Ciasto marchewkowe - czemu nie wyrasta ?

1. Data: 2003-03-28 12:39:17

Temat: Ciasto marchewkowe - czemu nie wyrasta ?
Od: "Anula" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trzy razy w życiu robilam ciasto marchewkowe zawsze z tego samego przepisu:

szklanka maki,
szklanka cukru
2 szklanki marchewki tarte
3/4 szklanki oleju
łyżka proszku do pieczenia
itd.

Za pierszym razem wyszlo mi rewelacyjnie.
Dwa ostatnie niestety to po prostu porazka - wyszedl zakalec. Ciasto za
ciezkie, mokre i zbite.
Zastanawiam sie czy moze te 3/4 szklanki oleju to za duzo (bo marchewka daje
przeciez wilgoc i ciezar), albo moze piekarnik 180 C to troche za niska
temperatura ?

Poradzcie, moze ktos takie ciasto piecze i ma doswiadczenia. Bo jest
przepyszne nawet pomimo zakalca.

Anula

1. Data: 2003-03-28 12:42:59

Temat: Re: Ciasto marchewkowe - czemu nie wyrasta ?
Od: "zuza" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anula" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciezkie, mokre i zbite.
> Zastanawiam sie czy moze te 3/4 szklanki oleju to za duzo (bo marchewka

no wiec z mojego doswiadczenia .... choc nie wiecej razy robilam tom
pysznosc powiem tyle ze caly sekret tego rosniecia jest w soku z marchewki
sok nalezy odcedzic ale nie wyciskac marchewki bo bedzie ciut przedobrzone
i powinno byc idealne

pozdrawiam
Zuza

1. Data: 2003-03-30 20:22:48

Od: "Diavolo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja dalem wiecej proszku i 5 jajek (zamiast 4) i bialko oddalem osobno na
koncu i ubite - bylo troche bardziej wyrosniete i powiem ze nawet lepsze

1. Data: 2003-03-30 20:52:46

Od: "Demona" <v...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> szklanka maki,
> szklanka cukru
> 2 szklanki marchewki tarte
> 3/4 szklanki oleju
> łyżka proszku do pieczenia
> itd.
moglabym sie dowiedziec, co kryje sie za slowem itd? jakie skladniki
jeszcze i jaki sposob przygotowania?
wiadomosc prosze na prv (najlepiej z calym przepisem)

Demona
-----
"Mow do mnie jeszcze..."
Kazimierz Przerwa-Tetmajer

1. Data: 2003-04-01 13:00:17

Od: "Anna G." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> moglabym sie dowiedziec, co kryje sie za slowem itd? jakie skladniki
> jeszcze i jaki sposob przygotowania?
http://republika.pl/aniatg
pozdrawiam
Anka