Chypre

1. Data: 2004-12-18 22:35:10

Temat: Chypre
Od: "Nixe" <nixe@fałpe.peel> szukaj wiadomości tego autora

Co to znaczy w odniesieniu do zapachu perfum?
(np. na http://www.osmoz.com -> Olfactory Groups)
Nigdzie nie mogę znaleźć wyjaśnienia, jedynie po francusku.

--
PozdrawiaM

1. Data: 2004-12-18 22:51:43

Temat: Re: Chypre
Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości news:cq2baa$1t60$1@news.mm.pl...
> Co to znaczy w odniesieniu do zapachu perfum?

Za Encykopedią PWN:

CHYPRE, typ zapachu wyrobów perfumeryjno-kosmetycznych; pochodzi od perfum
Chypre firmy Coty; na kompozycję zapachową składają się nuty drzewne (mech
dębowy, sandał), zwierzęce (cybet, piżmo), kwiatowe (jaśmin, róża, werbena)
z dodatkiem olejku bergamotowego; ten typ zapachu mają np. perfumy Miss
Dior.

pzdr,
Aga

1. Data: 2004-12-18 23:20:30

Od: "Nixe" <nixe@fałpe.peel> szukaj wiadomości tego autora

aga.p pisze:

> Za Encykopedią PWN:

Ups! Szukałam dosłownie wszędzie, a do głowy mi nie przyszło, żeby tak blisko
;-)
Dziękuję ślicznie za pomoc.

--
PozdrawiaM

1. Data: 2004-12-19 05:13:39

Od: "Margaret" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <nixe@fałpe.peel> napisał w wiadomości
> aga.p pisze:

> Ups! Szukałam dosłownie wszędzie, a do głowy mi nie przyszło, żeby tak
blisko
> ;-)

dodam,ze czesto na postronny nos one po prostu smierdza. Oczywisice nie
wszystkie,ale mistrzem takich smierdziuchow jest np kwiatowo-szyprowy
Clinique Aromatics Elixir. A fuj:)

1. Data: 2004-12-19 09:14:12

Od: "Nixe" <nixe@fałpe.peel> szukaj wiadomości tego autora

Margaret pisze:

> dodam,ze czesto na postronny nos one po prostu smierdza. Oczywisice
> nie wszystkie,ale mistrzem takich smierdziuchow jest np
> kwiatowo-szyprowy Clinique Aromatics Elixir. A fuj:)

Faktycznie a fuj. Wczoraj prawie padłam przy wąchaniu. Ale to perfumy z
1975 - może wtedy takie smrodki były na topie ;-)
Za to z chyprowych (a przynajmniej wg strony www.osmoz.com) spodobało mi się
"Noa Fleur" Cacharel. Dziwię się sama sobie, bo kiedyś taki zapach w ogóle by
mnie nie zainteresował.

--
PozdrawiaM

Fajne mydlarnie?