosi 12 postaci
> archetypowych. Każda może być jeszcze w blasku lub cieniu dywinacji

A jaki to ma związek z zodiakiem, zodiak to bzdury,prawie tak jak
numerologia

7. Data: 2015-10-17 10:48:58

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-11 20:49, obywatel zdumiony uprzejmie donosi:

A Ty kim jesteś?

8. Data: 2015-10-17 10:56:29

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.10.2015 o 10:48, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-10-11 20:49, obywatel zdumiony uprzejmie donosi:
l-jung-i-jego-archetyp-animy/

rodziej

> A Ty kim jesteś?

Czarodziejem, byłem wcześniej innymi

9. Data: 2015-10-17 11:32:59

Od: "Chiron" <...@2...com> szukaj wiadomości tego autora

> To Jung nawiązywał do buddyzmu?

Początkowo był freudystą, rozprzestrzeniał te szkodliwe idee po świecie. Sam
Freud uznał go za najlepszego ucznia. Jednak Jung połapał się szybko, że to
taki ideolog- żaden naukowiec z tego Freuda. I to jemu bardzo potrzebna jest
pomoc psychiatryczna- bardziej, niż jego pacjentom. Pierwsza wojna-
okrucieństwo, które przyniosła- a także dziwna choroba, na jaką zapadł
(czytałem o zapaleniu opon mózgowych, depresji, załamaniu psychicznym- nie
wiadomo na pewno co)- wznowił swoją działalność jako psycholog (psychiatra).
Zaczął jednak tworzyć coś zupełnie innego- i widać dużo wpływu myśli
Wschodu. Mandale, zbiorowe nieświadomości, archetypy- to IMO wszystko jest
znane na Dalekim Wschodzie- w Indiach, Chinach, Japonii- ale inaczej się
nazywa. I czasem inaczej trochę tłumaczy. Archetypy znane i w astrologii i
tarocie, choć własciwie nie posiadały jednego określenia- ale przecież to
niemal to samo. Zbiorowa nieświadomość- dla kogoś, kto zajmował się
zagadnieniami karmy- nie będzie niczym nowym.

--

Chiron

10. Data: 2015-10-17 11:37:35

Od: "Chiron" <...@2...com> szukaj wiadomości tego autora

> A jaki to ma związek z zodiakiem, zodiak to bzdury,prawie tak jak
> numerologia

Przepraszam, ale nie wiesz, o czym piszesz. Problem w tym, że astrologia
większości IMO ludzi (i Tobie zapewne też)- kojarzy się z jakimiś bzdurami
wymyslanymi przez redaktorów gazet typu: w tym tygodniu barany powinny
uważać na koziorożce. Po prostu- zapoznaj się z zagadnieniem. Ta książka je
przybliża- w spoób bardzo przystepny. Uczęszczałem kiedyś do Weresa na kursy
astrologii- trochę to zmieniło moje spojrzenie na pewne sprawy.
Choćby to: jesli masz pojęcie o przemianach zodiakalnych- to zrozumiesz, w
jakiej kolejności i dlaczego zachodzą (lub nie). No i nie sposób tego
zrozumieć bez pojęcia archetypu- przywiązanego przecież do każdej
zodiakalnej fazy

--

Chiron

Konsekwencje dziewictwa
"Jedziemy do Szarm al-Szejk na Polki", czyli frustracja seksualna młodych muzułmanów
Samobójczy biczownicy
List JP2 do Sarajewa
Ksiądz Ucho