Diagnoza po udarze mozgu

1. Data: 2000-07-28 11:44:59

Temat: Diagnoza po udarze mozgu
Od: "Stary" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
W karcie po leczeniu szpitalnym brata wyczytalem:
"Insultus cerebri cum hemiparesis sinistra
Hypertensio arterialis III*"
Co oznaczaja te zapisy (przy drugim ten III stopien; w jakiej to skali)?
Poza tym jeszcze jedno:
Brat zdaje się ze absolutnie utracil pamiec, dotyczy spraw aktualnych
(np.tego co robil przed 5 minutami, kto go odwiedzal itp).
Wylew mial miejsce 1,5 miesiaca temu; sprawnosc fizyczna jako taka
odzyskal; czy sa szanse na poprawe w zapamietywaniu ?

Pozdrowienia

Józek

2. Data: 2000-07-28 12:16:12

Temat: Re: Diagnoza po udarze mozgu
Od: Al <k...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Stary napisał(a):

> "Insultus cerebri cum hemiparesis sinistra
> Hypertensio arterialis III*"
> Co oznaczaja te zapisy (przy drugim ten III stopien; w jakiej to skali)?

myślę, że WHO

> [...]
> Wylew mial miejsce 1,5 miesiaca temu; sprawnosc fizyczna jako taka
> odzyskal; czy sa szanse na poprawe w zapamietywaniu ?

Trudno powiedzieć, ale raczej niewielkie, ale dokładnie to można
stwierdzić po badaniu (via Inet - ciężko). Może to wskazywać na zespół
otępienny poudarowy, albo mieć charakter czynnościowy. W każdym
przypadku wskazana jest kontrola w Poradni Neurologicznej.

Pozdrawiam serdecznie

3. Data: 2000-07-28 12:31:24

Od: "Stary" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Al" napisal:

> myślę, że WHO

A mozna jasniej i dokladniej (takze po polsku) ?Czy III* to od konca (lekki
przypadek)
czy na gorze skali (ciezki, wyzsze stadium) ?

> Trudno powiedzieć, ale raczej niewielkie, ale dokładnie to można
> stwierdzić po badaniu (via Inet - ciężko).

Oczywiscie; nie chodzi mi o stwierdzenie ale o to, jak to bywa (statystycznie).

> Może to wskazywać na zespół
> otępienny poudarowy, albo mieć charakter czynnościowy.

Jakie moga byc szanse w jednym a jakie w drugim przypadku ?

> W każdym przypadku wskazana jest kontrola w Poradni Neurologicznej.

W tej chwili jest na oddziale rehabilitacji, gdzie "strona umyslowa"
sie nie zajmuja

Dla mnie to szok, ze rehabilitacja w pojeciu lekarzy na tym oddziale
oznacza jedynie usprawnianie fizyczne...

Dziekuje za odzew i pozdrawiam

Józek

4. Data: 2000-07-28 19:50:36

Od: "_kfi@tek_" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Insultus cerebri cum hemiparesis sinistra

udar mozgu z niedowladem polowiczym lewostronnym
(tzn. min. oslabienie czucia oraz funkcji i sily miesni calej lewej polowy
ciala)

> Hypertensio arterialis III*"
> Co oznaczaja te zapisy (przy drugim ten III stopien; w jakiej to skali)?

nadcisnienie tetnicze III* - jest to najwyzszy stopien,
odpowiada cisnieniu skurczowemu powyzej lub = 180 mmHg
lub rozkurczowemu powyzej lub = 110 mmHg.
Jest to powazny stan wymagajacy intensywnego leczenia,
a skutkiem tego nadcisnienia jest wlasnie ten udar.

co do rehabilitacji pamieci, to wspolczesna medycyna
nie dysponuje jak narazie za bardzo takimi mozliwosciami :(
wszystko w rekach najwyzszego...

_kfi@tek_

5. Data: 2000-07-29 06:11:46

Od: "Stary" <j...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "_kfi@tek_" napisał:

> [...]
> Jest to powazny stan wymagajacy intensywnego leczenia,
> a skutkiem tego nadcisnienia jest wlasnie ten udar.

Na dwa tygodnie przed wystapieniem udaru to nadcisnienie zaczeto lezyc,
ale jak widac za pozno.

> co do rehabilitacji pamieci, to wspolczesna medycyna
> nie dysponuje jak narazie za bardzo takimi mozliwosciami :(
> wszystko w rekach najwyzszego...

Pamiec zazwyczaj kojarzy sie ze zdolnoscia do zapisywania w niej faktow,
historii, ale na przykladzie brata dostrzeglem ze z jej dzialaniem jest
zwiazane nie tylko to ale w ogole samodzielne funkcjonowanie.
Dla przykladu wstaje by gdzies isc, i po kilku krokach juz nie wie
dokad chcial isc...
Troche poprawy wydaje sie absolutnie niezbedne i o nadzieje na to troche
nie o gruntowna poprawe chodzi...

Dzieki za szczegolowe wyjasnienia.
Pozdrawiam

Józek

Dziecko
Zespol policystycznych jajnikow
Mam prosbe, szukam isolipanu.
naturalny progesteron
OFF TOPIC Sprzedam obiektyw Vivitar 70-210 1:4-5.6 MC do Canona EOSa