Cielecina w Meltemi

1. Data: 2003-10-26 12:11:27

Temat: Cielecina w Meltemi
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czas jakis temu jedlismy obiad w pobliskiej greckiej knajpie Meltemi
(Wwa, Ochota). Jedzenie bylo przyzwoite, ale porcje byly
nieprzyzwoicie male. Ceny dosc wysokie, wiec w sumie obiad wychodzi
raczej drogo. Ale nie o tym. Zamowilem cielecine w sosie pomidorowym z
cynamonem. Bardzo fajne danie, w sosie byly uduszone cebulki (w
calosci) i szykuje sie by w domu zaczac to robic. Przepis na to danie
zdaje sie byc oczywisty, ale czym doprawiac?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-10-26 12:32:05

Temat: Re: Cielecina w Meltemi
Od: "murphy" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisal
w wiadomosci
> [...]
> (Wwa, Ochota). Jedzenie bylo przyzwoite, ale porcje byly
> nieprzyzwoicie male.
> Ceny dosc wysokie, wiec w sumie obiad wychodzi

Fiu, fiu jakie swiatowe zycie.
Tez bylas w kostiumiku?
A jak wspólbiesiadnicy, czy tez szczyty chamstwa?

> [...]
> calosci) i szykuje sie by w domu zaczac to robic. Przepis na to danie
> zdaje sie byc oczywisty, ale czym doprawiac?

Zolcia, Hamerla, zólcia.
m.

1. Data: 2003-10-26 13:09:28

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zamowilem cielecine w sosie pomidorowym z
> cynamonem. ......... ale czym doprawiac?

W kuchni greckiej czesto dodaje sie cynamonu do sosów pomidorowych do mies.
Pozostale przyprawy tradycyjne : pieprz,sól, jesli lubisz - papryka ostra.

Dorota

1. Data: 2003-10-26 19:51:23

Od: "Lady Huncwot" <l...@W...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> calosci) i szykuje sie by w domu zaczac to robic. Przepis na to danie
> zdaje sie byc oczywisty, ale czym doprawiac?

To danie to prawdopodobnie Moschari Stifado, prawda?
Jesli stifado to uzywa sie wytrawnego czerwonego wina, octu z czerwonego
wina, czosnku, cynamonu, lisci laurowych, rozmarynu, no i soli i pieprzu.
Nie musi byc cielecina, bardzo dobrze wychodzi z dobrej jakosci wolowina.
Podaje za "Food of the Gods - traditional Greek country cookery" Jill
Santorino-Santorinaki.

Smacznego :-)

Lady Huncwot

1. Data: 2003-10-30 10:45:59

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Lady Huncwot napisal(a):

>To danie to prawdopodobnie Moschari Stifado, prawda?

No wiec nie pamietam nazwy.

> [...]
>Nie musi byc cielecina, bardzo dobrze wychodzi z dobrej jakosci wolowina.
>Podaje za "Food of the Gods - traditional Greek country cookery" Jill

Chyba nie wyszlo to tak jak pamietalem z restauracji... Mozesz podac w
skrocie przepis z Twojej ksiazki?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-10-30 11:20:19

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> >
Przepis na to danie
zdaje sie byc oczywisty, ale czym doprawiac?

....sprobuje sie ich spytac osobiscie....

agataw

1. Data: 2003-10-30 18:17:13

Od: "Lady Huncwot" <l...@W...autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podsylam dwa przepisy:

Znalazlam przepis Anety Kreglickiej na cielecine po grecku (to moze byc
wlasnie to co jadles):

http://www2.gazeta.pl/kobieta/651448,24246,5579431,P
_KOBIETA_PRZEPISY.html

No i przepis z greckiej ksiazki:

Moschari Stifado ("Food of the Gods" Jill Santorino-Santorinaki)

Porcja dla 4-6 osób
1 kg wolowiny bez kosci
700 g malych cebulek (pickling onions) - obranych ze lupin i gleboko
nacietych u podstawy
225 ml wytrawnego czerwnego wina lub 100 ml czerwonego wina po prostu
50 ml octu z czerwonego wina
3 zabki czosnku - kazdy przeciety na pól
200 g pomidorów bez skóry i pestek
1 paleczka cynamonu
2 liscie laurowe
mala galazka rozmarynu
sól i pieprz

Mieso pokroic na spore kawalki i zrumienic z odrobina oliwy.
Zalac winem lub winem i octem (podejrzewam, ze jesli wytrawne wino to bez
octu, z przepisu to niestety nie wynika wprost), przykryc naczynie.
Gotowac przez minute, potem dodac reszte skladników z wyjatkiem cebuli,
dolac wody zeby wszystko bylo zanurzone.
Dusic na bardzo wolnym ogniu, wstrzasajac co jakis czas garnkiem, bez
podnoszenia pokrywy. Duszenie trwa minimum 1 1/2 godziny.
Kiedy mija godzina duszenia, w oddzielnym naczyniu zeszklic cebule z
odrobina oliwy, zalac woda zeby byla zanurzona i gotowac przykryta na wolnym
ogniu przez 20 min, tez potrzasajac garnkiem (co to za obsesja z tym
potrzasaniem...?).
Po tym czasie dodac cebule do miesa i dusic przez kolejne 20-30 minut. Po
tym czasie mieso powinno byc juz miekkie.
Odstawic potrawe z ognia, po 5 min. wyjac rozmaryn, liscie laurowe i
cynamon.
Potrawa najczesciej jest jedzona bez dodatków, ale autorka proponuje
podawanie z ziemniakami podgotowanymi na parze a nastepnie podsmazonymi na
masle z oliwa z caraway seeds (nie wiem co to jest).

Stifado bylo jedna z moich ulubionych potraw na Krecie, rzeczywiscie
podawana bez dodatków, mmm... chyba sobie zrobie jakies dobre jedzonko
zapamietane z wakacji...

Pozdrawiam,
Lady Huncwot

EMADATSI
Biszkopt czekoladowy wg Anety Baran [P] +opinia
NOWA KUCHNIA umiera
Witam i włoska kuchnia ;-)
[przepis] Lekarstwo na gardlo