Re: Chleb razowy

From: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Chleb razowy
Date: 17 Apr 2000 23:15:25 +0200
Sender: r...@m...newsgate.pl

At 09:29 AM 4/17/00 -0600, you wrote:
>Drozdzowy chyba ze powiesz jak zrobic zaczyn.

bardzo prosze:
dwie szklanki maki, moze byc razowa, na razowy zaczyn,
dwie szklanki cieplej wody
dwie lyzeczki drozdzy

Drozdze rozmieszac z woda, odstawic na 10 min. Wymieszac z maka, przykryc,
odstawic w cieple miejsce, mieszajac kilka razy dziennie, na jkaies 2-3
dni, az ladnie zababelkuje, i zacznie pachniec..kwasno.
Co wazne: nalezy uzyc szklanego pojemniczka (i to najlepiej conajmniej
dwukrotnie objetosci tego, co sie wlewa, bo na poczatku zaczyn lubi
wyrosnac pieknie i wylezc, wiec celem unikniecia pracowitego zdrapywania go
ze stolu-co mnie sie przytrafila:-)), nalezy dac mu nieco przestrzeni
zyciowej.), i mieszac drewniana lyzka. Nie wolno uzywac metalu, choc nie
umiem wytlumaczyc czemu (ani tez nie probowalam eksperymentalnie uzyc:-))
Pozniej wzgledem chlebka zaczynowego, to mam przepis do maszynki do chleba,
ale mysle, ze powinien wyjsc i "recznie"
a wiec bierzemy 1 1/4 szkl owego zaczynu, 1/3 szkl wody (lub mleka), lyzke
cukru, lyzke oleju, lyzeczke soli, oraz trzy szklanki maki, ja zazwyczaj
biore pol na pol zwykla chlebowa, oraz zytnia sredniego przemialu ale tu
wariacje wedle gustu, rozmaitosci wszelakie mile widziane, chlebek taki
jest wdziecznym materialem do eksperymentow. Zalecane jest dodanie lyzeczki
suchych drozdzy.
smacznego chlebusia
aga
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/