zaburzenia hormonalne -pomóżcie (dość długie)

1. Data: 2001-12-27 09:59:57

Temat: zaburzenia hormonalne -pomóżcie (dość długie)
Od: "Dorota Sierakowska" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Na początek wszystkiego najlepszego z okazji Świąt które juz były i Nowego
Roku, który będzie :-))

Od kilku lat biore leki regulujące gospodarkę hormaonalną tak, aby
miesiączki występowały regularnie. Na początlu były to horm. srodki
antykoncepcyjne (Diane-35), ale od ponad roku nie zależy mi na ochronie
przed ciążą. Trzykrotnie miałam wykonywane oznaczenia poziomu hormonów (w
różnym czasie i zakresie):
- progesteron zawsze zbyt niski w fazie lutealnej
- prolaktyna ostatnio za wysoka w fazie lutealnej (wcześniej wykonywany był
test z metyloklopramidem - wzrost ok. 4,5 razy po 120 min, rtg siedełka
tureckiego-bez zmian).
Kilkakrotnie również wykonywane było USG w drugiej fazie cyklu - zwylke
drobne pęcherzyki lub jeden trochę większy oraz cechy PCOS (w przedostatnim
badaniu). Ostanio na dokładke pojawiła się torbiel na jajniku.
Przy takich wynikach zaordynowano mi Duphaston 16-25 dzień cyklu/2 x
dziennie po 1 tbl.(biorę go już ok. roku). Od kiedy "wyszła" ta prolaktyna
"dołożony" został Bromergon codziennie 1 tbl. (od ok. 6 miesięcy). Cykle są
dość regularne, a krwawienia krótkie.
Kiedy teraz ostatnio byłam u ginekologa (INNEGO) to stwierdzono, że mam do
wyboru:
1. intensywną stymulację owulacji, leczenie endokrynologiczne, badanie
nasienia męża itp.
2 jeżeli nie decyduję się na 1 to takie leczenie jak dotychczasowe jest
błędne i tylko utrwala te zaburzenia. Powinnam zacząć brać z powrotem Diane
i w dalszym ciągu Bromergon. Jak podejmiemy decyzję o dziecku to odstawić
Dianę i może się uda. A jak nie to patrz p-kt 1. Zaniepokoiło mnie to
połączenie Diany i Bromergon, bo w ulotce bromokryptyny jest wyraźne
zastrzeżenie, aby nie podawać równolegle z hormonalnymi środkami
antykoncepcyjnymi. A więc moje pytania:
- brać czy nie brać?
- czy naprawdę nie ma innych możliwości regulacji hormonów tak, aby
świadomie nie uniemożliwić zajścia w ciąże? Przez ten cały czas nasze
"starania" nie były specjalnie wytężone a współżycie dość nieregularne (a
swoją drogą co to znaczy REGULARNIE?)
- do jakiego lekarza powinnie udać się młody mężczyzna, który ma kłopoty z
erekcją i wytryskiem?

Bardzo proszę aby osoby biegłe w temacie pomogły mi wybrać odpowiednie
podejście, bo już się gubię w tym wszystkim.
Pozdrawiam,
Dorota