Chodzenie o kuli.

1. Data: 2009-07-30 09:24:12

Temat: Chodzenie o kuli.
Od: lolek <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.

Miałem parę lat temu wypadek(złamany w stawie skokowym) i od tego czasu
cały czas boli mnie staw przy chodzeniu. Wspomagałem się dwoma kulami
łokciowymi, żeby go odciążyć, ale na dłuższą metę chodzenie o dwóch
kulach jest kłopotliwe, szczególnie noszenie czegokolwiek w ręce lub
otwieranie różnego rodzaju drzwi kiedy trzeba kule odkładać.
Z tego powodu odłożyłem jedną kulę i zacząłem chodzić o jednej. Ostatnio
jednak jeden z lekarzy zwrócił mi uwagę, że nieprawidłowo używam kuli,
bo skoro mam uszkodzony prawy staw skokowy i jego chcę odciążyć to
powinienem kulę trzymać w lewej ręce.
Dla mnie naturalne było używanie kuli w prawej ręce i tak się nauczyłem
chodzić, w każdym razie noga mnie nie boli gdy tak chodzę.
Próbowałem przez jakiś czas tak chodzić, ale jakoś mi nie wygodnie,
dodatkowo mam problem z synchronizacją.
Jak więc to jest, czy faktycznie powinienem używać kuli w lewej ręce,
żeby odciążać prawy staw, są na to jakieś zalecenia, czy może każdy
powinien używać kul tak jak mu wygodnie?

2. Data: 2009-08-01 15:44:40

Temat: Re: Chodzenie o kuli.
Od: zuza <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Lip, 11:24, lolek <a...@s...pl> wrote:
> [...]
> jednak jeden z lekarzy zwrócił mi uwagę, że nieprawidłowo używam kuli,
> bo skoro mam uszkodzony prawy staw skokowy i jego chcę odciążyć to

Bardzo logiczna i rozsądna uwaga.

> [...]
> chodzić, w każdym razie noga mnie nie boli gdy tak chodzę.
> Próbowałem przez jakiś czas tak chodzić, ale jakoś mi nie wygodnie,

Tylko przyzwyczajenie :), zmień to.

> Jak więc to jest, czy faktycznie powinienem używać kuli w lewej ręce,
> żeby odciążać prawy staw, są na to jakieś zalecenia, czy może każdy
> powinien używać kul tak jak mu wygodnie?

Dokładnie tak jak zauważył lekarz. Chcesz odciążyć nogę prawą,
kula w lewej dłoni. Dlaczego zapytasz? Otóż to bardzo prozaiczne.
Idąc i stając na nodze prawej, jednocześnie opierasz się o kulę
w dłoni lewej, robisz to równocześnie ( synchronizacja). Poza tym
pomyśl jaką nieprzyjemną niespodziankę robisz własnemu
kręgosłupowi używając kuli tak jak dotychczas - mimowolnie
przekrzywiasz się, siły rozkładają się nieprawidłowo, obciążasz
zatem niepotrzebnie biedaka. Spróbuj zmienić to przyzwyczajenie,
Twoja kostka poczuje się znacznie lepiej. A na zakupy z plecaczkiem
można...

Pozdrawiam, zuza

3. Data: 2009-08-02 09:22:23

Od: ayub <a...@U...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

lolek wrote:

> Jak więc to jest, czy faktycznie powinienem używać kuli w lewej ręce,
> żeby odciążać prawy staw, są na to jakieś zalecenia, czy może każdy
> powinien używać kul tak jak mu wygodnie?

Lekarz ma rację. Kuli używa się inaczej niż laski.

4. Data: 2009-08-03 18:29:55

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Sie, 11:22, ayub <a...@U...gmail.com> wrote:

> Lekarz ma rację. Kuli używa się inaczej niż laski.

LASKA TAK SAMO , JAK KULA

5. Data: 2009-08-05 17:05:46

Od: ayub <a...@U...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

kynast wrote:

> LASKA TAK SAMO , JAK KULA

laskę nosi się po stronie chorej nogi, kulę po przeciwnej stawiając
równocześnie chorą nogę.

Nagonka na solaria.
profilaktyka na urlopie
Bol w okolicy szyi i krtani?
Czy Bog "fabrykuje" okreslone fakty lub dowody aby z ich pomoca osiagac nadrzedne boskie cele (JP)
Poszukuję nr 14 "Zioła dla zdrowia i urody"