Cilest

1. Data: 2001-12-27 10:10:18

Temat: Re: Cilest
Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yacool" <m...@p...multinet.pl> napisał w wiadomości
news:a0dhd8$ja3$1@news.tpi.pl...
> Jakie skutki uboczne moze powodowac Cilest ? I jakie efekty uboczne sa
> normalne przy braniu pigulek, a z jakimi trzeba wrocic sie do lekarza ?

Wszystkie skutki uboczne, które mogą wystąpić po zażyciu pigułek znajdziesz
na ulotce leku.
Najczęstsze skutki uboczne to :
większe ryzyko zakrzepicy żył głębokich, możliwość rozwinięcia się
nadciśnienia, zwiększenie rozmiarów piersi, obniżenie popędu płciowego,
powolne odzyskiwanie płodności.
Jeśli chodzi o Cilest, to tolerancja na lek jest zwykle bardzo dobra i
częstość występowania objawów ubocznych jest mniejsza niż przy stosowaniu
podobnych środków, zawierających większą dawkę hormonów. Niekiedy mogą
występować : tkliwość i powiększenie gruczołów sutkowych, bóle głowy,
nudności i wzdęcia. Zwykle objawy występują po kilku cyklach stosowania.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

2. Data: 2001-12-27 22:00:53

Temat: Cilest
Od: "Yacool" <m...@p...multinet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie skutki uboczne moze powodowac Cilest ? I jakie efekty uboczne sa
normalne przy braniu pigulek, a z jakimi trzeba wrocic sie do lekarza ?

Z gory dzieki i pozdroofka

3. Data: 2001-12-29 13:44:26

Od: "defric" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yacool"

> Jakie skutki uboczne moze powodowac Cilest ? I jakie efekty uboczne sa
> normalne przy braniu pigulek, a z jakimi trzeba wrocic sie do lekarza

*Cilest brałam jakieś 5 lat (wraz z zalecanymi przerwami). Wszystko w
porządu - regularne, niezbyt obfite miesiączki, dobre samopoczucie, żadnego
zmniejszenia libido ani nic takiego.
Po pięciu latach nagłe zatrzymanie misiączki.
Na jednym jajniku torbiel 2,6 cm, na drugim zmiany drobnotorbielkowate.
Lekarz ginekolog (również endokrynolog), po przeprowadzeniu badań
stwierdził, że to przez Cilest. Odstawiłam go. Leczenie (groziła mi
operacja), odstawienie leku, po 6 m-cach torbiele się wchłonęły. Spox,
żadnych innych powikłań.
Po 3 latach przerwy z moim lekarzem uzgodniłam (ten który mnie leczył po
Cileście), że znowu mogę wrócić do antykoncepcji hormonalnej. Jednak muszę
zrobić szereg badań - USG wszystkiego ;), poziom hormonów i takie tam.
Ustalenie ogólnej kondycji organizmu - bardzo ważne. Od tego uzależniona
jest dawka/rodzaj leku.

pozdry
defric :o)
--
"Drzwi czyli drzwi do zamka czyli dziurka od klucza (może być przesłaiania
klapką). A więc zamek bez drzwi to zamek bez dziurki, ale z klamką,

zaburzenia hormonalne -pomóżcie (dość długie)
skład śliny, a osad na zębach
!!! PILNE !!!
Neurochirurg-górny śląsk
Neurochirurg