Cichy i pokornego serca

1. Data: 2013-12-21 15:50:33

Temat: Cichy i pokornego serca
Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wygląda Jezus z punktu widzenia psychologii? Te Jego cechy, cichy i
pokornego serca, nie są zbyt dobrze widziane przez świat. Zwłaszcza w
szkole ktoś taki nazywany jest "ofiarą","ofermą" a liczy się gdy ktoś
jest głośny, skory do bitki, dobry z wuefu,przebojowy itd. Dzisiejsza
psychologia powiedziała by Jezusowi: więcej asertywności chłopie.

2. Data: 2013-12-21 17:11:49

Temat: Re: Cichy i pokornego serca
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Dec 2013 15:50:33 +0100, zdumiony napisał(a):

> [...]
> jest głośny, skory do bitki, dobry z wuefu,przebojowy itd. Dzisiejsza
> psychologia powiedziała by Jezusowi: więcej asertywności chłopie.

Ale bzdety wypisujesz.
Pokorny Jezus, no dobre sobie :-)

A tłumy odpowiadały: <<To jest prorok, Jezus z Nazaretu w Galilei>>. A Jezus
wszedł do świątyni i wyrzucił wszystkich sprzedających i kupujących w
świątyni; powywracał stoły zmieniających pieniądze oraz ławki tych, którzy
sprzedawali gołębie. I rzekł do nich: <<Napisane jest: Mój dom ma być domem
modlitwy, a wy czynicie z niego jaskinię zbójców>>.
Mt 21:11-13

I przyszedł do Jerozolimy. Wszedłszy do świątyni, zaczął wyrzucać tych,
którzy sprzedawali i kupowali w świątyni powywracał stoły zmieniających
pieniądze i ławki tych, którzy sprzedawali gołębie, i nie pozwolił, żeby
kto przeniósł sprzęt jaki przez świątynię. Potem uczył ich mówiąc: <<Czyż
nie jest napisane: Mój dom ma być domem modlitwy dla wszystkich narodów,
lecz wy uczyniliście z niego jaskinię zbójców>>
Mk 11:15-17

Potem wszedł do świątyni i zaczął wyrzucać sprzedających w niej. Mówił do
nich: <<Napisane jest: Mój dom będzie domem modlitwy, a wy uczyniliście z
niego jaskinię zbójców>>.
Łk 19:45-46

Zbliżała się pora Paschy żydowskiej i Jezus udał się do Jerozolimy. W
świątyni napotkał siedzących za stołami bankierów oraz tych, którzy
sprzedawali woły, baranki i gołębie. Wówczas sporządziwszy sobie bicz ze
sznurków, powypędzał wszystkich ze świątyni, także baranki i woły,
porozrzucał monety bankierów, a stoły powywracał. Do tych zaś, którzy
sprzedawali gołębie, rzekł: <<Weźcie to stąd, a nie róbcie z domu mego Ojca
targowiska!>>
J 2:13-16
--
XL

3. Data: 2013-12-21 17:25:36

Od: Primum IpSum <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-21 17:11, Ikselka pisze:

> [...]
> porozrzucał monety bankierów, a stoły powywracał. Do tych zaś, którzy
> sprzedawali gołębie, rzekł: <<Weźcie to stąd, a nie róbcie z domu mego Ojca

Cóż za "własna" dedukcja. No szał.

4. Data: 2013-12-21 19:03:34

Od: Trybun <C...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-21 15:50, zdumiony pisze:
> [...]
> ktoś jest głośny, skory do bitki, dobry z wuefu,przebojowy itd.
> Dzisiejsza psychologia powiedziała by Jezusowi: więcej asertywności

"Świat"? Pomijając już w tej kwestii Jezusa, a weźmy pod uwagą zwykłego
człowieka o takich cechach jak wymieniłeś, czyli - cichy, łagodny i
pokorny - ja tylko takich ludzi cenię, i poważam i myślę że nie jestem w
takiej opinii odosobniony - prawie cały świat poważa takich ludzi jak
Gandhi, Guevara a szczególnie Mandela. Prawie cały bo niestety tacy
ludzie nie będą poważani przez osoby prymitywne.

5. Data: 2013-12-21 20:42:17

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 21 grudnia 2013 15:50:33 UTC+1 użytkownik zdumiony napisał:
> [...]
>
> jest głośny, skory do bitki, dobry z wuefu,przebojowy itd. Dzisiejsza
>
> psychologia powiedziała by Jezusowi: więcej asertywności chłopie.

Asertywność to jedynie "zdrowy egoizm" -umiejętność zwierzątka
jak nie dać się zjeść w kaszy. Większość psychologow pcha ludzi
w ten kanał -bądź sobą, bądź zwierzątkiem dumnym z siebie...
A człowieczeństwo jakie zadaje nam sobą Jezus to zupełnie inna
para kaloszy lub jak wolisz...bajka..."przyjacielu".
A tak na marginesie: zadajesz pytania na które wydaje
ci się że znasz odpowiedzi. Ot asekurant. Zaryzykuj i zapytaj
o coś co faktycznie ćwiekiem siedzi ci w jestestwie...odwagi!
I przygotuj się na niezłe manto! ;P

6. Data: 2013-12-21 20:47:59

Od: zdumiony <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-21 20:42, m...@g...com pisze:
> A człowieczeństwo jakie zadaje nam sobą Jezus to zupełnie inna
> para kaloszy lub jak wolisz...bajka..."przyjacielu".

Jezus nie mieści się w żadnym szablonie, ani prawica, ani lewica, ani
konserwatysta, ani rewolucjonista anarchista.

7. Data: 2013-12-21 20:54:10

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 21 grudnia 2013 20:47:59 UTC+1 użytkownik zdumiony napisał:

> Jezus nie mie�ci si� w �adnym szablonie, ani prawica, ani lewica, ani
>
> konserwatysta, ani rewolucjonista anarchista.

Wręcz odwrotnie. On jest ziszczeniem wszystkich tych archetypów na raz ;P

8. Data: 2013-12-21 21:00:03

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 21 grudnia 2013 17:25:36 UTC+1 użytkownik Primum IpSum napisał:

> Cóż za "własna" dedukcja. No szał.

Dasz probke swojego? ;)

9. Data: 2013-12-22 00:33:33

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun wrote:

> [...]
> Gandhi, Guevara a szczególnie Mandela. Prawie cały bo niestety tacy
> ludzie nie będą poważani przez osoby prymitywne.

Jak możesz Gandhiego wsadzać do jednej beczki z takimi stupajkami jak
Che(rwona) Choroba i Nelson zakładany płonącą oponą. Chociaż ten ostatni to
ma jeszcze zasługi dla swojego kraju, ale Gadhi w odróżnieniu od tych panów
nie miał zwyczaju m o r d o w a ć. Taka mała różnica, a jak znacząca!

--
????
???

10. Data: 2013-12-22 00:33:54

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Trybun wrote:

> [...]

Jak możesz Gandhiego wsadzać do jednej beczki z takimi stupajkami jak
Che(rwona) Choroba i Nelson zakładany płonącą oponą. Chociaż ten ostatni to
ma jeszcze zasługi dla swojego kraju, ale Gandhi w odróżnieniu od tych panów
nie miał zwyczaju m o r d o w a ć. Taka mała różnica, a jak znacząca!

--
????
???
??????

Stopień psychopatii
Kpiny z za grobu
Re: Bliskość emocjonalna podczas wspołzycia
No wyszło szydło z worka
nie ma co narzekac