Ciekawy sernik - macie fajny przepis ?

1. Data: 2004-07-25 21:13:36

Temat: Ciekawy sernik - macie fajny przepis ?
Od: "Dyzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja szwagierka odchodzi z pracy i poprosila mnie zebym jej upiekla ciasto.
Wybadałam ze najchetniej widzialaby sernik :) Ja owszem, czesto pieke, ale
wszystkie moje "popisowe numery" są już oklepane, a jakos serniki za czesto
mi sie nie zdarzały...
Googlowałam ale za wiele nie znalazlam, poza tych chcialabym cos
sprawdzonego, a wiem ze fachowcow tu nie brakuje :D
Dlatego prosze, zapodajcie przepis na jakis ciekawy sernik, np. dwukolorowy,
albo z brzoskwiniami.... jadlam kiedys w kawiarni taki pyszny, pulchniutki
na kruchym ciescie z piana kokosowa na wierzchu.....za kazdy przepis z gory
dziekuje (niesernikowe ciekawe przepisy rónież mile widziane :D )

--
Pozdrawiamy

Mariola & Dyzio, Fufu i Żaba

1. Data: 2004-07-26 05:47:33

Temat: Re: Ciekawy sernik - macie fajny przepis ?
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Googlowałam ale za wiele nie znalazlam,

To chyba dośc krzywdzące dla naszej grupy, sernik byl tu naprawde czestym
tematem i przepisow bylo mnostwo. Mi osobiscie google po wpisaniu slowa
'sernik' wyrzucilo 1840 watkow - to malo? Tylko na zapytanie "sernik z
brzoskwiniami" dostałam w ułamku sekundy 64 odpowiedzi.
Wszystkie przepisy w archiwum sa przepisami sprawdzonymi i naprawde bez
problemu mozna cos wybrac z tych zasobow.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-07-26 07:07:56

Od: "ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w załączeniu receptura na pyszny sernik
polecam wszystkim, jest leciutki i delikatny!!!

> sernik z migdałami
potrzebne: kruche ciasto,
dżem brzoskwiniowy, pomarańczowy lub morelowy (ok. 0,5 litra)
masa serowa
masa migdałowa

ciasto:
3 szkl mąki
0,5 szkl cukru pudru
3 żółtka
1 kostka margaryny
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
białka zostawić do wykorzystania do masy serowej; ciasto zagnieść, podzielić na
2 części i porządnie schłodzić
ciasta nie wychodzi za wiele, więc jeśli blacha jest spora, to może być go za
mało; można więc zrobić z 1,5 porcji.

masa serowa:
4 jajka
10 dkg masła
0,5 kg twarogu mocno zmielonego (b.dobry jest ser Toski w półlitrowych kubkach -
jest też wersja light, trochę mniejsza, ale to nie szkodzi)
0,75 szkl cukru pudru
1 szkl jogutru naturalnego
2 łyżki mąki ziemniaczanej
masło roztopić, ostudzić; twaróg utrzeć z jogurtem; żółtka oddzielić od białek
i porządnie zmiksować je z cukrem, potem dodać masło i mąkę ziemniaczaną;
następnie stopniowo dodawać twaróg; w osobnnym naczyniu ubić wszystkie białka i
wymieszać z masą serową, nie ubijając mikserem, żeby nie "zbić" białek;

masa migdałowa:
20 dkg płatków migdałowych
0,5 kostki masła
0,75 szkl cukru
3 łyżki miodu
3 łyżki śmietany
masło roztopić, dodać cukier i miód, delikatnie dodać śmietanę (żeby się nie
zważyło), wymieszać, zagotować;
wsypać płatki, chwilę podgotować i ostudzić (ważne).

Finisz: rozgnieść jedną część ciasta na blasze i zapiec na złoty kolor; jako
następną warstwę wyłożyć dżem, na niego całą masę serową; na masę zetrzeć na
tarce drugą część ciasta; na ciasto wyłożyć ostudzoną masę migdałową i do
piekarnika na jakieś 45 min.

smacznego!!!

1. Data: 2004-07-26 07:29:15

Od: "Dyzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba dośc krzywdzące dla naszej grupy, sernik byl tu naprawde czestym
> tematem i przepisow bylo mnostwo. Mi osobiscie google po wpisaniu slowa
> 'sernik' wyrzucilo 1840 watkow - to malo?

Basiu, ja nie watpie ze na necie przepisów na sernik ci dostatek, ale jesli
dobrze przeczytalas moj post to chodzilo mi o jakis ciekawy sernik, inny niz
te ktore zwykle sie jada, na przyklad cos takiego jak podała ania. Poza tym
wybacz, ale nie kazdy moze tyle czasu spedzic w internecie zeby 1840 watkow
przejrzec. I nie wydaje mi sie zebym swym pytaniem kogokolwiek skrzywdziła.

Pozdrawiam serdecznie

1. Data: 2004-07-26 07:32:22

Od: "Dyzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

aniu, brzmi suuper :) Dzieki wielkie :)
A na jak duzej blaszce to robisz ?

--
Pozdrawiamy

Mariola & Dyzio, Fufu i Żaba

1. Data: 2004-07-26 07:48:28

Od: "ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tak na prawdę, to jej nie mierzyłam...
ale tak na oko ma mniej więcej 25 na 35 cm.

1. Data: 2004-07-26 08:11:27

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Basiu, ja nie watpie ze na necie przepisów na sernik ci dostatek, ale
jesli
> dobrze przeczytalas moj post to chodzilo mi o jakis ciekawy sernik,

ale mi nie chodzi o bazę internetową jako taką, tylko to, co do tej pory
podali grupowicze - czyli "wyguglowanie" tego, co pisano na grupie
pl.rec.kuchnia i własnie tego jest aż tyle i kazdy sernik jest ciekawy, bo
sprawdzony przez grupowiczów.

Mam nadzieje, że znajdziesz jakis ciekawy przepis i zachwycisz znajomych
pysznym ciastem;-)

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-07-26 10:53:32

Od: "Dyzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli najwiksza jaka wchodzi do mojej nowej kuchenki ;) Stare maja chyba 25
na 40 i niestety sie nie mieszcza :(

Upieke na pewno i dam znac jak wyszlo :)

raz jeszcze dzieki za przepis :)

1. Data: 2004-07-26 10:55:16

Od: "Dyzia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podali grupowicze - czyli "wyguglowanie" tego, co pisano na grupie
> pl.rec.kuchnia i własnie tego jest aż tyle i kazdy sernik jest ciekawy, bo

Małe nieporozumienie :)

> Mam nadzieje, że znajdziesz jakis ciekawy przepis i zachwycisz znajomych
> pysznym ciastem;-)

tez ma taka nadzieje :)

paszteciki
Lodziarnie w W-wie