Cholesterol - jak obniżyć?!

1. Data: 2001-04-22 16:42:58

Temat: Cholesterol - jak obniżyć?!
Od: "markop" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Pisze w imieniu tescia, ktory ma 69 lat i ostatnio zbyt wysoki poziom
cholesterolu (CH). Tesc stara sie przestrzegac diety (np. czosnek),
przez jakis czas bral Liphantyl, a
mimo to poziom CH jest na poziomie 280.
Czy ktos z Szanownych Grupowiczow moglby polecic jakis skuteczny sposob
(lek) na obnizenie poziomu CH?
Bede bardzo wdzieczny (moj tesc jeszcze bardziej) za odzew na moj post.
Z gory dziekuje za odpowiedz.
--
Pozdrawiam.
markop

2. Data: 2001-04-22 23:14:03

Temat: Re: Cholesterol - jak obniżyć?!
Od: "Wojtex" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik markop <m...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...home.net.pl...
> [...]
| mimo to poziom CH jest na poziomie 280.
| Czy ktos z Szanownych Grupowiczow moglby polecic jakis skuteczny sposob

Lekami ktore znacznie skuteczniej obnizaja stezenie cholesterolu
a zwlaszcza LDL sa statyny np. simwastatyna, atorwastatyna
Maja one rowniez bardzo pozytywne dzialania pozalipidowe na
rozwoj miazdzycy. Leki te sa wylacznie na recepte i musi je przepisac
lekarz. Jezeli jest chory na miazdzyce to najlepiej na recepte z niebieskim
paskiem bo niestety sa drogie.

Wojtex

3. Data: 2001-04-22 23:22:13

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozwoj miazdzycy. Leki te sa wylacznie na recepte i musi je przepisac
> lekarz. Jezeli jest chory na miazdzyce to najlepiej na recepte z niebieskim

W przypadkach opornych stosuje sie podawania dwoch lekow , z dwoch grup .
W sumie jednak terapia jest droga i z tym sie zgadzam.

Warto podkreslic, ze wiekszosc cholesterolu wytwarza organizm "wwlasnymi
silami" i dlatego czasami nawet dzieta zupelnie pozbawiona cholesterolu nie
przynosi pozytywnych skutkow.

Pozdrawiam

dradam

http://polscy-lekarze.net
http://polscy-lekarze.com

4. Data: 2001-04-22 23:50:27

Od: "Wojtex" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
|
| Warto podkreslic, ze wiekszosc cholesterolu wytwarza organizm "wwlasnymi
| silami" i dlatego czasami nawet dzieta zupelnie pozbawiona cholesterolu

Nie przynosi, bo obecnie kladzie sie nacisk na stabilizacje
blaszki miazdzycowej. Jak udowodnil Roos rosnie ona glownie
na zewnatrz naczynia i to nie ona sama powoduje zakrzep, ale
pekniecie i wylanie do swiatla naczynia zawartosci blaszki.
Statyny hamuja proliferacje miesni gladkich naczyn i m.in.
w ten sposob stabilizuja blaszke.
Pozdrawiam

Wojtex

5. Data: 2001-04-23 00:08:48

Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pekniecie i wylanie do swiatla naczynia zawartosci blaszki.
> Statyny hamuja proliferacje miesni gladkich naczyn i m.in.

W zupelnosci sie zgadzam. Moja orginalna wypowiedz odnosila sie do "obnizenia
poziomu cholesterolu" (jak w temacie) i tak nalezy ja rozumiec.

Jak podkreslam jeszcze raz , pozbawienie pacjenta wogole dostaw cholesterolu (w
postaci bezcholesterolowej diety) nie powoduje opadniecia jego poziomu do zera.

Zreszta sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana nizby to wynikalo z
Framingham study. Wiadomo na przyklad, ze Eskimosi maja bardzo wysoki poziom
cholesterolu , a mimo to choroby ukladu krazenia wcale nie sa u nich tak bardzo
czeste.

pozdrawiam

dradam

PS. I pomyslec, ze testosteron (meski hormon plciowy) jest produkowany z
cholesterolu !

6. Data: 2001-04-23 13:46:23

Temat: Re: Cholesterol - jak obniz™yc´?!
Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 4...@n...onet.pl,
x...@p...onet.pl at x...@p...onet.pl wrote on
4/22/01 7:08 PM:

> [...]
> (w
> postaci bezcholesterolowej diety) nie powoduje opadniecia jego poziomu do

We Wloszech opracowano diete wspomagajaca leczenie syndromu metabolicznego.
Obnizenie LDL i cholesterolu nastepuje po zastosowaniu diety zawierajacej
30-40% kalorii w postaci tluszczow z przewaga kwasow jednonienasyconych
natomiast weglowodany powinny byc spozywane w postaci jak najwolniej
przyswajalnej.
Jezeli wysoki poziom cholesterolu nie wynika z wady genetycznej powodujacej
jego nadprodukcje to nie ma wiekszego sensu obnizanie cholesterolu w diecie.

