Cholesterol - max (?)

1. Data: 2000-07-28 14:52:22

Temat: Cholesterol - max (?)
Od: Olek <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam :-)

Jakie jest dopuszczalne stężenie cholesterolu we krwi?
Ja mam 6.13 mmol/l - lekarz nic na to nie powiedział
więc chyba mieszczę się w normie. Nie wiem tylko czy
jest to dobry wynik czy taki sobie...

Pozdrawiam
Olek

2. Data: 2000-07-30 20:10:40

Temat: Re: Cholesterol - max (?)
Od: "_kfi@tek_" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Olek" <a...@p...com> napisał w wiadomości
> Jakie jest dopuszczalne stężenie cholesterolu we krwi?

Wg standardow Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego (1999 www.ptkardio.pl)
"Stężenie cholesterolu całkowitego (TC) nie powinno przekraczać 200 mg/dl
(5,2 mmol/l), a triglicerydów (TG) 200 mg/dl (2,3 mmol/l)."

> Ja mam 6.13 mmol/l - lekarz nic na to nie powiedział
> więc chyba mieszczę się w normie. Nie wiem tylko czy
> jest to dobry wynik czy taki sobie...

6.13 mmol/l = okolo 235 mg%

"Stężenie powyżej 200 mg/dl nasuwa podejrzenie hipercholesterolemii.
Jednakże ustalenie takiego rozpoznania wymaga minimum dwukrotnego badania w
odstępach 2-3 tygodniowych. Wartość średnia z dwóch badań przyjmowana jest
za podstawę diagnozy. To samo dotyczy stężenia triglicerydów, z tym że musi
ono być oznaczone na czczo."
Powinienes wiec wrocic do lekarza aby powtorzyc badanie
i ustalic przyczyne ewentualnej hiperlipidemii.

_kfi@tek_

3. Data: 2000-07-30 20:52:58

Od: "Jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

_kfi@tek_ <s...@p...wp.pl> wrote in message

> [...]
> ono być oznaczone na czczo."
> Powinienes wiec wrocic do lekarza aby powtorzyc badanie
> i ustalic przyczyne ewentualnej hiperlipidemii.

Nie ustali bo lekarza tego nikt nie nauczył. Przedstawiono wam lekarzom
fałszywy pogląd ze cholesterol z diety usuniety nie pojawi sie w scianach
naczyn. Jak za chwile wam pokaze nie ma nic błędniejszego.
W zasadzie nie jest to nawet waszą winą ze was nie nauczyli, ale skoro
widac fakty które zaprzeczają tym poglądom, nie warto by sie zreflektować?
Ja nie mogłbym byc lekarzem, widzac ze to czego mnie nauczyli do niczego sie
nie przydaje, nie pomaga wyleczyć nikogo z choroby, co najwyzej zmniejszyc
objawy, ale spowodowac tym samym inna dolegliwosc(efekty uboczne).

Czy mozliwe jest wg wiedzy lekarzy aby na zywieniu optymalnym miec takie
wyniki? Ta osoba jest od ponad 2
lat na takim zywieniu (25 letnia). Jak to wytlumaczyc panowie lekarze? Dla
jasnosci dodam ze podobne wyniki mają wszystkie osoby prawidlowo stosujacy
diete Jana Kwasniewskiego. Gdzie tu widac dzialanie miazdzycorodne? Czy
uzyskaliscie swoimi metodami takie wyniki?

cholesterol ogólnie 177 norma 150-200;
trójglicerydy 87 norma 40-140;
HDL 56 norma 45-65;
LDL 104 norma 130-150 jak widac ponizej normy, a
im mniej go tym lepiej!!!!

HDL w cholesterolu 32% norma powyzej 23%.

Dla jasnosci powiem co ta osoba je:
1 jajko + 4 zółtka +1/4 kostki masla na sniadanie.
1/3 kostki masla na 2 sniadanie, czasem troche boczku z 1 bulką.
coś z mięsiwa na kolacje, wszystko ze słoniną albo smalcem.

PS dziekujemy koledze za wyjasnienie jak przeliczyc jednostki. Nie ma jak
zajecia z liczenia pamieciowego dawek i innych cyferek.
Zeby tak jeszcze uczyli jakie przyczyny maja poszczegolne choroby.
Świat byłby zbyt piękny.
Jacek

> _kfi@tek_

testy - przeciwciala hiv - aids