Chrapanie

1. Data: 2006-03-20 18:53:33

Temat: Chrapanie
Od: "Marcus" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio przeczytalem ze chrapanie moze byc poczatkiem wielu groznych
chorób. Znalazlem tez informacje ze wystepuja wtedy bezdechy senne trwajace
nawet 10 sekund. Mam zapytanie: czy jest mozliwosc ze czlowiek po takim
bezdechu 10-sekundowym przestanie zupelnie oddychac i umrze? Czy moze jest
tak ze nastapi "samoobudzenie" sie organizmu na skutek wstrzymania "dostaw"
powietrza do płuc?

Do tej pory myslalem ze chrapanie to nic wielkiego, wystarczy przekrecic sie
na bok i po sprawie ale widze ze problem jest grozniejszy... no moze nie az
tak jak H5N1 :>

2. Data: 2006-03-20 19:42:41

Temat: Re: Chrapanie
Od: "ŁukaszW" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcus" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> Ostatnio przeczytalem ze chrapanie moze byc poczatkiem wielu groznych
> chorób. Znalazlem tez informacje ze wystepuja wtedy bezdechy senne
> trwajace nawet 10 sekund.
10 sec. bezdech chyba wogole nie jest groźny

> [...]
> bezdechu 10-sekundowym przestanie zupelnie oddychac i umrze? Czy moze jest
> tak ze nastapi "samoobudzenie" sie organizmu na skutek wstrzymania
organizm posiada bardzo sprawny mechanizm, ktory wlasnie temu zapobiega.
Masz racje, wzrost stezenia CO2 we krwi powoduje wdech lub jesli wdech
okazuje sie niemozliwy (np zapadniety jezyk, podniebienie itp ) i st. CO2
przekroczy pewna granice nastepuje przebudzenie.
W czasie snu takich przebudzenien moga byc dziesiatki co powoduje sennosc w
ciagu dnia.

> Do tej pory myslalem ze chrapanie to nic wielkiego, wystarczy przekrecic
> sie na bok i po sprawie ale widze ze problem jest grozniejszy... no moze
> nie az tak jak H5N1 :>

problem jest chyba duzo powazniejszy niz H5N1

ŁukaszW

3. Data: 2006-03-20 20:16:20

Od: "Marcus" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ŁukaszW" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> problem jest chyba duzo powazniejszy niz H5N1

Ale chyba najpowazniejszy jest problem H5N1S2R4U8W9P1D0B3 :) :P

4. Data: 2006-03-21 17:22:16

Od: "Izabela" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czasami chrapanie jest związane z obturacją górnych dróg oddechowych,
wynikające z różnych nieprawidłowości lub specyficzności z omawianym
zakresie.
Samo chrapanie, nie jest jeszcze groźne, ale wystepowanie oburacyjnego
bezdechu sennego, który prowadzi do niekorzystnych następstw.
Jest taka skala Epworth, skala senności obiektywizujaca objawy senności
dziennej. Polisomnografia jest metodą badającą wystepowanie obturacyjnego
bezdechu sennego. Wcześniej przydałaby sie konsultacja laryngologiczna. W
przypadku potwierdzenia przypuszczeń stosuje się jeśli to możłiwe leczenie
przyczynowe, a w ostateczości objawowe CPAP. Obturacyjny bezdech senny jest
podawany jako pierwsza przyczyna wtórnego nadciśnienia tętniczego.
Są osrodki prowadzące taką diagnostykę.
Tutaj można coś poczytać.
http://www.polisomnografia.pl
Izabela

kwasica oddechowa
Choroba psychiczna a leczenie woreczka zolciowego
czosnek
Ból kolana
jaka rehabilitacja przy niedowladzie?