Re: Ciac czy nie ciac - oto jest pytanie

Newsgroups: pl.rec.ogrody
Date: Wed, 11 Jan 2017 11:00:29 -0800 (PST)
Subject: Re: Ciac czy nie ciac - oto jest pytanie
From: Mateusz M <m...@g...com>

W dniu wtorek, 27 grudnia 2016 21:06:07 UTC+1 użytkownik k...@g...com
napisał:
> [...]
8VwcROoZ65wvIecu3aaW0yYb

1sHmclk-vLlKTVdxpnXBfvX6

> Fatalnie mi wyszło, może teraz będzie lepiej:
>
> https://photos.google.com/share/AF1QipMy0UEyzBf-IgGv
LWLqKoe5mo5QjoEikLrjgQu0gCFakM16woZQ33FoP3AAb74yPw?k
ey=Y3AybEo2NTNPWXBjcFByVnd5aFQ2ZU43dVVwV3pB

> Pierwsze zdjęcie to dawny migdałek, z którego wyszła mirabelka (szczepiony chyba na
mirabelce).

> Drugie zdjęcie to chyba śliwa. Nie owocowała nigdy. Liście takie same jak drzewo z
pkt.1, te same mszyce atakują drzewa 1i 2 jednocześnie.

> Trzecie zdjęcie: Śliwa. Kiedyś, 4-5 lat temu owocowała obficie. Z roku na rok
mniej.

> Czwarte: Morela. Rośnie intensywnie w górę, bardzo szybko, wyłącznie pionowe wilki.
Drzewo u mnie od 6 lat, dwa lata temu wydało pojedyncze owoce, ostatnim rokiem
żadnego.

> Co z nimi robię nie tak? Czy przerwać cięcie tej zimy? Czy ciąć inaczej - jak?
>
> Majka

Zrób tak ,w tym roku poczekaj z cięciem do zbiorów .Zaraz po zbiorach (termin -
lipiec /sierpień) przytnij ile chcesz tak jak tylko Tobie się podoba , skróć gałęzie
i nadaj formę drzewom. Jak zacznie boleć cie serce po cięciu to znaczy ,że dobrze
jest przecięte.Jeszcze tego samego roku otrzymasz młode przyrosty , pilnuj ich żeby
mszyce nie uszkodziły (actara, mospilan - na przemian, uwaga na karencje i prewencje
) .Często te gatunki drzew przemarzają już w kwietniu, maju, dodatkowo brak pszczół
w pobliżu nie sprzyja zapyleniu (zimne dni w czasie kwitnienia) Zwróć uwagę czy zaraz
po kwitnieniu kwiaty nie brązowieją ( przymrozki od -0,8 do -1,8 uszkadzają kwiat)
lub same słupkowia . Czasem jest tak ,że owoce wielkości orzecha spadną po
przymrozkach. Ostatnia kwestia - pszczoły ,bardzo wczesny termin kwitnienia lub
chłodne dni sprawiają ,że pszczoła robi bardzo bliski wokół ula oblat . Mateusz co ma
sad owocowy. Pozdro.