Chciałabym kloniki

21. Data: 2004-10-04 18:44:24

Temat: Re: Chciałabym kloniki
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Natalia" <b...@o...pl> writes:

> Tyle, że w żadnej szkółce w okolicy klonu polnego nie widuję. Raz
> widziałam będąc na wyjeździe, ale cena mnie powaliła (zwłaszcza x
> 20). Zresztą i tak był tylko jeden.

No bo to taki rarytas, że czasem bywa w szkółkach leśnych :-). A
poważniej: gratuluję pomysłu i odwagi, chętnie zobaczę na wpół
formowany żywopłot z klonów polnych za kilka lat.. Wydaje mi się, ale
to tylko moje gdybanie, nie poparte próbami, że jako gatunek
A. campestre zbyt szybko i zbyt duży rośnie jak na żywopłot. Jest za
to odmiana 'Nanum', która wydaje się idealna do tego celu, ale ta znów
rośnie wolno, a i jest trudno dostępna.

> Wymyśliłam, że wyhoduję je z nasion, na czasie aż tak bardzo mi nie
> zależy.

O, i to jest bardzo dobry pomysł. Nasiona należałoby zebrać jakoś tak
teraz, wysiać (najwygodniej po kilka w doniczkach), doniczki zadołować
na zimę, a wiosną czekać aż skiełkują. Kiełkują jakoś tak w maju,
czerwcu, jak się ciut ociepli.

> Cóż, kiedy w mojej okolicy znalazłam dosłownie jedno drzewo, ale
> młode i jeszcze nie wydające nasion. I stąd moja prośba - czy ktoś z
> Was zna starsze drzewa rosnące w mojej okolicy (tj. Będzin, Piekary,
> Katowice, Siemianowice itd.) i wydające nasiona ? Udałabym się tam i
> zebrała...

We Wrocławiu to wskażę gdzie, ale na tamtym Śląsku, to nie wiem. Jeśli
się nie dogadasz z Jerzym w kwestii wysyłki, to powiedz, może coś na
brak nasion zaradzę.

> Czy macie jakieś doświadczenie z rozmnażaniem klonów polnych - jak
> kiełkują itp. W literaturze znalazłam dość skąpe dane.

Kiełkują, jak na siewki rosną całkiem nieźle..

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Tak chudą była panienka z Wikliszek,
że na jej widok brał ludzi skręt kiszek.

22. Data: 2004-10-04 18:49:05

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może przyjedź do mnie i jakiegoś mi wypatrzysz ?
>
> Natalia

Nie ma sprawy, możemy się spotkać.

Pozdrawia chętnie boletus

23. Data: 2004-10-04 18:50:44

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jutro wycinam prawie wszystkie.
> :-O
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Brawo !;-)

Pozdrawia w pień boletus

24. Data: 2004-10-04 18:52:53

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie jest dobry wzór do naśladowania.
> :-)
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Jest lepszy ?

Pozdrawia hehe boletus

25. Data: 2004-10-04 18:55:00

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może i nie, ale jakby tak miał Cię wprawić w dobry nastrój, to użyłam, co
mi
> tam :-)
>
> Natalia

JerzyN to nie jest człek żywy, to program komputerowy.
Nie wiedziałaś o tym ?

Pozdrawia postępowo boletus

26. Data: 2004-10-04 18:57:56

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co, jest groźny ?
>
> Natalia

Nie pytaj, tylko do dzieła !

Zaprasza boletus

27. Data: 2004-10-04 19:28:23

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to tylko moje gdybanie, nie poparte próbami, że jako gatunek
> A. campestre zbyt szybko i zbyt duży rośnie jak na żywopłot.

Z moich obserwacji (i z literatury) nie jest to gatunek obłędnie szybko
rosnący ;-) A szkoda ;-) Żywopłot chcę duży - od tej strony będzie element
wyjątkowo mało widokowy, a za to potencjalnie uciążliwy na działce sąsiada -
kort tenisowy. Klony mają zasłonić widok na kort oraz zakryć wysoką siatkę
go ogradzającą. A niektóre autorytety polskie poniekąd nawet polecają akurat
ten gatunek na formowane, zwarte żywopłoty.

> We Wrocławiu to wskażę gdzie, ale na tamtym Śląsku, to nie wiem. Jeśli
> się nie dogadasz z Jerzym w kwestii wysyłki, to powiedz, może coś na
> brak nasion zaradzę.

Dzięki :-)

Pozdrowienia
Natalia

28. Data: 2004-10-04 19:53:38

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy możesz mi coś poradzić w sprawie A. circinatum ?

Natalia

29. Data: 2004-10-04 20:15:19

Od: ogrody <o...@o...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zna starsze drzewa rosnące w mojej okolicy (tj. Będzin, Piekary, Katowice,
> Siemianowice itd.) i wydające nasiona ? Udałabym się tam i zebrała...

Znam w Bytomiu,Zabrzu i Katowicach.Proszę o kontakt na priva to opiszę
dokładniej.
Małgorzata Deszert

30. Data: 2004-10-04 20:17:53

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net>

> No bo to taki rarytas, że czasem bywa w szkółkach leśnych :-). A
> poważniej: gratuluję pomysłu i odwagi, chętnie zobaczę na wpół
> formowany żywopłot z klonów polnych za kilka lat.. [...]

No to mogę ci podesłać fotkę, wyglada to paskudnie bo po 4 czy 5 latach
przycinania pozwolono mu rosnąć swobodnie. Tyle, że ściana zieleni jest
ale dołem łysiejaca niestety.

[...]
> Kiełkują, jak na siewki rosną całkiem nieźle..

No tak, tyle że teraz sobie uświadomiłem, ze te małe klony są teraz
wszystkie do siebie podobne i jak go odróżnić od np. pospolitego?
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

rośliny w donicach zimą
o Diffenbachie mam pytanie...
Ratunku - TRAWA
Zimowity zakwitły
Wystawa w Krakowie - krótkie sprawozdanie.