Chińczyk odkłada 50% zarobków

1. Data: 2015-01-21 17:02:32

Temat: Chińczyk odkłada 50% zarobków
Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Nieźle nie?

Europa i Ameryka się bawią za pożyczone, Ruski wyprzedają zasoby, a
Chińczycy odkładają cały kapitał świata do środka, do Państwa Środka.

2. Data: 2015-01-21 17:45:52

Temat: Re: Chińczyk odkłada 50% zarobków
Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-21 o 17:02, Ghost pisze:

> Nieźle nie?
>
> Europa i Ameryka się bawią za pożyczone, Ruski wyprzedają zasoby, a
> Chińczycy odkładają cały kapitał świata do środka, do Państwa Środka.

O ile nie dorwie się do koryta jakiś przygłup to gospodarka planowa
zawsze będzie efektowniejsza od rynkowej.

3. Data: 2015-01-21 17:47:33

Od: "Marek Woydak" <w...@f...gmx.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <i...@j...ru> napisał w wiadomości

> O ile nie dorwie się do koryta jakiś przygłup to gospodarka planowa zawsze
> będzie efektowniejsza od rynkowej.

Jadrys? ;-)))

MW

4. Data: 2015-01-21 19:42:26

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
a.pl...

>O ile nie dorwie się do koryta jakiś przygłup to gospodarka planowa zawsze
>będzie efektowniejsza od rynkowej.

W czym przejawia się chińska planowość gospodarki twoim zdaniem? I czym ona
się różni od wolnego rynku na zachodzie?

5. Data: 2015-01-21 22:50:50

Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 21 Jan 2015, Trybun wrote:

> [...]

Kapitał to jedno, pieniądze można zdewaluować, większym problemem
jest faktyczne posiadanie "fizycznej gospodarki", czyli nie
"wkładu w fabrykę" (finansowego, w postaci własności onejże),
co samej fabryki jako takiej.

> O ile nie dorwie się do koryta jakiś przygłup to gospodarka planowa
> zawsze będzie efektowniejsza od rynkowej.

Jak obok ktoś rzekł, rzeczą dziwną jest wiązanie dzisiejszych
Chin z "gospodarką planową" (znaczy co, Biuro Polityczne KPChRL
planuje, że Polacy zamówią siedemset osiemdziesiąt kontenerów
elektroniki i oniż Polacy dokładnie wypełniają plan zamówienia?),
to prawdę piszesz - a głównym efektem tejże gospodarki są kolejki
po różne losowe towary.
No, może ktoś sprawdził czy "gospodarka planowa" sprawdza się
w razie wprowadzenia kary śmierci za próbę przekroczenia planu
produkcji, ale nic mi o tym nie wiadomo o takim przypadku.
Przeciwnie - za rozwalanie planu zazwyczaj nagradzano.

pzdr, Gotfryd

6. Data: 2015-01-21 23:05:28

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał w wiadomości grup
.

> Kapitał to jedno, pieniądze można zdewaluować

Pieniądze, pieniądzmi, ale kapitał to także akcje i obligacje - tak, można
zdewaluować USD, ale to tylko część.

7. Data: 2015-01-22 06:45:18

Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2015-01-21 19:42, Ghost wrote:

> W czym przejawia się chińska planowość gospodarki twoim zdaniem?

Pewnie w niczym szczególnym. Gospodarka chińska nie jest centralnie
planowana, ani nie jest wolnorynkowa. IMHO jest jednak regulowana
znacznie mocniej niż w UE czy ponoć "wolnorynkowych" Stanach.

> I czym
> ona się różni od wolnego rynku na zachodzie?

Niczym - wolny rynek nie istnieje ani w Chinach ani na tzw Zachodzie.
Najbliżej wolnego rynku są plemiona afrykańskie.

Na szczęście ani Chiny ani Zachód nie chcą tego naśladować. Z wyjątkiem
pewnych osobników w PL zapatrzonych w Krula, ale oni też zazwyczaj
wyrastają z tego po skończeniu gimnazjum, a najdalej studiów. Generalnie
od momentu jak próbują się uniezależnić od rodziców. Wtedy są na etapie
szukania pierwszej pracy i ze zdziwieniem spostrzegają, że nie są tak
zajebiści jak im się wydawało i na "wolnym rynku (celowo w cudzysłowie,
bo ten rynek wcale wolny i tak nie jest)" w pozycji "od tyłu" niestety
są z przodu;)

Szczęśliwie nie mogą sprawdzić jak wyszli by na eksperymencie z
likwidacją "dupokracji", bo tam mogłoby być ciężej:P

Shrek.

8. Data: 2015-01-22 16:27:30

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-21 o 17:47, Marek Woydak pisze:

> Jadrys? ;-)))
>
> MW

Ja nie znaju..

9. Data: 2015-01-22 16:28:31

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-21 o 19:42, Ghost pisze:

> W czym przejawia się chińska planowość gospodarki twoim zdaniem? I
> czym ona się różni od wolnego rynku na zachodzie?

Właśnie planowością.
Tym że prawie nie marnotrastwa środków. Tam GM nie daje do przemiału
tysięcy aut które wyprodukowano w wyrost, chłop nie przyorywuje hektarów
dorodnej cebuli, bo mu sie jej nie opłaca zbierać.

10. Data: 2015-01-22 16:29:22

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-01-21 o 22:50, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
> produkcji, ale nic mi o tym nie wiadomo o takim przypadku.
> Przeciwnie - za rozwalanie planu zazwyczaj nagradzano.

Jest to jedyny minus takiej gospodarki, możliwość chwilowych niedoborów
towarów na rynku. Jednak prze dobrym zarządzaniu nie ma prawa nic
takiego zaistnieć.

Tusk jak zmyty...
Ziemkiewicz na Twitterze
Pies