Co można zrobić z połowy świńskiej głowy?

1. Data: 2001-05-16 13:00:52

Temat: Co można zrobić z połowy świńskiej głowy?
Od: "Grzegorz Rakoczy" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właśnie przyjachała do mnie połówka świnki :) Z resztą sobie poradziłem, ale
została mi połówka głowy i nie mam pomysłu co z tym zrobić. Przychodzi mi do
głowy galareta ale może da się coś innego?

--
Pozdrowienia
Grzegorz Rakoczy

1. Data: 2001-05-16 15:17:17

Temat: Re: Co można zrobić z połowy świńskiej głowy?
Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Rakoczy wrote:

> Właśnie przyjachała do mnie połówka świnki :) Z resztą sobie poradziłem, ale
> została mi połówka głowy i nie mam pomysłu co z tym zrobić. Przychodzi mi do
> głowy galareta ale może da się coś innego?

Mozna zrobic prawdziwy, wiejski salceson. W zasadzie przepis dosc
prosty,
kilka razy juz chcialem sie za to zabrac, jednak nie mam pomyslu, czym
zastapic zoladek lub pecherz, ktore w oryginale nadziewa sie salcesonem.
ma ktos jakis pomysl?

BK

1. Data: 2001-05-17 02:51:33

Temat: Re: Co można zrobić z
Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>do

W Meksyku to by zrobiono zupe,ktora sie nazywa "pozole".Z glowy swini i
spreparowanej specjalnie kukurydzy.Je sie to z tostadas(smazone w glebokim
tluszczu tortillas)i posiekanymi :cebula,rzodkiewka,kolendra itd. plus zielona
salsa i duzo iloscia soku z zielonych cytrynek.Jak sie odwazysz to mam przepis
chociaz ja akurat w tym nie gustuje(ze wzgledu na glowe swini wlasnie), to jest
to prawdziwy specjal latynoski i wszyscy sie bardzo ekscytuja jak sie
dowiedza,ze ma byc podane pozole .Wersja lekka jest z chudym miesem wieprzowym
i kurczakiem.
Dotka

1. Data: 2001-05-17 07:48:05

Od: "Grzegorz Rakoczy" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Jak sie odwazysz to mam przepis

Jak masz przepis do poprosze. Moze spróbuje w weekend :)

--
Pozdrowienia
Grzegorz Rakoczy

1. Data: 2001-05-17 08:58:21

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Rakoczy" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
do
> głowy galareta ale może da się coś innego?

Prawdziwa kwaśnica podobno jest na świńskim ryju...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-05-21 19:28:47

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Jak masz przepis do poprosze. Moze spróbuje w weekend :)

No niestety bylam tak zalatana,ze dopiero dzisiaj podam Ci ten przepis.Jest
bardzo prosty tylko mysle,ze jedynym ale za to sporym problemem beda
skladniki.Wprawdzie wszyscy mowia,ze w Polsce teraz wszystko mozna kupic ale
wydaje mi sie,ze nie bardzo wiec podam wersje zmodyfikowana.

Pozole

5 szklanek kukurydzy
glowa swini
dwie swinskie nogi(niekoniecznie)
4 zabki czosnku
jedna duza cebula
2 listki laurowe
sol
mielona ostra papryka(w wersji oryginalnej sa to suszone papryki "chiles
guajillos"ktore sie specjalnie przygotowuje)

Zasadniczo to to danie sie robi ze specjalnie spreparowanej kukurydzy,ktora
mozna kupic w puszkach "hominy" nie wiem czy to w Polsce jest do dostania.Mozna
robic ze zwykla kukurydza,tak jak ja tu podalam ale to wlasciwie bedzie juz cos
zupelnie innego.

Sposob przyrzadzania:

Do okolo czterech litrow wody dodac kukurydze,czosnek,cebule i zagotowac.Dodac
mieso,gotowac az bedzie miekkie.Wyjac mieso z wywaru i pokroic,usunacskore,zyly
itd.Dodac listki laurowe i mielona papryke,z powrotem mieso i gotowac kilka
minut.Podaje sie w glebokim talerzu.Do tego stawia sie na stole miseczki z
drobno posiekana cebula.posiekanymi rzodkiewkami,pokrojona na waskie paseczki
salata(uzyc noza plastikowego).Podaje sie tez oregano i cwiartki zielonych
cytrynek zeby sobie doprawic zupe.Je sie z tostadas(smazone tortille
kukurydziane)albo ewentualnie ze swiezymi tortillami.W jednym domu podali tez
posiekana swieza kolendre i posiekane papryczki jalapenos.
Ja nie jestem zwolennikiem tego typu mies ale mozna tez to robic z chuda
wieprzowina pol na pol z piersiami kurczaka.Wersja z okolic Acapulco co jest
tamtejszym popisowym daniem regionalnym i nazywa sie "Pozole blanco" nie
przewiduje dodawania ostrej papryki do pozole za to "na boku" podaje sie ostra
zielona salse.
Dotka

Smazony camembert
zupa szczawiowa