Co ja mam z tym boczkiem zrobić???

1. Data: 2002-01-05 20:53:30

Temat: Co ja mam z tym boczkiem zrobić???
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam roladę z surowego boczku, upiekłam w piekarniku, ale po
rozkrojeniu, okazała się być hmm - trochę tłusta. Nie ma chętnych,
aby ją zjeść. Myślę, na co by tu ją przerobić... , bo oddać się
jej już chyba nie da.;) Trzeba przyznać tym, co zwijają takie
rolady, że robią to bardzo chytrze. Z wierzchu taka ładna, a w
środku sama słoninka, a boczki też tak sprytnie zawinięte, że
przekroju nie widać.
Może zrobić jakiś pasztet z tej świninki albo pastę, no nie wiem.
Pomóżcie!!!

Ela

1. Data: 2002-01-05 23:07:44

Temat: Re: Co ja mam z tym boczkiem zrobi????
Od: Qba_FC <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecalbym pasztet :]
Najlepiej kupic dziczyzne - ja kupuje tzw. gulaszowa: sarna w scinkach :]
zaleta jest cena - nie 70 zl a ok 15 czy 20 za kg...
Do tego mozna jeszcze gotowany boczek, watrobke smazona - cos do smaku.
Warzywa gotowane oraz troche bulki rozmoczonej, jakja - takie tam zeby sie
wszystko ladnie trzymalo.
Wszystko przemielic parokrotnie, oczywiscie doprawic sola, pieprzem do
smaku, ja dodaje jezcze pikantny olej do pieczeni.
Pakujesz to do blachy - na dnie plasteki sloniny, niezbyt gruba (tak zeby
nie odplynela podczas pieczenia) warstwa przecieru ;) na gorze znowu
paseczki sloniny.
Piec w jakiejs rozsadnej temp. 150 okolo godziny (tutaj musisz sobie na
wyczucie dobrac)
Przepis jest pewnie bardzo chaotyczny, ale nie stac mnie o tej porze :]

pozdrawiam Kuba

Qba SystemS Incorporated

Hindsight is an exact science.

1. Data: 2002-01-06 14:10:00

Temat: Re: Co ja mam z tym boczkiem zrobić???
Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przekroju nie widać.
> Może zrobić jakiś pasztet z tej świninki albo pastę, no nie wiem.

ja jak mi zostaje taki boczek, to kroje i robie cos a la spaghetti
carbonara. Boczek w kostke, troche smietany i cebulki. Potem zolty ser i
ewentualnie pietruszka. Nie wyglada super ale smakuje swietnie, o ile dasz
dosc gruby makaron i nie liczysz kalorii ;-)

Sassenach

1. Data: 2002-01-07 08:12:34

Temat: Odp: Co ja mam z tym boczkiem zrobi????
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Warzywa gotowane oraz troche bulki rozmoczonej, jakja - takie tam zeby sie

Dzieki Kuba!. Zrobię pasztet. Tylko z mięsem będzie kłopot, bo nie widziałam
w nigdy sklepie dziczyzny. Ale chyba można to zastapić łopatką albo
karczkiem. Dzisiaj biorę się do pichcenia. :)

Ela

1. Data: 2002-01-07 08:25:20

Temat: Odp: Co ja mam z tym boczkiem zrobić???
Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ewentualnie pietruszka. Nie wyglada super ale smakuje swietnie, o ile dasz
> dosc gruby makaron i nie liczysz kalorii ;-)

Mój mąż uwielbia makaron, to mu zrobię kiedyś takie spagetti. Tylko nie
bardzo wiem jak? Pokrojony boczek wrzucasz na patelnię, dodajesz pokrojoną
cebulę, potem śmietanę, starty żółty ser i zieloną pietruszkę. Tak? A
później łączysz to z makaronem.
A kalorii, nie liczę. :)))

Ela

1. Data: 2002-01-07 10:23:28

Od: Qba_FC <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ela wrote:
> [...]
> widziałam w nigdy sklepie dziczyzny. Ale chyba można to zastapić łopatką
> albo karczkiem. Dzisiaj biorę się do pichcenia. :)

Niby mozna zastapic, ale dziczyzna lepsza... W Gdansku sa 2 sklepy z
dziczyzna, nie wiem jak u Ciebie.

pz Qba

Qba SystemS Incorporated

Renning's Maxim:
Man is the highest animal. Man does the classifying.

1. Data: 2002-01-07 10:51:40

Od: "Ela" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niby mozna zastapic, ale dziczyzna lepsza... W Gdansku sa 2 sklepy z
> dziczyzna, nie wiem jak u Ciebie.
>
> pz Qba

Mieszkam po przeciwnej stronie Polski - w Bielsku-Białej. Z dziczyzny -
widziałam tylko bażanty i to
żone.:(

Ela

1. Data: 2002-01-07 13:32:45

Od: "sassanach" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Mój mąż uwielbia makaron, to mu zrobię kiedyś takie spagetti. Tylko nie
> bardzo wiem jak? Pokrojony boczek wrzucasz na patelnię, dodajesz pokrojoną
> cebulę, potem śmietanę, starty żółty ser i zieloną pietruszkę. Tak?

Dokładnie tak, niepotrzebny Ci przepis. To zawsze wychodzi, tylko śmietany
nie zaluj, mi najbardziej smakuje z 18-stka. Ja nic nie przyprawiam bo
boczek zazwyczaj juz jest slonawy i daje sporo sera. Niby nic takiego, a dla
mnie jeden z najsmaczniejszych przepisow.

Tak, tylko z jeszcze cieplym. A i najlepsze jest niepodgrzewane, prosto z
patelni. Ja daje zawsze grube rurki, bo jakos tak mi najbardziej tu pasuja.

> A kalorii, nie liczę. :)))
Ja na szczescie tez :-)). Ale to prawdziwa "bomba".

Pozdrawiam

Sassenach
GG 1527151 ICQ 144311597
http://www.ambrozja.pl