Co na ścianę w kuchni (oprócz płytek)

1. Data: 2003-05-09 10:34:12

Temat: Co na ścianę w kuchni (oprócz płytek)
Od: " KrzysioK" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkich,

Zastanawiam się właśnie czym wykończyć ścianę w kuchni nad blatem. Z góry
uprzedzam, że nie płytkami ceramicznymi. Kuchnia będzie raczej w stylu
nowoczesnym (średnio-ciemne drewniane fronty "ramiak" + agd zabudowane
inox). Zastanawiam się nad wykończeniem metalem. Widziałem kiedyś u kogoś
płyty metalowe (inox?), takie szlifowane koliście. Czy ktoś ma może coś
takiego i może się podzielić jak to się sprawuje? A w ogóle jaka jest tego
profesjonalna nazwa? O co pytać, bo jakoś nie mogłem znaleźć żadnych ofert w
Internecie.

A może jakis inny materiał? Grunt żeby był wodoodporny i zmywalny (no może
oprócz farby olejnej ;-). Jakieś płyty z tworzyw sztucznych? Podzielcie się
waszymi rozwiązaniami...

Z góry dzięki.

1. Data: 2003-05-09 10:35:09

Temat: Re: Co na ścianę w kuchni (oprócz płytek)
Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

KrzysioK wrote:

> A w ogóle jaka jest tego
> profesjonalna nazwa? O co pytać, bo jakoś nie mogłem znaleźć żadnych ofert
> w Internecie.
Stal nierdzewna kwasoodporna. Patrz raczej w wyposażeniu kuchni dla barów,
albo zakładów produkcyjnych z branży żywnosciowej. Sposób wykończenia to
raczej drugorzędna sprawa - może być nawet ryflowana (tj. w takie paski jak
schodki w autobusach)

> A może jakis inny materiał? Grunt żeby był wodoodporny i zmywalny (no może
> oprócz farby olejnej ;-). Jakieś płyty z tworzyw sztucznych? Podzielcie
> się waszymi rozwiązaniami...
Jest jeszcze specjalna tapeta do pomieszczeń zagrożonych wilgocią - i
szczerze mówiąc to dla mnie najlepsze (poza płytkami) rozwiązanie.
--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2003-05-09 10:46:41

Od: Jo'Asia <j...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

KrzysioK wystukał:

> [...]

> oprócz farby olejnej ;-). Jakieś płyty z tworzyw sztucznych? Podzielcie się

W najnowszym numerze "M jak Mieszkanie" jest pokazana wersja z
poliwęglanową płytą "wypełnioną" plakatem. Całkiem ciekawy efekt, do
nowoczesnej kuchni może pasować.

<http://www.muratordom.pl/6A98587DB9C94B99B44B4D8C95
86D1C0_B9F2FD47DA9340E1BE6B9CBD66A9D0D9.htm>
lub <http://tinyurl.com/bcu6>

Nie wiem tylko jak blisko coś takiego może być kuchenki.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2003-05-09 14:00:42

Od: "Gracz" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " KrzysioK" <k...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> oprócz farby olejnej ;-). Jakieś płyty z tworzyw sztucznych? Podzielcie

może pcv ?
mam nad kuchnią, zlewem itd, płytki pcv samoprzylepne.
ich właściwym przeznaczeniem była podłoga, dlatego są bardzo wytrzymałe i
nie chcą sie odklejać.
zamiast płytek można przykleić pcv z metra, w sklepach jest spory wybór
jakości i kolorów,
polecał bym też korek, lecz nie wiem jak wam to pasuje .

1. Data: 2003-05-09 19:33:38

Od: "Irma" <p...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

ja mam u siebie taką blache, z tym ze ryflowaną(taka jak w autobusach na
podlodze)
sprawuje sie swietnie, chociaz juz mi sie znudzila(5 lat)...
nie widac brudu, do nowoczesnej kuchni polecam
w miejscu gdzie jest kuchenka mam inox gladki i to juz takie
bezproblemowe nie jest widac przktycznie kazda najmniejsza plamke

1. Data: 2003-05-12 08:23:48

Od: "PawelW." <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oprócz farby olejnej ;-). Jakieś płyty z tworzyw sztucznych? Podzielcie

Biedawno kupiłem mieszkanie, gdzie w kuchni nad szafkami jest ... lustro.
Bardzo fajny efekt. W praktyce (po miesiącu) okazuje się, że b.łatwo
utrzymuje się w czystości. Może to ...

Pozdrawiam
Paweł W.

1. Data: 2003-05-15 20:07:52

Od: "Nomika" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

" KrzysioK" <k...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
> oprócz farby olejnej ;-). Jakieś płyty z tworzyw sztucznych? Podzielcie

A może kamień? Najlepiej granit, bo marmur nie jest odporny na kwasy, a
granitu nie ruszy nic. Pięknie komponuje się z nowoczenymi meblami i
dodatkami INOX. Ja mam taką kuchnię i od 4 lat mi sie jeszcze nie znudziła.
Pozdrawiam,
Monika

Krakow - firma - akustyka
finish parkiet
PODZIĘKOWANIA
Dach - blacha ocynkowana
Tynk/kafelki w kuchni i tynk dekoracyjny