Ciac czy nie ciac - oto jest pytanie

1. Data: 2016-12-17 14:23:28

Temat: Ciac czy nie ciac - oto jest pytanie
Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
nieudolnie, błędnie przycinane drzewa nie owocują od kilku lat.
Proszę o poradę, co zrobić:
- zaniechać cięcia w tym roku?
- czy ciąć inaczej, tylko jak?

Oto 4 drzewa:

1. Śliwa. Kidyś, 4-5 lat temu owocowała obficie. Z roku na rok mniej:
https://photos.google.com/photo/AF1QipOBl0tvjag_Akc-
J6jaC-TfejtU1xTQZb03cmmO

2. Chyba też śliwa. Nie owocowała nigdy. Liście takie same jak drzewo z pkt.1, te
same mszyce atakują drzewa 1i 2 jednocześnie:
https://photos.google.com/photo/AF1QipO8R7RLZMAPku3T
qiqN5H8BayFl7y8HP-DG-1P7
https://photos.google.com/photo/AF1QipPE8IRDPXivRXZo
09xo_p9SX0EG_ni0gg4tMWU9

3. Wg poprzedniego właściciela miał to być migdałek. Szczepiony chyba na mirabelce,
bo owoce jakie drzewo wydawało to były małe, żółte śliweczki:
https://photos.google.com/photo/AF1QipMqmKe3U45oNP_T
8mnbEyY7057on11eAEZI1Erv
https://photos.google.com/photo/AF1QipNH9Rca2_z1t0Ky
VU0yPx2mGSLKDzx8ntMDzx-s

4. Morela. Rośnie intensywnie w górę, bardzo szybko, wyłącznie pionowe wilki. Drzewo
u mnie od 6 lat, dwa lata temu wydało pojedyncze owoce, ostatnim rokiem żadnego:
https://photos.google.com/photo/AF1QipMg6kMbgODedmWi
8VwcROoZ65wvIecu3aaW0yYb
https://photos.google.com/photo/AF1QipNUlVebuNYGoYuq
1sHmclk-vLlKTVdxpnXBfvX6

Co mogę zrobić, by drzewa dawały owoce?
Lub inaczej: czy tym drzewom pomoże zaprzestanie cięcia, przerwa w przycinaniu?
Jak ciąć je poprawnie/lepiej?

Majka

2. Data: 2016-12-17 23:11:12

Temat: Re: Ciac czy nie ciac - oto jest pytanie
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.12.2016 o 14:23, Majka pisze:
> [...]
>

> Co mogę zrobić, by drzewa dawały owoce?
> Lub inaczej: czy tym drzewom pomoże zaprzestanie cięcia, przerwa w przycinaniu?

A czemu nie daje się obejrzeć tych zdjęć pod wskazanymi linkami?
Ktoś widzi?

Krycha.

3. Data: 2016-12-18 12:25:55

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-12-17 23:11, obywatel Krycha uprzejmie donosi:

Majka.

4. Data: 2016-12-22 19:42:18

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 17 grudnia 2016 14:23:29 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
> [...]
>

> Co mogę zrobić, by drzewa dawały owoce?
> Lub inaczej: czy tym drzewom pomoże zaprzestanie cięcia, przerwa w przycinaniu?

Morela ,sliwa - kiedy je tniesz możesz podać termin?

5. Data: 2016-12-27 21:06:06

Od: Majka <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 12:26:19 UTC+1 użytkownik Qrczak napisał:
> Dnia 2016-12-17 23:11, obywatel Krycha uprzejmie donosi:

8VwcROoZ65wvIecu3aaW0yYb

1sHmclk-vLlKTVdxpnXBfvX6

> Majka.

Fatalnie mi wyszło, może teraz będzie lepiej:

https://photos.google.com/share/AF1QipMy0UEyzBf-IgGv
LWLqKoe5mo5QjoEikLrjgQu0gCFakM16woZQ33FoP3AAb74yPw?k
ey=Y3AybEo2NTNPWXBjcFByVnd5aFQ2ZU43dVVwV3pB

Pierwsze zdjęcie to dawny migdałek, z którego wyszła mirabelka (szczepiony chyba na
mirabelce).

Drugie zdjęcie to chyba śliwa. Nie owocowała nigdy. Liście takie same jak drzewo z
pkt.1, te same mszyce atakują drzewa 1i 2 jednocześnie.

Trzecie zdjęcie: Śliwa. Kiedyś, 4-5 lat temu owocowała obficie. Z roku na rok mniej.

Czwarte: Morela. Rośnie intensywnie w górę, bardzo szybko, wyłącznie pionowe wilki.
Drzewo u mnie od 6 lat, dwa lata temu wydało pojedyncze owoce, ostatnim rokiem
żadnego.

Co z nimi robię nie tak? Czy przerwać cięcie tej zimy? Czy ciąć inaczej - jak?

Majka

6. Data: 2016-12-27 21:07:22

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Morela ,sliwa - kiedy je tniesz możesz podać termin?

Na koniec stycznia staram się.

Majka

7. Data: 2016-12-28 15:54:38

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.12.2016 o 21:06, Majka pisze:
(...)
> [...]
żadnego.

> Co z nimi robię nie tak? Czy przerwać cięcie tej zimy? Czy ciąć inaczej - jak?

Drzewa pestkowe zaleca się ciąć po zbiorach owoców.
Poczytaj tutaj o cięciu śliw:
tutaj forum
http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=34&t=155
33&start=14
i opis
http://budujesz.info/artykul/jak-i-kiedy-prawidlowo-
ciac-sliwy-odpowiadamy,1243.html

Nigdy moich drzew nie przycinam w styczniu.
Najwcześniej po koniec lutego a nawet w marcu zaczynam ciąć jabłonie,
grusze i brzoskwinie (nektaryny).
Śliwy, czereśnie i wiśnie czasami trochę wiosną oraz po owocowaniu.

Krycha.

8. Data: 2017-01-11 20:00:29

Od: Mateusz M <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 27 grudnia 2016 21:06:07 UTC+1 użytkownik k...@g...com
napisał:

> [...]
żadnego.

> Co z nimi robię nie tak? Czy przerwać cięcie tej zimy? Czy ciąć inaczej - jak?

Zrób tak ,w tym roku poczekaj z cięciem do zbiorów .Zaraz po zbiorach (termin -
lipiec /sierpień) przytnij ile chcesz tak jak tylko Tobie się podoba , skróć gałęzie
i nadaj formę drzewom. Jak zacznie boleć cie serce po cięciu to znaczy ,że dobrze
jest przecięte.Jeszcze tego samego roku otrzymasz młode przyrosty , pilnuj ich żeby
mszyce nie uszkodziły (actara, mospilan - na przemian, uwaga na karencje i prewencje
) .Często te gatunki drzew przemarzają już w kwietniu, maju, dodatkowo brak pszczół
w pobliżu nie sprzyja zapyleniu (zimne dni w czasie kwitnienia) Zwróć uwagę czy zaraz
po kwitnieniu kwiaty nie brązowieją ( przymrozki od -0,8 do -1,8 uszkadzają kwiat)
lub same słupkowia . Czasem jest tak ,że owoce wielkości orzecha spadną po
przymrozkach. Ostatnia kwestia - pszczoły ,bardzo wczesny termin kwitnienia lub
chłodne dni sprawiają ,że pszczoła robi bardzo bliski wokół ula oblat . Mateusz co ma
sad owocowy. Pozdro.

zima a grojowica
przyszła zima?
Sypie...