Ciekawe zdanie

1. Data: 2020-06-25 17:46:11

Temat: Ciekawe zdanie
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

http://wiez.com.pl/2020/06/23/wzrasta-liczba-niewier
zacych-w-polsce-biskupi-sa-tym-zaniepokojeni/

"Zdaniem biskupa, organizowanie spotkań z niewierzącymi jest jednak
dosyć trudne. ,,Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że te osoby, bardzo
mocno zdeklarowane jako niewierzący czy ateiści, niekoniecznie chcą
dialogować, a do dialogu potrzeba dwóch stron, dobrej woli i wzajemnego
szacunku. Jeśli tego nie ma, to właściwie dialog jest niemożliwy i każda
próba takiego spotkania zamienia się w medialną manifestację" - stwierdza."

Moim zdaniem, organizowanie spotkań z wierzącymi jest jednak dosyć
trudne. Musimy sobie zdawać sprawę z tego, że te osoby, bardzo mocno
zdeklarowane jako wierzący, niekoniecznie chcą dialogować, a do dialogu
potrzeba dwóch stron, dobrej woli i wzajemnego szacunku. Jeśli tego nie
ma, to właściwie dialog jest niemożliwy i każda próba takiego spotkania
zamienia się w medialną manifestację.

Pozdrawiam
Piotr

2. Data: 2020-06-25 17:55:00

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Dla mnie problemem jest asymetria. Osoby niewierzące swój brak wiary nie postrzegają
jako wartość a dla osób wierzących wiara jest wartością która ich definiuje i za
którą czasem są gotowi oddać życie. Więc jeśli brak zrozumienia będzie występował po
obu stronach to zajadłość w przypadku podważenia wartości będzie tylko po jednej
stronie.

3. Data: 2020-06-25 18:32:01

Temat: Re: Ciekawe zdanie
Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25/06/2020 o 16:55, z...@g...com pisze:
> [...]
występował po obu stronach to zajadłość w przypadku podważenia wartości będzie tylko

oj, ludzie zapomnieli o dwoistosci i wieloznacznosci, dla wierzacych
istnieje tylko jedna strona i wartosc, nie zdaja sobie sprawy, czy to
dusza, czy wierzyc w cos, ze to ma odrebne znaczenia w jezyku polskim,
bo to jest tak, nie wierzysz to nie masz zadnych wartosci, wiekszosc
wierzacych nie zna podstaw etyki i czym to sie je, ale faktycznie, co mi
szkodzi pojsc z dziewczyna na msze, przeciez skoro to nie ma dla mnie
wartosci to chodz

--
gazebo

4. Data: 2020-07-01 21:06:41

Od: sylwester balkoński <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 25.06.20 um 18:32 schrieb gazebo:

> [...]
> wierzacych nie zna podstaw etyki i czym to sie je, ale faktycznie, co mi
> szkodzi pojsc z dziewczyna na msze, przeciez skoro to nie ma dla mnie

Nie rozumiem po co jakies dialogi. Przypomina mi to dawne dialogi
marksistow z chrzescijanami czy rozne konferencje nt. humanizmu
socjalistycznego. A chodzilo glownie o tlumaczenie, ze mlody Marks i
stary Marks choc akcentowali rozne rzeczy, w sumie chcieli dobrze i nic
nie stoi na przeszkodzie, zeby wspolnie budowac swietlana przyszlosc pod
wiadomym przewodem.

Co do tych tzw. wierzacych to ciekawe badania zrobili jeszcze w latach
70-tych socjolodzy religii z KUL-u. Wyszlo im jak to jest z tradycyjna
religijnoscia. Lud katolicki wierzy, ale nie bardzo wie, w co wierzy.
Np. wielu nie zna osob tzw. trojcy, a niektorzy widza tam tez sw.
Jozefa. Czyli bez problemow przyjeliby dogmaty kosciola palmarianskiego
(centrum w El Palmar de Troya kolo Sevilli), ze Maria jest tez bogiem i
wspolzbawicielem (razem z Jozefem), wystepuje obok Jezusa w eucharystii,
swiecenie duchownego jest malzenstwem z Maria, poza Maria sa rowniez
inne istoty poczete bez grzechu pierworodnego i one wszystkie przebywaja
na "planecie Maria", a na koncu dziejow przyjdzie nie tylko Antychryst
ale i Antymaria.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82
_Palmaria%C5%84ski

Byc moze zawodowi wierzacy maja jakas potrzebe dialogowania czyli
pokazania maluczkim jak oni bladza i przekonanie siebie o posiadaniu
Prawdy. Ale czy niewierzacy tego chca i w ogole czuja potrzebe jakichs
dyskusji, to jest pytanie.

Banalne przyklady: nie jadam ryb i frutti di mare i nie odczuwam zadnej
potrzeby dyskutowania na ten temat z osobami o innych preferencjach
kulinarnych. Znajomi w podrozy jedli ze smakiem ceviche i jakos
przezylem ich sasiedztwo. Cuyos fritos bym sprobowal, ale serwowane byly
tylko na ulicy.
--
have a good time
sb.

5. Data: 2020-07-01 21:48:24

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Trochę zboczę z tematu, ale jak wspomniałeś o chrześcijańskim politeiźmie to
chciałbym podzielić się teorią, że wierzenia politeistyczne były od zawsze
odzwierciedleniem naszej struktury plemiennej gdzie władza była sprawowana przez
starszych. Dopiero zawłaszczenie władzy przez jednostki posiadające argument siły po
rewolucji neolitycznej odcisnął się na religiach które wynalazły monoteizm, ale nasza
naturą nie dopuszcza do monopolu władzy i przez to wielobóstwo jest naturalnym stanem
religii.

6. Data: 2020-07-03 02:21:23

Od: Izaura <d...@d...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2020-07-01 21:48, z...@g...com wrote:
> [...]
naturą nie dopuszcza do monopolu władzy i przez to wielobóstwo jest naturalnym stanem

//kompletnie nie rozumiesz roznic filozoficznych w tych religiach... i
pzczysz, tak ja by to byl dla jakis teart lalek...

7. Data: 2020-07-03 07:59:05

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Jeśli według Ciebie w teatrze lalek są wystawiane bajki to jest to bardzo dobre
porównanie.

8. Data: 2020-07-03 08:05:26

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Mondry i z bajki wyciongnie moral.
Glupi i z realu bajkem zrobi ;P

9. Data: 2020-07-03 08:17:39

Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Chłopie. Zacznij pisać poprawnie. Twoją bazgraninę czyta się tak samo jak słucha
muzyki granej przez egipską orkiestrę reprezentacyjną.
https://youtu.be/NMCaFfLOyuY

10. Data: 2020-07-04 00:07:57

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

czyta się
---
mow za siebie
a jak juz POwiesz
to odPOwiem "a kto
ci karze czytac"? ;)
Ksiundz za POkutem?
Czy masz taki odruch
bezwarunKOwy ze
czytasz co POpdnie? ;P
To siem leczy POstem
...czytelniczym albo
KFem. Nie mam nic
przeciwKO ;)

Boty rzundzom! AI wprogramuje ci gluPOtem...
Czy to jest jeszcze grupa dotycząca psychologii?
Piotrusi do sztambucha...!
Szesciu czarnych...
Rasizm jest czarny.