Ciąża, a rehabilitacja...

1. Data: 2005-07-12 16:10:07

Temat: Ciąża, a rehabilitacja...
Od: "Aneta" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy któraś z Pań miała może wykonywany masaż kręgosłupa będąc w ciąży...
Chodzi o to, że przed ciążą, mniej więcej jakieś pół roku, codziennie rano
budziałam się z bólem kręgosłupa. Aktualnie 6ty miesiąc, a ja coraz gorzej
daję sobie radę, wiadomo; ciąża swoje dodatkowo kręgosłupowi dorzuciła.
Zaplanowałam wizytę u ortopedy w centrum medycznym. No i zastanawiam się czy
jest sens, abym dązyła do wystawienia skierowania na rehabilitację lub
masaż? No, bo prezcież rentgenu zrobić raczej nie mogę ...
Prosze o opinie.
pzdr,
Aneta

2. Data: 2005-07-12 21:30:11

Temat: Re: Ciąża, a rehabilitacja...
Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Tue, 12 Jul 2005 18:10:07 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Aneta, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Zaplanowałam wizytę u ortopedy w centrum medycznym. No i zastanawiam się czy
> jest sens, abym dązyła do wystawienia skierowania na rehabilitację lub
> masaż?

Tez mialam duze problemy z kregoslupem w ciazy - do czasu gdy moj maz
zaczal robic mi masaze.
Rewelacja! ja juz w pewnym momencie ledwo chodzilam, usiedziec moglam z 10
minut, bylam pewna ze do konca ciazy bede musiala lezec bo bol towarzyszyl
mi niemal stale w kazdej innej pozycji.
Masaze zdzialaly cuda, naprawde.

Problemem jest jedynie takie polozenie sie zeby masazysta mial pole manewru
- a jednoczesnie zeby brzucha nie zgniesc ;)
Ja po prostu kladlam sie na brzuuchu niemal - ale podpierajac sie ugieta
noga. Trudno - ale da rade :)
W chwili obecnej jestem 3 tygodnie przed terminem i praktycznie zapomnialam
co to bol plecow.
Owszem - jak za dlugo posiedze to tez bola, ale bez przesady, nie jest to
taki bol jak byl.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

3. Data: 2005-07-13 11:47:03

Od: "Aneta" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "La Luna" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Agnieszka Mockałło
> http://republika.pl/kocia_stronka/
> Odpisując na priv, wytnij USUN_TO z adresu.

Dzięki za dobre wieści, tyle, że ja nie mam męża, a więc i masaż odpada:).
Idę do ortopedy i zastanawiam się czy w ogóle praktykuje się wystawianie
skierowań ciężarnym na rehabilitacje i masaże... Prawo do tego mam, bo mam
pakiet firmowy, tylko czy mnie tam nie wyśmieje ten lekarz. Bo przecież
każdą boli.....

4. Data: 2005-07-13 17:33:24

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Wed, 13 Jul 2005 13:47:03 +0200 wiedźmin zdziwił się
> [...]
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Dzięki za dobre wieści, tyle, że ja nie mam męża, a więc i masaż odpada:).

Ale to niekoniecznie musi robic maz ;) - tym bardziej ze zeby masaz byl
skuteczny - to ten ktos kto to robi musi miec o tym pojecie.
Chodzilo mi o to ze masaze naprawde mi pomogly :)

> Idę do ortopedy i zastanawiam się czy w ogóle praktykuje się wystawianie
> skierowań ciężarnym na rehabilitacje i masaże...

Wszystko zalezy od tego na jakiego ortopede trafisz.
Jesli fajnego - to i powinien zrozumiec jaka dolegliwoscia jest bol plecow
- ale takze powinien miec swiadomosc jakim obciazeniem jest ciaza dla
plecow z problemami i ze wlasciwa opieka w tym czasie jest tym bardziej
potrzebna.
Pewnie ze w ciazy nie wszystkie zabiegi rehabilitacyjne mozna robic - ale
czesc tak.

>Prawo do tego mam, bo mam
> pakiet firmowy, tylko czy mnie tam nie wyśmieje ten lekarz. Bo przecież
> każdą boli.....

Jesli wysmieje - to oznacza ze jest kretynem i nie zasluguje na miano
dobrego lekarza.
Jesli bedzie mial jakies rozsadne argumnenty za tym ze lepiej poczekac do
konca ciazy a w miedzyczasie np. zasugeruje jakies czwiczenia, cos w tym
stylu (np. basen) - to mozna pogadac, poprosic, wlasnie chocby o masaze.

5. Data: 2005-07-13 20:01:36

Od: "Aneta" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Agnieszka Mockałło
> http://republika.pl/kocia_stronka/
> Odpisując na priv, wytnij USUN_TO z adresu.
Jestem uświadomiona już w zupełności:). Żartuję, ale przynajmniej wiem, ze
się nie wygłupię mówiąc o bólach i prosząc o pomoc. Dzięki.

6. Data: 2005-07-14 19:27:41

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Masaż w ciąży jest jak najbardziej możliwy, zazwyczaj wykonuje sie go na
siedząco, albo w ułożeniu na boku. Tylko masażysta musi się na tym naprawdę
znać, a nie być świeżym absolwentem przyspieszonego kursu...
Pozdrawiam <dino>
> Użytkownik "La Luna" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jestem uświadomiona już w zupełności:). Żartuję, ale przynajmniej wiem, ze
> się nie wygłupię mówiąc o bólach i prosząc o pomoc. Dzięki.

dieta optymalna wg Kwaśniewskiego za i przeciw
Kolano - czy iść do lekarza
Dlaczego ze strzykawek usuwa się powietrze?
prosba o analize wynikow
Lawina doniesień na lekarzy