Chleb razowy

1. Data: 2000-04-17 02:36:58

Temat: Chleb razowy
Od: Ewa & M Kacprzyk <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o przepis jezeli ktos z grupowiczow wie jak?

1. Data: 2000-04-17 10:08:18

Temat: Odp: Chleb razowy
Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa & M Kacprzyk <j...@n...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...com...
> Prosze o przepis jezeli ktos z grupowiczow wie jak?

na zaczynie czy drożdżowy?

1. Data: 2000-04-17 13:48:33

Temat: Re: Chleb razowy
Od: "Aneta Łangowska" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa & M Kacprzyk <j...@n...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...com...
> Prosze o przepis jezeli ktos z grupowiczow wie jak?

Mam przepis na chleb razowy, ale z miodem.
składniki:
1/4 szklanki brązowego cukru
1/4 szklanki miodu
1 łyżka soi
2 łyżki tłuszczu
1 1/2 szklanki wrzącej wody
1 łyżeczka cukru
1/4 szklanki ciepłej wody
1 łyżka suszonych drożdży
6szklanek pszennej mąki razowej
1/4 szklanki roztopionego masła.
Połączyć razem brązowy cukier, miód, sól, tłuszcz. Wlać wrzącą wodę i
mieszać,aż wymienione składniki rozpuszczą się. Następnie ostudzić, aż płyn
będzie letni. Rozpuścić cukier biały z 1/4 szklanki wody. Wsypać drożdże i
odczekać 10 minut.Wlać do miski z ostudzonąwodą. Mieszając, stopniopwo dodać
mąkę. Wyragbiać przez 10 minut.Przykryć i odstawić na 1-1 1/2 godziny,żeby
ciasto wyrosło.Foremki obficie natłuścić, przełożyć ciasto i ponownie
odstawić na taki sam czas do wyrośnięcia. Piec przez 25-30 minut w
temperaturze 190*C.
Z tego przepisu wychodzą dwa bochenki.
życzę powodzenia Aneta Łangowska.

1. Data: 2000-04-17 15:29:42

Temat: Re: Odp: Chleb razowy
Od: Ewa & M Kacprzyk <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Drozdzowy chyba ze powiesz jak zrobic zaczyn.

1. Data: 2000-04-17 17:31:05

Temat: Odp: Odp: Chleb razowy
Od: "Jakub Jewula" <q...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Drozdzowy chyba ze powiesz jak zrobic zaczyn.

A ja moge powiedziec?

Ps. Odpowiadaj PO cytacie.

--
Jakub Jewuła studio QbA
profesjonalne skanowanie diapozytywów i negatywów

1. Data: 2000-04-17 21:15:25

Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 09:29 AM 4/17/00 -0600, you wrote:
>Drozdzowy chyba ze powiesz jak zrobic zaczyn.

bardzo prosze:
dwie szklanki maki, moze byc razowa, na razowy zaczyn,
dwie szklanki cieplej wody
dwie lyzeczki drozdzy

Drozdze rozmieszac z woda, odstawic na 10 min. Wymieszac z maka, przykryc,
odstawic w cieple miejsce, mieszajac kilka razy dziennie, na jkaies 2-3
dni, az ladnie zababelkuje, i zacznie pachniec..kwasno.
Co wazne: nalezy uzyc szklanego pojemniczka (i to najlepiej conajmniej
dwukrotnie objetosci tego, co sie wlewa, bo na poczatku zaczyn lubi
wyrosnac pieknie i wylezc, wiec celem unikniecia pracowitego zdrapywania go
ze stolu-co mnie sie przytrafila:-)), nalezy dac mu nieco przestrzeni
zyciowej.), i mieszac drewniana lyzka. Nie wolno uzywac metalu, choc nie
umiem wytlumaczyc czemu (ani tez nie probowalam eksperymentalnie uzyc:-))
Pozniej wzgledem chlebka zaczynowego, to mam przepis do maszynki do chleba,
ale mysle, ze powinien wyjsc i "recznie"
a wiec bierzemy 1 1/4 szkl owego zaczynu, 1/3 szkl wody (lub mleka), lyzke
cukru, lyzke oleju, lyzeczke soli, oraz trzy szklanki maki, ja zazwyczaj
biore pol na pol zwykla chlebowa, oraz zytnia sredniego przemialu ale tu
wariacje wedle gustu, rozmaitosci wszelakie mile widziane, chlebek taki
jest wdziecznym materialem do eksperymentow. Zalecane jest dodanie lyzeczki
suchych drozdzy.
smacznego chlebusia
aga
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-04-18 22:55:28

Temat: Re: Wszystkim dzieki
Od: Ewa & M Kacprzyk <j...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o przepis jezeli ktos z grupowiczow wie jak?

Dziekuje wszystkim za przepisy dot. razowca.

1. Data: 2000-04-19 02:08:50

Od: "Feliks" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa & M Kacprzyk <j...@n...com> wrote in message

> Dziekuje wszystkim za przepisy dot. razowca.

Zmywarka
faworki
Serwis Makaron i kolejne nowości
ekstra oferta