Ciekawość to pierwszy stopień do piekła. Do nieba też.

1. Data: 2002-12-31 21:45:10

Temat: Ciekawość to pierwszy stopień do piekła. Do nieba też.
Od: "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawość to także pierwszy stopień do nieba.
Ma to swoje uzasadnienie:

Poznanie miłosierdzia Bożego wzbudza ufność,
ufność umożliwia czerpanie łaski,
łaska daje siły do tego, aby być miłosiernym dla ludzi,
miłosierdzie świadczone ludziom daje prawo do Bożego przebaczenia i miejsce w niebie.

A to wszystko zaczyna się od poznania, czyli od ciekawości.

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie

1. Data: 2002-12-31 22:05:36

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> A to wszystko zaczyna się od poznania, czyli od ciekawości.
>
> --
> Pozdrawiam
> Tomasz Kwiecień
> http://republika.pl/tkwiecie

Nigdy nie wiem dokąd mnie zaprowadzi. Ku światłu, czy ku ciemności?
Elizabeth
Jak myślisz, czy to zależy odemnie?

1. Data: 2003-01-01 04:04:07

Od: KOMINEK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl> wrote in news:29471-
1...@2...17.236.86:

> A to wszystko zaczyna się od poznania, czyli od ciekawości.

A jesli nie wierze w boga to nie moge byc milosierny ?

--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi i wnioski: k...@k...pl

Wyksztalcenie podstawowym elementem czynu spolecznego

1. Data: 2003-01-01 14:17:51

Od: "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik KOMINEK <k...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@1...0.0.1...
> "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl> wrote in news:29471-
> 1...@2...17.236.86:

> A jesli nie wierze w boga to nie moge byc milosierny ?

Możesz.
Wtedy albo jest ci trudniej być byc takim,
albo dostajesz łaskę wspomagającą nie wiedząc o tym.
(to drugie jest znacznie bardziej prawdopodobne)
Tak jest bardzo często.
Myślisz, że niby jak poganie idą do nieba ?

Weź tylko pod uwagę, że Bóg bardziej ceni miłosierdzie ducha niż ciała.
Przecież sam umarł na krzyżu nie za naszą doczesną pomyślność, ale za zbawienie
naszych dusz.

Ale faktycznie - miłosierdzie względem ciała wystarczy, aby mieć udział w
błogosławieństwie Jezusa.
I czasem bywa trudniejsze.

> KOMINEK [uowca uosi]

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie

1. Data: 2003-01-01 14:19:38

Od: "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Elizabeth <w...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aut4ac$ho0$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Nigdy nie wiem dokąd mnie zaprowadzi. Ku światłu, czy ku ciemności?
> Elizabeth
> Jak myślisz, czy to zależy odemnie?

Tylko i wyłącznie.
Bóg nikogo nie przeznacza do piekła.
Jeśli ktoś idzie do piekła, to tylko dlatego, że sam chciał, i zawsze jest to wbrew
Bogu.

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie

1. Data: 2003-01-01 16:30:11

Temat: Re: Ciekawo?ć to pierwszy stopień do piekła. Do nieba też.
Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Jan 2003 15:19:38 +0100, "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl>
wrote:

>Tylko i wyłącznie.
>Bóg nikogo nie przeznacza do piekła.
>Jeśli ktoś idzie do piekła, to tylko dlatego, że sam chciał, i zawsze jest to wbrew
Bogu.

Hmm. A co powiesz na to:

"Mówi [Bóg] bowiem do Mojżesza: Zmiłuję się, nad kim się zmiłuję, a
zlituję się, nad kim się zlituję.
A zatem nie zależy to od woli człowieka ani od jego zabiegów, lecz od
zmiłowania Bożego.
[...]
Zaiste więc, nad kim chce, okazuje zmiłowanie, a kogo chce, przywodzi
do zatwardziałości."
(Rz. 9, 15-18)

"A gdy to usłyszeli uczniowie, zaniepokoili się bardzo i mówili: Któż
tedy może być zbawiony?
A Jezus spojrzał na nich i rzekł im: U ludzi to rzecz niemożliwa, ale
u Boga wszystko jest możliwe."
(Mat. 19, 25-26)

"I zdumieją się mieszkańcy ziemi, których imiona nie są zapisane w
księdze żywota od założenia świata, gdy ujrzą, że zwierzę to było, i
że go nie ma, i że znowu będzie."
(Obj. 17, 8)

"I jeżeli ktoś nie był zapisany w księdze żywota, został wrzucony do
jeziora ognistego."
(Obj. 20, 15)

Amnesiac

1. Data: 2003-01-01 16:32:16

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 1 Jan 2003 15:17:51 +0100, "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl>
wrote:

>Myślisz, że niby jak poganie idą do nieba ?

Skąd wiesz, że idą?

>Przecież sam umarł na krzyżu nie za naszą doczesną pomyślność, ale za zbawienie
naszych dusz.

W jakim celu umarł, skoro zbawienie człowieka zależy - jak piszesz -
od niego samego?

--
Amnesiac

1. Data: 2003-01-01 19:44:34

Od: KOMINEK <k...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Możesz.
> Wtedy albo jest ci trudniej być byc takim,
> albo dostajesz łaskę wspomagającą nie wiedząc o tym.
> (to drugie jest znacznie bardziej prawdopodobne)

Dales dwie mozliwosci i zadnej nie jestes pewien.

> Myślisz, że niby jak poganie idą do nieba ?

Ilu ich tam widziales?

> [...]

> Ale faktycznie - miłosierdzie względem ciała wystarczy, aby mieć
> udział w błogosławieństwie Jezusa. I czasem bywa trudniejsze.

To jak jest w koncu?
Piszesz, ze Bog bardziej ceni milosierdzie ducha, ale milosierdzie
wzlgledem ciala wystarczy.

Znaczy sie - za milosierdzie ducha mozna pojsc na wyzsze pietro w niebie,
czy co ?
--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi i wnioski: k...@k...pl

Szczyt glupoty zdobywa sie bez wysilku.

1. Data: 2003-01-02 00:47:02

Od: "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:m...@4...com..
.

> [...]
> zmiłowania Bożego.
> [...]
> Zaiste więc, nad kim chce, okazuje zmiłowanie, a kogo chce, przywodzi

To dotyczy tylko doczesności i jest w kontekście wybrania żydów.
Jezus ma nad każdym zmiłowanie.

(...)
> "I jeżeli ktoś nie był zapisany w księdze żywota, został wrzucony do
> jeziora ognistego."
> (Obj. 20, 15)

Bóg nikogo nie przeznacza do piekła. To nauką kościoła od 20 wieków.

> Pozdrawiam,

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie

1. Data: 2003-01-02 00:55:58

Od: "Tomasz Kwiecień" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał:q...@4...com..
.

> Skąd wiesz, że idą?

Ze świadectw, z których wiem również, że w piekle są także osoby duchowne.

> W jakim celu umarł, skoro zbawienie człowieka zależy - jak piszesz -
> od niego samego?

Pisząc "zbawienie człowieka zależy od niego samego"
nie miałem na myśli, że człowiek może się sam zbawić.
Ofiara Jezusa dała moc efektywną ludzkiej woli bycia zbawionym.

> Amnesiac

Tomasz Kwiecień
http://republika.pl/tkwiecie

Testy psychologiczne.