Chłoniak złośliwy

1. Data: 2003-12-14 21:47:42

Temat: Chłoniak złośliwy
Od: "Anty" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno zdiagnozowano u kogoś mi bliskiego nowotwór - chłoniak złośliwy.
Ale nie rozmawia się na ten temat u mnie w rodzinie - temat tabu można by
rzec. Mam więc pytanie: czy są jakieś leki, szanse na wyleczenie, cokolwiek
co dawałoby nadzieję...
W styczniu odbędą się badania rodzeństwa chorującego na zgodność szpiku
kostnego (?), również już jesteśmy po sesji radio i chemii. Przepraszam, że
piszę pewnie niepoprawnie, ale nie znam się na tym i wiem tyle co uda mi się
przypadkiem usłyszeć - bardzo mi zależy żeby dowiedzieć się czegoś więcej
nie tyle o samej chorobie, ale o leczeniu i możliwie wyleczeniu...
Z góry dziękuję
Pozdr.
Anty

2. Data: 2003-12-15 00:19:55

Temat: Re: Chłoniak złośliwy
Od: thraxx <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz.. dużo zależy od tego jaki to chłoniak. Czy wywodzi się z linii
komórek T, czy B? w jakim jest stadium itd. Musiałbyś napisać coś więcej.
Wiem, ze to może być trudne, ale spróbuj dowiedzieć się czegoś więcej od
lekarza prowadzącego.
pozdrawiam.

3. Data: 2003-12-15 07:17:06

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Dec 2003, Anty wrote:

> [...]
> rzec. Mam więc pytanie: czy są jakieś leki, szanse na wyleczenie, cokolwiek

to zalezy jaki to chloniak

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-12-15 17:14:51

Od: "Anty" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "thraxx" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> Wiesz.. dużo zależy od tego jaki to chłoniak. Czy wywodzi się z linii
> komórek T, czy B? w jakim jest stadium itd. Musiałbyś napisać coś więcej.
Dobrze, udało mi się znaleźć coś takiego:
"Rozpoznanie kliniczne:
07.05.2001 - Lymphadenitis chronica non-specyfica.
19.07.2001 - Lymphoma malignum lymphocytica.
(...)
Rozpoznanie histopatologiczne:
Ocena preparatów histologicznych i dokrojonych z bloku parafinowego nr 37506
wykazała rozlany rozrost limfocytów B (CD 20+, CD 3 (-) nieliczne
rozproszone) z dodatnimi odczynami CD 5 i CD 43, CD 10 ujemny (-).
Całość obrazów odpowiada rozpoznaniu: Small B-cell lymphocytic lymphoma
(CLL?) (wg REAL)."

Co się zaś tyczy stadium, to jest mi trudno to określić - tzn. już jakiś
czas temu _znacznie_ powiększyły się węzły chłonne, szczególnie jest to
widoczne w okolicach szyi. Jednakże od ok. 3 tygodni po zastosowaniu leków:
- Leukeran (Chlorambucilum) 2 mg - 3 tabletki rano
- Milurit Allopurinolum 300 mg - 1 tabletka
- Encorton Prednisonum 20 mg - 1 tabletka rano, 1 tabletka wieczorem
- Ranigast - 1 tabletka rano, 1 tabletka wieczorem
widoczne jest pomniejszenie "opuchlizn".
Dodatkowo jesteśmy już po sesjach radioterapii i naświetlania - to było już
kilka miesięcy temu, może nawet rok.

Czy to mówi już coś więcej ? - mam nadzieję, że tak.
Pozdr.
Anty

5. Data: 2003-12-15 18:26:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Dec 2003, Anty wrote:

> [...]
> rozproszone) z dodatnimi odczynami CD 5 i CD 43, CD 10 ujemny (-).
> Całość obrazów odpowiada rozpoznaniu: Small B-cell lymphocytic lymphoma

rokowanie zalezy od stopnia zlosliwosci chloniaka i zaawansowania choroby
- czyli umownie mowiac masy guza chloniakowego oraz odpowiedzi na
leczenie. W pierwszym przypadku wydaje sie, z chloniak ten nie nalezy
do grupy o najwiekszej zlosliwosci (choc powinien wypowiedziec sie
hematolog, poniewaz podzialy chloniakow czesto sie zmieniaja i ja
niestety jestem glownie na etapie podzialu kilonskiego) co do dwoch
nastepnych punktow musisz zapytac lekarzy leczacych

P.

6. Data: 2003-12-15 20:00:00

Od: "Anty" <...@...1> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
am.torun.pl...
> [...]
> niestety jestem glownie na etapie podzialu kilonskiego) co do dwoch
> nastepnych punktow musisz zapytac lekarzy leczacych

Inaczej - czy jest jakakolwiek szansa na wyleczenie? A jak tak, to co nią
jest?

Pozdr.
Anty

szczepionka Engerix
Szukam dobrego onkologa w Krakowie...
amputacja prawj nogi
Potrzebuje informacji
moze powinienem na uzależnienia (ale tam mioch postów nie widać)