Co na dach polecacie?

1. Data: 2007-01-13 09:16:10

Temat: Co na dach polecacie?
Od: "Tadeusz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam altanę murowaną przykrytą dachem dwuspadowym,belki,łaty,dachówka
cementowa(stara i zniszczona).
Mam zamiar ocieplić dach,usunąć dachówkę i położyć blachę trapezową.A co dać
pod nią?

2. Data: 2007-01-13 09:20:55

Temat: Re: Co na dach polecacie?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz" <k...@w...pl> wrote in message
> [...]
> cementowa(stara i zniszczona).
> Mam zamiar ocieplić dach,usunąć dachówkę i położyć blachę trapezową.A co

Watę mineralną.

3. Data: 2007-01-13 21:39:02

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz wrote:

> Mam altanę murowaną przykrytą dachem dwuspadowym,belki,łaty,dachówka
> cementowa(stara i zniszczona).
> Mam zamiar ocieplić dach,usunąć dachówkę i położyć blachę trapezową.A co
> dać pod nią?
Wełnę mineralną prasowaną lub watę szklaną. Ostatnio widziałem też piankę
poliuretanową.
Ale ważniejsze od tego jest wykończenie. Takie aby nie zrobiły tam sobie
gniazda osy, szerszenie itp.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

4. Data: 2007-01-14 00:07:10

Od: "gallo" <v...@v...vv> szukaj wiadomości tego autora

> Mam zamiar ocieplić dach,usunąć dachówkę i położyć blachę trapezową.A co
> dać
> pod nią?

Blacha nie jest najlepszym materiałem na dachy. Jest to rozwiązanie
wprawdzie ekonomiczne ale mało estetyczne i wadliwe technologicznie. Z
tańszych rozwiązań polecam odeskowanie połaci (tarcica albo płyta OSB) i
położenie papy termozgrzewalnej (występuje szara, zielona,czerwona) lub
gontu bitumicznego. Nie należy zapomnieć o wiatrówkach i odprowadzeniu wody.
Jeżeli domek posiada strop nieużytkowy najłatwiej będzie położyć izolację z
wełny mineralnej w matach na stropie np MajsterMata lub Uni Mata.
Jeśli nie ma stropu docieplić trzeba dach od spodu. I to jest trudniejsze.
Poproś w sklepie budowlanym o instrukcję docieplania dachu (odradzam
wszelkie Obi, Castoramy itp) lub wejdź na stronę Rockwolla, Paroca
(producenci wełny mineralnej bazaltowej) lub Isovera (wełna szklana).
Dachy dociepla się wełną w płytach lub styropianem. Pamiętać należy o
wiatroizolacji i paroizolacji jeśli domek jest ogrzewany.

jozef

5. Data: 2007-01-14 12:49:21

Od: "Tadeusz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> jozef
>
> Domek jest z poddaszem użytkowym i ogrzewany westwalką .Komin metr nad
dachem.

6. Data: 2007-01-14 22:13:12

Od: "gallo" <v...@v...vv> szukaj wiadomości tego autora

użyłem zbyt dalego idącego skrótu myślowego, powinno być: strop z poddaszem
nieużytkowym

> Domek jest z poddaszem użytkowym i ogrzewany westwalką .Komin metr nad
> dachem.

należy docieplić pod dachem i zabudować np płytą g-k

zajrzyj tutaj http://www.rigips.pl/ zakładka produkty i systemy/ etapy
zabudowy/zabudowa poddasza

jozef

7. Data: 2007-01-15 15:40:30

Od: "Tadeusz" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> należy docieplić pod dachem i zabudować np płytą g-k
>
> zajrzyj tutaj http://www.rigips.pl/ zakładka produkty i systemy/ etapy
> zabudowy/zabudowa poddasza
>
> jozef

I o to mi chodziło.Dziekuję.

8. Data: 2007-01-15 17:21:39

Od: "pluton__" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam zamiar ocieplić dach,usunąć dachówkę i położyć blachę trapezową.A co
dać
> pod nią?

Cisa i jasminowiec :)

pozdrawiam
pluton

9. Data: 2007-01-20 13:37:40

Od: Hanskie <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> .... Dachy dociepla się wełną w płytach lub styropianem. ....
> jozef

To jakaś nowość, bo styropianem to dociepla sie promilowe ilości dachów
spadzistych. Jeśli natomiast chodzi o wełę mineralną to zdecydowanie
lepsza jednak jest nie w płytach a w rolce bo ta lepiej się dopasowuje
do kształtu krokwi. Ja bym tam płytami z wełny nie docieplał bo za dużo
odpadów i mniejsza szczelnośc jest takiego docieplenia.

Pozdrawiam, Hanskie

10. Data: 2007-01-20 19:16:18

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanskie napisał(a):

> To jakaś nowość, bo styropianem to dociepla sie promilowe ilości dachów
> spadzistych. [...]

Lub takie, które z załozenia powinny być lekkie.
pozdr. Jerzy

porady, szkodniki, opryskiwacze, nawozy, forum ogrodnicze
Krzaczor maskujacy
KAKTUS!!!
do grupowiczów
wiertnica