Chleb...

1. Data: 2007-07-04 08:06:40

Temat: Chleb...
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

...upiekłam w "Alasce", bo moja kuchnia kaflowa zimna i nieprzytulna -
za duże upały :-) :-)
Ponieważ kiedyś ktoś z mojej rodziny narzekał, że chleb taki się bardzo
kruszy, podałam mu sposób, który przy okazji inauguracji mojej "maszyny"
przypominam i tutaj" : należy 1/6 ilości mąki, którą planujemy zużyć na
chleb, zaparzyć wrzątkiem, wliczając tę ilość wrzątku w ogólną ilość
płynu użytego do ciasta. Grudki dokładnie rozetrzeć podczas mieszania i
studzenia kleiku, który powstaje. Kleik, póki ciepły, wykorzystujemy na
rozczyn drożdżowy dodawszy dla rozrzedzenia nieco mleka (zastosowałam 3
dag świeżych drożdży, żadne tam instant!) i po wymieszaniu na jednolitą
papkę dajemy na dno formy, na to reszta mąki.
No i - 3 łyżki dobrego oleju na wierzch mąki. Cała filozofia :-)

Niedługo Wam jakąś fajną muzyczke podeślę - może z jakąś dedykacją?
No,jak myślicie, dla kogo? - nie zgadniecie!
Pozdrawiam wszystkich piekarzy!
:-)

--

XL wiosenna :-)

"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"