Co dzis macie na obiad/kolacje?

1. Data: 2001-03-31 16:50:33

Temat: Co dzis macie na obiad/kolacje?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

U nas:
- chile con carne, ryz,
- surowka Anki, zielony groszek, salata oraz
- pieczone jablka z sosem waniliowym (jablka wydrazone , napchane
rodzynkami, cynamonem i posiekanymi suszonymi sliwkami do wypeku.
(mozna wepchnac jakies konfitury) Polane lekko syropem typu
klonowy , odrobina masla na to, upiec.. Jesc z tym sosem do
znudzenia jesli jablka sa giganty

Ide jesc,

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-31 17:48:47

Temat: Odp: Co dzis macie na obiad/kolacje?
Od: "Orion" <o...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Musi byc przepyszne !
Tylko czemu nie ma zrazika,steku minuten albo cieleciny
duszonej w papryce ?
Same jarskie potrawy ? Boisz sie Croitzwelda-Jacoba ?
Dodal bym lekka zupe kalafiorowo-koperkowa na odrobinie
maselka

Napisz nam w wolnej chwili o zastosowaniu karczochów w
oliwie ziolowej . Jadlas kiedys orzechy pistacjowe w miodzie
akacjowym ? Pokazaly sie (okolo 30zl) za sloiczek.
Pozdrawiam :
Orion

wiadomosci news:ae2cct8ahe9128369shtd10hhgrifckhmm@4ax.com...

1. Data: 2001-03-31 18:21:50

Temat: Re: Odp: Co dzis macie na obiad/kolacje?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 Mar 2001 19:48:47 +0200, "Orion" <o...@h...pl>
wrote:

> [...]
>oliwie ziolowej . Jadlas kiedys orzechy pistacjowe w miodzie
>akacjowym ? Pokazaly sie (okolo 30zl) za sloiczek.

chile con carne BYLO (sagan wylizany..) z wieprzowym mielonym.
Zup w zasadzie nie jadamy ( a jesli, to jako danie glowne -
wielkie z wkladka, do tego chleb z serem albo co)
Creutzwelda Jacoka sie boje, prawda. Ale i tak jemy tylko albo
wieprzowine albo kurczka i juz. I coraz mniej...

zapomnialam o karczochach - nigdy w zyciu nie jadlam - jesli sa w
zalewie oliwno-octowej (albo tylko oliwnej), to stosuj jako czesc
przystaweczki, np patrz wyzej - suszone pomidorki, albo prosto ze
sloika jako tzw jarzynke do roznych dan, takich
francusko-wloskich.

Orzechy w miodzie jadlam (podobno to jest w Jakims sklepie co sie
nazywa Market Europa czy jakos tam. ). Wydaje mi sie, ze cena
przewyzsza smak. Natomiast jadlam tu dzem albo morelowy albo
brzokwiniowy z calymi blanszowanymi migdalami. Wyjadlam cale
migdaly, byl to bowiem moj prywatny dzem, kupiony dla
kwadratowego sloika...:)

rozciagam sie w czasie i przestrzeni, wiec ide

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-03-31 21:18:49

Temat: Menu obiadowe z ciastem - przegląd spiżarki... ;-))) [Było: Co dzis macie na obiad/kolacje?]
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisal...
> [...]
> (mozna wepchnac jakies konfitury) Polane lekko syropem typu
> klonowy , odrobina masla na to, upiec.. Jesc z tym sosem do

A ja dzisiaj robiłam obiadku na jedyne dwanaście osób...
Obiadek był bez zupy ale jakie drugie danie... ;-)))
ziemnaiaczki tradycyjnie z wody...
sałata na trzy sposoby: ze śmietana i cukrem, z winegretem, i z jogurtem
naturalnym.
warzywa gotowane na parze - kalafior, marchew, brokuły - bez omasty...
sałatkę z groszku, kukurydzy, kiełków różnych i pomidorów...
i pieczona pierś z indyka a la Asia... mniamnnieczko...
do tego na deser pyszne ciasto - przegląd spiżarki...
Udało się ciasto pysznie...
a jak robiłam...
Była to pewna wariacja na temat ciasta bananowego Magdaleny Bassett,ale bez
bananów i orzechów włoskich - miałam gości uczulonych na te składniki....
A więc...
2 jajka, 1/4 szklanki cukru, cukier waniliowy, łyżkę miodu spadziowego i 1/4
szklanki oleju zmiksowałam dodałam 1/2 szklanki mąki wymieszaną z mocno
czubatą łyżeczką proszku do pieczenia i zmiksowałam dodałam jeszcze 1/2
słoika powideł śliwkowych i szklankę mąki i jeszcze raz zmiksowałam...
dodałam 100g migdałów, 100g papai suszonej, 4 rodzynki (sztuki - tyle było w
szafce :-))) i kilka daktyli... ciach do piekarnika na 40 minut i było
pysznościowe... ;-)))
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-04-01 09:23:50

Temat: Re: Re: Co dzis macie na obiad/kolacje?
Od: "Wieslawa Sitarska" <w...@p...ckp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
Dzisiaj mam tradycyjnego kurczaka pieczonego na grilu- zdrowy, bo nie ma
tluszczu

Pozdrawiam
Wiesia

1. Data: 2001-04-02 10:40:24

Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wieslawa Sitarska" <w...@p...ckp.pl> napisał w wiadomości
> Dzisiaj mam tradycyjnego kurczaka pieczonego na grilu- zdrowy, bo nie ma
> tluszczu

A ja mialam (to juz wczoraj) zurek, szaszlyki z grilla a na deser "Fruit
Cobbler" czyli owoce z kruszonka wg przepisu Magdaleny Basset (dalam jablka
i brzoskwinie (te drugie to z puszki) z lodami waniliowymi.
Goscie zachwycali sie zwlaszcza deserem. Mniam mniam...

:-) Monika

bigos przepis?
nigdy w zyciu nie robilam mazurka a teraz mam ochoe
Kuchenka mikrofalowa
mnóstwo cytryn
Schabowy