Cielecina

1. Data: 2000-06-06 19:44:17

Temat: Cielecina
Od: "jodo" <j...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos zna jakis dobry,ale prosty przepis na cielecine? Z czym najlepiej
ja podawac?

Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2000-06-07 05:01:52

Temat: Re: Cielecina
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

jodo <j...@f...onet.pl> wrote:

> Czy ktos zna jakis dobry,ale prosty przepis na cielecine? Z czym najlepiej
> ja podawac?
>
> Pozdrawiam
> Joanna

Zalezy o jaki kawale cieleciny chodzi i jak przyrzodzone mieso lubisz.

Wladyslaw

1. Data: 2000-06-07 20:33:54

Temat: Odp: Cielecina
Od: "jodo" <j...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lubie dobrze przyprawione mieso, raczej na ostro. A ajki kawalek to nie wiem
bo jeszcze nie przyrzadzalam :)
Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1ebugfu.wnf0dqxl0f6wN%w...@t...com.pl...

1. Data: 2000-06-07 22:11:01

Temat: Re: Odp: Cielecina
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

jodo wrote:

> Lubie dobrze przyprawione mieso, raczej na ostro. A ajki kawalek to nie wiem
> bo jeszcze nie przyrzadzalam :)

Jesli chcesz robic na ostro, to cielecina nie jest najlepszym pomyslem.
Cielecina polega na tym, ze ma bardzo delikatny smak, i ten to smak nalezy z
niej wyciagnac. Natomiast gdy przyprawisz cielecine na ostro, staje sie ona
tylko nosnikiem dla przyprawy, jej naturalny smak zostaje zabity, a wiec szkoda
dobrego miesa.
Z dobrych cielecych potraw, ktore jadlam, to:
pory nadziewane cielecina
cielecina panierowana, z lekkim sosem z bialego wina, z kaparami i cytryna
cielecina panierowana, w sosie grzybowym
pieczen cieleca z lazankami
pieczen cieleca z kurkami
rolady cielece z suszonymi owocami
gulasz cielecy z mlodymi warzywami

Magdalena

1. Data: 2000-06-08 05:49:41

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

jodo <j...@f...onet.pl> wrote:

> Lubie dobrze przyprawione mieso, raczej na ostro. A ajki kawalek to nie wiem
> bo jeszcze nie przyrzadzalam :)

Skora tak, to najlepiej siegnac do kuchni wegierskiej i przyrzadic
paprykarz lub porkolt (czyli po naszemu gulasz wegierski).

Porkolt cielecy:

1 kg miesa cielecego z lopatki
120 g smalcu domowego
250 g cebuli
zabek czosnku (jak kto lubi)
20 g slodkiej papryki w proszku
200 g swiezej papryki zielonej w strakach
100 g pomidorow obranych
sol

Mieso krajemy w kostke o boku 2-3 cm.
Posiekana cebule lekko rumienimy na smalcu, pod koniec smazenia mozna
dodac czosnek.
Zdejmujemy garnek z ognia, aby troche ostygl. Wsypujemy papryke w
proszku, mieszamy. To jest krytyczny moment, bo papryka moze sie
spalic, jezeli smalec bedzie za goracy. Nastepnie wrzucamy mieso, solimy
mieszamy, i stawiamy na ogniu. Obsmazamy mieso mieszajac, by sie
rownomiernie obsmazylo. Dolewamy troche wody, przykrywamy i dusimy pod
przykryciem, na malym ogniu, mieszajac od czasu do czasu. W razie
potrzeby dodajemy jeszce wody, ale tylko odrobine. Jak mieso zaczyna
byc miekkie dodajemy pokrajna papryke w strakach i pomidory, dusimy, az
bedzie dobre.

Paprykarz sporzdzamy podobnie z tym, ze na kilogram miesa bierzemy tylko
100 g. smalcu, 120 g. cebuli, 12 g. papryki w proszku 160 g. swiezej
papryki i 80 g. pomidorow. Cebuli na smalcu nie rumienimy, tylko
zeszklimy, a kiedy juz potrawa jest gotowa, zageszczamy ja dodatkiem 0,3
l kwasnej smietany zmieszanej z 20 g. maki.

Wegrzy podaja te potrawy ze swoimi kluseczkami -- tarhonya lub galuska.
Mysle ze mozna dac domowy, swiezy makaron lub kluski kladzione. Gotowane
ziemniaki tez beda odpowiednie.

Wysmienite sa tez medaliony cielece po wegiersku, ale to innym razem.

Wladyslaw

Specjalny garnek do ryzu?
Nowy adres
Jak zrobić sos koperkowy ?