> [...]
> cholesterolu , a mimo to choroby ukladu krazenia wcale nie sa u nich tak

Eskimosi maja znacznie wiecej watrobowych receptorow LDL niz europejczycy, a
dzieki temu szybszy metabolizm cholesterolu. O ile dobrze pamietam sa tez
roznice w allelach tych receptorow.

> PS. I pomyslec, ze testosteron (meski hormon plciowy) jest produkowany z
> cholesterolu !

podobnie jak i zenskie i wiele innych :)

pozdrowienia

Cien

7. Data: 2001-04-25 15:20:29

Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 30-40% kalorii w postaci tluszczow z przewaga kwasow jednonienasyconych
> natomiast weglowodany powinny byc spozywane w postaci jak najwolniej

Powyzsze zalozenia pokrywaja sie w 100% z zalozeniami diety Montignaca
(Francja). Jezeli to odrebna dieta, to napisz, gdzie mozna uzyskac blizsze
dane o niej.
"Na Montignacu" LDL u mnie spadl o jedna trzecia a udzial procentowy HDL
wzrosl dwukrotnie, wiec przedstawiona przez Ciebie dieta tez powinna
przyniesc efekt.

> Jezeli wysoki poziom cholesterolu nie wynika z wady genetycznej
powodujacej
> jego nadprodukcje to nie ma wiekszego sensu obnizanie cholesterolu w
diecie.

Ostatnio czytalem o eksperymencie, gdzie 24 osobom podawano 12 jaj dziennie.
U 22 z nich cholesterol nie zmienil sie!!!

Pozdrawiam, em.

8. Data: 2001-04-25 16:27:59

Od: Cien <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 9c6q2k$73h$...@n...tpi.pl, em at e...@p...promail.pl wrote on
4/25/01 10:20 AM:

> metabolicznego.
>
> Powyzsze zalozenia pokrywaja sie w 100% z zalozeniami diety Montignaca
> (Francja). Jezeli to odrebna dieta, to napisz, gdzie mozna uzyskac blizsze
> dane o niej.

Jest byc moze podobna, ale jej glownym zalozeniem bylo zahamowanie
wystepujacej w syndromie metabolicznym opornosci na insuline.
To, ze duza podaz latwo przyswajalnych weglowodanow powoduje wzrost
produkcji cholesterolu i stezenia LDL wiadomo juz od dawna.

Br J Nutr 83: S143-S148 (2000) [20348281]

G. Riccardi & A. A. Rivellese
Dietary treatment of the metabolic syndrome--the optimal diet.

Department of Clinical and Experimental Medicine, Federico II University
Medical School, Naples, Italy. n...@u...it

> "Na Montignacu" LDL u mnie spadl o jedna trzecia a udzial procentowy HDL
> wzrosl dwukrotnie, wiec przedstawiona przez Ciebie dieta tez powinna
> przyniesc efekt.

To nie jest zadna specjalna dieta tylko calkowicie normalny sposob
odzywiania. Natomiast to co ludzie zazwyczaj jedza wynika bardziej z
upodoban smakowych i marketingu firm produpujacych zywnosc niz z wartosci
odzywczych poszczegolnych produktow.

> Ostatnio czytalem o eksperymencie, gdzie 24 osobom podawano 12 jaj dziennie.
> U 22 z nich cholesterol nie zmienil sie!!!

Juz wielokrotnie tutaj pisalem, ze w populacji europejskiej u 70% ludzi nie
obserwuje sie podwyzszenia poziomu cholesterolu przy zwiekszeniu spozycia
tluszczow. Natomiast podanie cholesterolu z zewnatrz, a jajka zawieraja go
szczegolnie duzo, powoduje u zdrowego czlowieka zahamowanie produkcji
cholesterolu. Tylko wada genetyczna uniemozliwiajaca sprawna kontrole
wytwarzania cholesterolu stanowi wskazanie do drastycznego ograniczenia jego
spozycia.

Cien

9. Data: 2001-05-02 11:34:57

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

em napisał w artykule ...
> [...]
>
> Ostatnio czytalem o eksperymencie, gdzie 24 osobom podawano 12 jaj
dziennie.
> U 22 z nich cholesterol nie zmienil sie!!!

I po co zdradzać takie tajemnice?
A poważnie mówiąc, fruktoza (uwaga na cukier i na owoce),
a także margaryny powodują wzrost LDL ("Biochemia Harpera", wyd. 24). Tamże
także podano normę węglowodanów jako 50 - 100 g/dobę.
To z daleka śmierdzi Dietą Optymalną.
I co na to panie i panowie medycy?

Serdecznie pozdrawiam,
Janusz ze Szczecina
j...@i...pl

Anorekja
leki Homeopatyczne??? (jakos tak sie pisze)
Bliznowiec
jatrznik chirurgiczny
koszt usuwania znamion