Ciągłe mrowienie dłoni

1. Data: 2012-02-27 19:44:13

Temat: Ciągłe mrowienie dłoni
Od: Karol Y <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, od zeszłej środy przez większość dnia czuję "mrowienie" w dwóch
ostatnich (małym i serdecznym) palcach lewej dłoni, a od wczoraj także w
dolnej części dłoni i nadgarstku. I pewnie jak samo nie minie to trzeba
się będzie udać do pierwszego kontaktu, ale na razie nie mam czasu, a
jest to na tyle niekomfortowe uczucie, że jak widać zwracam na nie uwagę.

Jakieś propozycję, czy przeczekać czy może coś przeciw bólowego zażyć?
Bo masowanie czy posmarowanie maścią nic nie daje.

--
Mateusz Bogusz

2. Data: 2012-02-27 20:26:01

Temat: Re: Ciągłe mrowienie dłoni
Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

wizyta u lekarza jest niezbedna poniewaz maga byc 3 przyczyny
kardiologiczna
neurologiczna lub ortopedyczna
inne (dermatologiczna?)

mrowienie, marzniecie opuszkow moze oznaczac klopoty z krazeniem (czesty
objaw przedzawalowy) ; nalezy odwiedzic naczyniowca lub kardiologa

mrowienie moze miec tez zrodlo czysto neurologiczne (np:zapalenie nerwu
slonecznego) lub od ortopedyczne (zwyrodnienie kregu szyjnego); w obu
przypadkach samo nie przejdzie

wykluczaj po kolei w koncu cos znajda

plumke

3. Data: 2012-02-27 21:05:53

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dwa ostatnie palce to może być zespół cieśni kanału nerwu łokciowego:

http://www.emedycyna.info/zespol-ciesni-kanalu-nerwu
-lokciowego

Ania

4. Data: 2012-02-28 06:18:23

Od: Karol Y <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dwa ostatnie palce to może być zespół cieśni kanału nerwu łokciowego:
>
> http://www.emedycyna.info/zespol-ciesni-kanalu-nerwu
-lokciowego

- występują strzelające bóle wzdłuż przyśrodkowej powierzchni przedramienia

to faktycznie występuje i jest powiązane dokładnie z:

- dolegliwości można wywołać gdy pacjent oprze się na łokciu przy mocno
zgiętym przedramieniu

ale tutaj już sam wpadłem, żeby tego powyższego nie robić.

? leczenie zachowawcze :

- w przypadkach bez zajęcia włókien ruchowych
- czasowe, przerywane unieruchomienie łokcia w pozycji wyprostnej
- wyrobienie u pacjenta odpowiednich nawyków :
(R) siedzenie z dłońmi na kolanach i stawami łokciowymi zgiętymi pod kątem
nie więcej niż 30o
(R) nie opieranie się o łokcie
- leczenie przyczynowe :
(R) w przypadkach tj. zapalenie stawu łokciowego, ucisk zewnętrzny

Do lekarza pójdę, ale z powyższego wynika, że powinienem po prostu
ograniczyć zginanie ramienia? Siedzieć i chodzić z możliwie wyprostowaną
ręką?

--
Mateusz Bogusz

5. Data: 2012-02-28 07:58:20

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Lut, 07:18, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

> Do lekarza pójdę, ale z powyższego wynika, że powinienem po prostu
> ograniczyć zginanie ramienia? Siedzieć i chodzić z możliwie wyprostowaną
> ręką?

Na to wygląda. Załóż sobie opaskę, to będzie ci łatwiej.

Ania

6. Data: 2012-02-28 08:20:09

Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-28 08:58, było cicho i spokojnie, aż tu czeremcha jak
pierdolnie:

> Na to wygląda. Załóż sobie opaskę, to będzie ci łatwiej.
>
> Ania

Wiesz, zwykle w przypadku rozpoznania lekarz zaleca unieruchomienie
czegos, gdy mozliwa jest potem i skuteczna rechabilitacja przywracajaca
pelna zdlonosc ruchowa, ale masz racje, jak to taki debil, to niech sam
sobie unieruchamia i uciska, najwyzej juz jemu tak zostanie lub sie
pogorszy jak nie zasluguje na to zeby miec zdrowa reke ;)

7. Data: 2012-02-28 19:15:47

Od: Karol Y <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na to wygląda. Załóż sobie opaskę, to będzie ci łatwiej.

Znaczy chodzi o usztywnienie łokcia?

--
Mateusz Bogusz

8. Data: 2012-02-29 11:29:13

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 28 Lut, 20:15, Karol Y <k...@o...pl> wrote:

> Znaczy chodzi o usztywnienie łokcia?

Będzie ci ją trudniej zginać i przypomni ci się, czego unikać ;-)

Ania

9. Data: 2012-02-29 20:44:51

Od: "Plumke.pl" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Y" napisał w wiadomości grup

> [...]

to moze byc lokiec tenisisty od
...myszki bez podpartego nadgarstka, zmiany biegow w korku itp, itd

idz do lekarza

10. Data: 2012-03-01 09:48:18

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Lut, 21:44, "Plumke.pl" <s...@s...pl> wrote:

> to moze byc lokiec tenisisty od
> ...myszki bez podpartego nadgarstka, zmiany biegow w korku itp, itd

Trochę inne objawy. Bez mrowienia.

http://fimedica.pl/index.php/lokiec-tenisisty-leczen
ie-i-objawy/

Ania